DS Automobiles, które pozostaje nadal marką egzotyczną i mało znaną, świętuje w tym roku dziesięciolecie swojej działalności. Francuski producent luksusowych samochodów, który funkcjonuje pod skrzydłami Citroena, przygotował z tej okazji koncept SM Tribute. To ukłon w stronę słynnego grand tourera z lat siedemdziesiątych.
Grono wyścigowych, długodystansowych prototypów najnowszej generacji nie przestaje się powiększać. Tylko w tym roku w mistrzostwach świata pojawiły się cztery nowe marki, a w przyszłym roku dołączy do nich kolejna. I na tym wcale nie koniec: po miesiącach spekulacji swoje zaangażowanie w długi dystans ogłosił oficjalnie Hyundai!
Trzydzieści lat temu rozpoczęła się era samochodów wyścigowych grupy GT1, które operowały w różnych mistrzostwach i formatach przez kilkanaście lat. Pierwsze lata zdefiniowały homologacyjne specjały, wśród których znalazły się aż trzy generacje Porsche 911 GT1. Projektem specjalnym GT One przypomina o nich Tuthill.
Nowych, limitowanych wersji limitowanego Venoma F5 od Hennessey Special Vehicles nie przestaje przybywać. Tym razem zakład z Teksasu postawił sobie za cel zbudowanie najmocniejszego na świecie, drogowego samochodu z ręczną skrzynią biegów. Oto przeszło 1800-konny Venom F5-M Roadster, który powstanie tylko w kilkunastu egzemplarzach.
Bentley kontynuuje wymianę swojej oferty po zakończeniu produkcji V8 poprzedniej generacji oraz całkowitym pożegnaniu jednostek W12. Główną rolę w nowym świecie odgrywać mają potężne hybrydy: w czerwcu jako coupe i kabriolet zadebiutował Continental GT Speed, a teraz dołącza do nich limuzyna Flying Spur.
Kariera wyścigowej Supry, bazującej na drogowym coupe piątej generacji, przygotowanym we współpracy z BMW, wkroczy wkrótce w kolejną fazę. Mowa o maszynie kategorii GT4, opracowanej przez odział Toyota Gazoo Racing. Samochód szykuje się już na przyszłoroczny sezon, w który wjedzie w zmodernizowanej formie Evo2.
Porsche świętuje w tym roku pięćdziesięciolecie produkcji samochodów z turbodoładowanymi silnikami, z którymi wiąże się między innymi specjalna wystawa w fabrycznym muzeum z autami wyścigowymi i drogowymi. Okrągłą rocznicę przypieczętowano również specjalnym, limitowanym wydaniem modelu 911 Turbo.
Ginetta sypnęła nowościami. Po pięciu latach od premiery pierwszego konceptu pokazano produkcyjną wersję super sportowego coupe Akula, obok którego zadebiutowały trzy zmodernizowane modele wyścigowe na przyszłoroczny sezon. Z tych ostatnich wywodzi się również drogowe coupe G56 GTR, które pozostaje na razie prototypem.
Renault zaprasza wszystkich na październikowy salon samochodowy w Paryżu i proponuje nostalgiczną podróż w czasie do początku lat siedemdziesiątych minionego stulecia. A wszystko za sprawą unikatowego prototypu o napędzie elektrycznym, który wywodzi się bezpośrednio ze sportowego coupe z rodziny noszącej w nazwie liczbę 17.
Czy pamiętacie jeszcze głośne zapowiedzi Vanquisha nowej ery z umieszczonym centralnie silnikiem V6 własnej produkcji? Już na początku ubiegłego roku było wiadomo, że Aston Martinowi nic z tego nie wyjdzie. Ale Vanquish nie znika: oto zupełnie nowy, klasyczny grand tourer z umieszczonym z przodu V12 o mocy przeszło 830 koni mechanicznych!