Historia spalinowych, widlastych ósemek Maserati dobiegła oficjalnie końca. Ostatni tego typu silnik wylądował w unikatowym egzemplarzu limuzyny Quattroporte, która została zbudowana na specjalne zamówienie kolekcjonera ze Stanów Zjednoczonych. Włoską maszynę nazwano wymownie Grand Finale - "wielki finał".
Druga generacja prototypów klasy LMP3 zbliża się do zamknięcia czteroletniego okresu panowania i pożegnania z wolnossącymi silnikami V8. W przyszłym roku do akcji wkroczą ścigacze trzeciej generacji, w których znajdą się mniejsze silniki V6. Wśród kilku producentów maszyn LMP3 pozostanie francuskie Duqueine.
Organizowane od kilku lat zawody Extreme E szykują się do zmiany szyldu i technologii. Już w przyszłym roku zostaną zastąpione pucharem Extreme H, w którym główne role odgrywać będą zupełnie nowe samochody zasilane wodorem. Organizatorzy Extreme H mają zamiar ubiegać się o status mistrzostw świata pod skrzydłami FIA.
Przed pojawieniem się pierwszej Hondy NSX japońska marka niejednokrotnie śniła o sportowych samochodach z wyższej półki, a pozornie nierealne marzenia ucieleśniały koncepty. Jednym z nich był powstały we współpracy z Pininfariną model HP-X, który po czterdziestu latach od premiery zyskał drugą młodość.
Brytyjskie MG z chińskimi właścicielami próbuje wrócić do swoich korzeni i produkcji samochodów sportowych. Na rynku brytyjskim można zamawiać już atrakcyjnego roadstera Cyberster z napędem elektrycznym oraz przeszło 430-konnego hot hatcha, z którym do użytku wróciła nazwa XPower. Następne w kolejce jest sportowe coupe.
Limitowany do dziewięćdziesięciu dziewięciu egzemplarzy model Utopia od Pagani Automobili, który niedawno pojawił się w miedzianym kolorze na polskich drogach, doczekał się drugiej wersji nadwoziowej. Do cieszącego się ogromnym zainteresowaniem coupe, które miało swoją premierę niecałe dwa lata temu, dołączy w tym roku roadster.
Ostatni wyścig Formuły 1 przed wakacyjną przerwą jest już za nami. Było nim belgijskie grand prix na funkcjonującym od przeszło stu lat torze Spa-Francorchamps, który w obecnej formie mierzy siedem kilometrów długości. Po niedawnej modernizacji i zmianach nawierzchni rozbudzono oczekiwania na rekordowe czasy okrążeń.
Na bezdroża i utwardzone drogi wyjechał Nomad drugiej generacji od brytyjskiego Ariel Motor Company. Wielka zabawka, adresowana do poszukiwaczy przygód, przeszła gruntowną transformację, która sprowadza się między innymi do nowej ramy oraz zupełnie nowej jednostki napędowej o mocy przekraczającej trzysta koni mechanicznych.
Corvette ósmej generacji po pięciu latach od debiutu doczekało się topowej wersji o oznaczeniu ZR1. Sportowe coupe miało wysoko zawieszoną poprzeczkę: blisko siedem lat temu w poprzedniku umieszczono doładowane V8 o pojemności 6,2 litra i rekordowej mocy aż 765 koni mechanicznych. Czy udało się sprostać oczekiwaniom?
W polskim, internetowym sklepie Xiaomi można już zaczerpnąć podstawowych informacji na temat pierwszego samochodu w historii chińskiego giganta i zapisać się na listę osób oczekujących na jego dostępność. Nie znajdziemy tam jeszcze ani słowa o najnowszej, szalonej wersji Ultra, która ma rozpędzać się do setki w niecałe dwie sekundy.