Hispano Suiza świętuje w tym roku 120-lecie powstania, ale w obecnej formie marka funkcjonuje dopiero od kilku lat. I skupia się na sportowych, ekstrawaganckich autach o napędzie elektrycznym, które inspirowane są luksusowymi modelami sprzed drugiej wojny światowej. Najnowszym z nich jest przeszło 1100-konne coupe Carmen Sagrera.
Działające od przeszło ćwierć wieku Pagani Automotili wydało do tej pory na świat trzy generacje egzotyków z włoskimi korzeniami i niemieckimi sercami: Zonda, Hyayra i Utopia. Premiera modelu Huayra nie oznaczała końca Zondy i premiera Utopii nie oznacza, że Huayra kończy karierę. Zwłaszcza że klienci marki mają swoje osobne plany.
Land Rover pochwalił się najmocniejszym, drogowym Defenderem w historii, który bohatersko łączy luksus z wytrzymałością i wydajnością sprawdzającymi się na zwykłych drogach i w terenie. Tak właśnie przedstawia się Defender Octa, którego maksymalna moc dochodzi do poziomu aż 635 koni mechanicznych.
W wąskim gronie najszybszych, produkowanych seryjnie modeli Volkswagena pojawił się zmodernizowany Golf R. Maszyna z napędem obu osi i mocą przekraczającą znacznie 300 koni mechanicznych została przygotowana od razu w dwóch wersjach nadwoziowych: jako klasyczny hatchback oraz kombi o tradycyjnej nazwie Variant.
Po roku ciszy Koenigsegg wrócił do bicia rekordów prędkości. Tym razem na celownik po raz kolejny wzięto próbę 0-400-0 km/h, w której szwedzka marka podnosi poprzeczkę nieprzerwanie od 2017 roku. W głównej roli wystąpił model Jesko Absolut, który stawił się w ostatnich dniach czerwca na pasie lotniska w pobliżu Örebro.
Formuła 1 w ramach trzech wyścigowych weekendów pod rząd przeniosła się w ostatnich dniach z Hiszpanii do Austrii. Na pętli Red Bull Ring w sobotę odbył się trzeci z sześciu tegorocznych sprintów, a w niedzielę odbył się jedenasty z dwudziestu czterech zaplanowanym na ten rok wyścigów grand prix.
Marka Genesis, która w ostatnim czasie coraz mocniej wiązana jest z samochodami sportowymi, a nawet hybrydowym ścigaczem na długodystansowe mistrzostwa świata, pokazała swój kolejny projekt z wirtualnej serii Vision Gran Turismo. Jest nim wizja wyścigowego coupe X Gran Racer, które mogłoby powstać w niedalekiej przyszłości.
Wydatki kolekcjonerów limitowanych modeli Aston Martina, których w ostatnich latach nigdy nie brakowało, nie mają końca. Kolejną pozycją, w której posiadanie wejdą tylko nieliczni jest muskularne coupe Valiant. To ewolucja zeszłorocznego modelu Valour, adresowana do stałych bywalców torów wyścigowych, jaką zażyczył sobie Alonso.
Potrzebujecie odpoczynku od nagłówków na temat spalinowych klasyków, dla których jedynym ratunkiem w utrzymaniu przy życiu kolejnych generacji pozostaje transformacja na hybrydę? Mamy złe wiadomości: do tego grona dołączyło zupełnie nowe BMW M5, które oprócz ogromnej dawki dodatkowej mocy niesie setki dodatkowych kilogramów.
Potężne W12 od Bentley'a oraz widlaste ósemki poprzedniej generacji są już właściwie historią. Ich karierę zakończą limitowane serie specjalne oraz kolekcjonerskie modele od Mullinera, a ich miejsce zajmą nowe, hybrydowe układy napędowe. Pierwszy z nich, zbliżający się do 800 KM, zadebiutował w Continentalu GT Speed.