Prototypy grupy LMP3, wliczając maszyny w barwach polskiego Inter Europol Competition, walczyły w ten weekend po raz pierwszy na włoskim Autodromo Internazionale del Mugello. Była to jedna z ostatnich okazji na zobaczenie maszyn obecnej generacji w akcji. Dlaczego? W przyszłym roku zastąpią je ścigacze nowego pokolenia, którym ubędą dwa cylindry.
Glickenhaus, który w ostatniej dekadzie zaznaczył swoją obecność w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu, 24-godzinnym Le Mans, długodystansowych mistrzostwach świata i rajdach pokroju Baja 1000, ma nową zabawkę. To kolejna maszyna przeznaczona do podboju pustynnych szklaków i bezdroży. Oto model noszący oznaczenie 008.
Czy pamiętacie limitowanego Defendera z przeszło 400-konnym silnikiem V8, który kilka lat temu świętował siedemdziesiąte urodziny marki Land Rover? Brytyjski klasyk wraca do oferty jako dzieło inżynierów oddziału Land Rover Classic w ramach programu Works Bespoke, który pozwoli na zdobycie samochodu przygotowanego według indywidualnych potrzeb.
Elektryfikacja dotarła do małego, brytyjskiego Ariel Motor Company. Początki firmy sięgają dziewiętnastego stulecia, pod koniec którego elektryczne automobile różnych wynalazców rywalizowały na równi z maszynami spalinowymi i parowymi oraz innymi patentami. Teraz na potrzeby dwudziestego pierwszego wieku odpowiada elektryczny wynalazek pod tytułem E-Nomad.
Na klientów amerykańskiego Lincolna czeka zupełnie nowa, piata generacja modelu Navigator. Pełnowymiarowy SUV, którego historia ma już ponad ćwierć wieku, na rodzimym, północnoamerykańskim rynku jak zwykle będzie rywalizował z modelami takich marek, jak Cadillac i Jeep oraz licznymi reprezentacjami prosto z Europy i Azji.
Na fali rosnącego zainteresowania samochodami budowanymi na indywidualne życzenia do żywych wraca marka Saoutchik, która przed dekadami słynęła z luksusowych, nietuzinkowych projektów na bazie podwozi od najdroższych marek na kontynencie. Nowy rozdział jej historii otwiera roadster 300 GTC, w którym płynie krew i pulsuje serce Mercedes-Benza.
Ostatnim przystankiem Formuły 1 przed kolejną 4-tygodniową przerwą między grand prix był wczorajszy wyścig na ulicach Singapuru, osiemnasta już runda mistrzostw świata z dwudziestu czterech. Do grand prix pod osłoną nocy po raz pierwszy w tym roku w roli lidera klasyfikacji generalnej konstruktorów przystąpił zespół McLaren Racing.
Honda szykuje się do uruchomienia produkcji kolejnych aut o napędzie elektrycznych, które będą bazować na nowej platformie. Japońska firma celuje w pierwszej kolejności w rynki północnoamerykańskie, na których już od prawie czterech dekad grasuje marka Acura. Jej zamiary ucieleśniał pokazany w sierpniu koncept Performance EV.
Grupa wyścigowych prototypów LMP3 przejdzie w przyszłym roku na nowe regulacje i nową platformę, która przyniesie mniejszą jednostkę napędową i pożegna dotychczasowe V8. W grupie producentów pozostaną te same cztery marki, które oferowały LMP3 w ostatnich latach. Jedną z nich jest brytyjska Ginetta ze zmodernizowanym modelem z rodziny G51.
Czy po zakończeniu produkcji spalinowych modeli Elise, Exige i Evora oraz ataku dużych elektryków, ktoś jest jeszcze w stanie przewidzieć kolejny ruch i przyszłość Lotusa? To bardzo trudne wyzwanie. Sytuację jeszcze bardziej komplikuje zupełnie nowy koncept brytyjskiej marki. Oto super sportowe coupe Theory 1, początek czegoś jeszcze innego.