Formuła 1 w minionym tygodniu po raz drugi w tym roku zagościła we Włoszech. Wizyta na torze Monza przyniosła modernizacje w kilku jego zakątkach, nowe twarze w składach kilku zespołów oraz kolejne pytania o formę liderów mistrzostw świata, zespół Red Bulla, który ostatni raz wygrał pod koniec czerwca w Hiszpanii.
Długodystansowe mistrzostwa świata po czterech latach przerwy wróciły na pętlę Circuit of the Americas w Teksasie. WEC ostatni raz bawiło tu jeszcze za czasów maszyn klasy LMP1. W tym roku na CotA po raz pierwszy pojawiły się maszyny grupy Hypercar, wśród których przodują hybrydy produkcji Toyoty, Ferrari oraz Porsche.
Cadillac od kilku lat sumienne pracuje nad zmianą własnego wizerunku i gamy modelowej, która miałaby postawić markę na miejscu pierwszym wśród producentów luksusowych elektryków. Kreatywność marki stymulują jednocześnie efektowne koncepty. Najnowszym z nich jest wizja krążownika przyszłości o nazwie Opulent Velocity.
Pojawienie się limitowanego do 2,5 tysiąca egzemplarzy uterenowionego 911 Dakar otworzyło rynkową niszę, na którą zapotrzebowanie okazało się nadzwyczaj wysokie. Do imprezy oprócz Porsche dołączyły w mgnieniu oka zakłady specjalizujące się w tuningu czy restomodach, a także firmy próbujące zbudować coś jeszcze bardziej indywidualnego.
Speedstery rozpalają wyobraźnię kolekcjonerów samochodów marki Porsche nieprzerwanie od lat pięćdziesiątych, w których rządził model 356. W tym stuleciu powstały dopiero dwie limitowane generacje modelu 911 Speedster, a w międzyczasie zdarzały się dziury w historii. Jedna z nich pojawiła się za czasów 911 generacji 993.
W lipcu tego roku Mercedes-Benz powołał do życia oddział Affalterbach Racing, który zajmie się między innymi przygotowaniem nowego ścigacza kategorii GT3. Zanim do tego dojdzie sporo do powiedzenia będzie miał aktualny model GT3. Również w kategoriach kolekcjonerskich: oto ekskluzywne, torowe coupe GT3 Edition 130Y Motorsport.
Superb, okręt flagowy Skody, ma już ponad dwadzieścia lat. Pod koniec ubiegłego roku pokazano czwartą generację, która weszła do oficjalnej sprzedaży w tym roku. Kariera trzeciej generacji zakończyła się rekordową sprzedażą, a na jej pożegnanie w Wielkiej Brytanii przygotowano one-off'a Sleeper Edition o mocy aż 477 koni mechanicznych.
Letnia przerwa w Formule 1 dobiegła końca i sezon 2024 wszedł w finalną fazę, obejmującą dziesięć wyścigów grand prix i trzy sobotnie sprinty. Ostatnią część sezonu otworzyło wczorajsze ściganie na torze Zandvoort w ojczyźnie aktualnego mitrza świata, który wygrywał tu od chwili powrotu GP Holandii do kalendarza.
W topowej grupie długodystansowych, wyścigowych mistrzostw świata, która wyglądała na stosunkowo ustabilizowaną, doszło do niespodziewanych ruchów. W ostatnim czasie zespół Hertz Jota ogłosił przesiadkę z Porsche na Cadillaca, swoje starty przerwała Isotta Fraschini i do żywych po dłuższej ciszy z maszyną na dni torowe powrócił Vanwall.
Zapowiadany od przeszło dwóch lat roadster SL pod marką Mercedes-Maybach stał się faktem. Będzie to jeden z najdroższych i najbardziej luksusowych modeli w historii niemieckiej marki i... najbardziej sportowy Maybach z dotychczasowych. Premierze auta towarzyszy wprowadzenie do obiegu kolekcji akcesoriów Maybach Icons of Luxury.