Kilkanaście dni temu Toyota Gazoo Racing przypieczętowała swój kolejny tytuł mistrzowski wśród konstruktorów w długodystansowych mistrzostwach świata, a za kilka dni będzie walczyć o tegoroczny tytuł w rajdowych mistrzostwach świata. Pod szyldem Gazoo Racing dzieje się również wiele innych rzeczy. Oto jedna z nich: unikatowe coupe GR86 Rally Legacy.
Bugatti wraca do bicia rekordów prędkości maksymalnej, ale jeszcze nie z najnowszym, hybrydowym Tourbillonem, w którym pracuje wolnossące V16. Sporo do powiedzenia ma w dalszym ciągu poczwórnie turbodoładowane W16, którego produkcja zbliża się do końca. Tym razem na liście rekordzistów wylądował W16 Mistral, najszybszy samochód świata bez dachu.
Imperium luksusowych elektryków od Cadillaca rozrasta się o kolejne pozycje i nie schodzi poniżej pewnych segmentów oraz gabarytów. Najnowszą pozycją w ofercie amerykańskiej marki będzie zapowiadany już rok temu pojemny crossover o nazwie Vistiq z trzema rzędami siedzeń i maksymalną mocą przekraczającą granicę 620 koni mechanicznych.
W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku nowego Taycana odebrało aż o 50% mniej klientów, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest kilka. Jedna z nich to modernizacja modelu i wycofanie starszych wersji. Braki te uzupełniają teraz trzy odmłodzone warianty: Taycan GTS jako limuzyna i kombi oraz limuzyna Taycan 4.
Kilka dni temu w Muzeum Motoryzacji i Techniki w Otrębusach odsłonięto sprowadzoną dopiero co zza granicy zabytkową Warszawę z symbolicznym numerem podwozia 000001. Sensacyjne znalezisko będzie można w najbliższym czasie oglądać na własne oczy... i dołączyć się do zażartej dyskusji na temat jest historii, oryginalności, numeru seryjnego i przyszłości.
Po blisko dwudziestu pięciu latach do żywych wrócił jeden z najlepiej ukrywanych i tajemniczych projektów wśród wyścigowych samochodów Porsche, które nigdy nie doszły do skutku. Mowa o długodystansowej maszynie ukrywającej się pod kryptonimem 9R3, która oficjalnie miała nosić nazwę LMP 2000, której swoje wspaniałe V10 zawdzięcza drogowa Carrera GT.
Angielskie AC Cars, które szczyci się ponad 120-letnią historią, pokazało swoje najnowsze dzieło, które łączy klasykę z nowoczesnością. Elementem klasycznym jest forma auta: to roadster wzorowany na modelu Ace z lat pięćdziesiątych. Cała reszta to nowoczesne rozwiązania, zaczynając od włókien węglowych i kończąc na elektrycznym układzie napędowym.
Po dziesięciu latach od bankructwa nad odzyskaniem dawnego blasku pracuje włoskie Bertone, które w tym czasie miało kilku właścicieli. Dwa lata temu marka pokazała przeszło 1100-konne coupe GB110, a teraz zapowiada kolejny model. Jest nim nowa interpretacja konceptu Runabout z końca lat sześćdziesiątych, która ma wejść do produkcji w dwóch wersjach nadwoziowych.
W ostatnich dniach nie brakuje napięć na linii między Europą oraz Chinami, jeśli o import azjatyckich samochodów chodzi, a także ich potencjalną produkcję na naszym kontynencie, wliczając Polskę. Ale interesy kręcić się muszą: oto niespodziewana premiera Audi, koncept E firmowany pod nową marką... AUDI. Oczy Was nie mylą, zaraz wyjaśnimy.
Pięćdziesiąt lat temu zakończyła się trwająca kilkanaście lat produkcja słynnego Jaguara E-Type. Specjalnie z tej okazji w oddziale Jaguar Classic zbudowano... dwa zupełnie nowe egzemplarze. Kolekcjonerskie roadstery ozdobiono srebrem oraz złotem i wysłano do szczęśliwego kolekcjonera gdzieś na terenie Azji Południowo-Wschodniej.