W topowej grupie długodystansowych, wyścigowych mistrzostw świata, która wyglądała na stosunkowo ustabilizowaną, doszło do niespodziewanych ruchów. W ostatnim czasie zespół Hertz Jota ogłosił przesiadkę z Porsche na Cadillaca, swoje starty przerwała Isotta Fraschini i do żywych po dłuższej ciszy z maszyną na dni torowe powrócił Vanwall.
Zapowiadany od przeszło dwóch lat roadster SL pod marką Mercedes-Maybach stał się faktem. Będzie to jeden z najdroższych i najbardziej luksusowych modeli w historii niemieckiej marki i... najbardziej sportowy Maybach z dotychczasowych. Premierze auta towarzyszy wprowadzenie do obiegu kolekcji akcesoriów Maybach Icons of Luxury.
Krótka lista firm, które odważyły się na przeprowadzenie operacji daleko idących modernizacji na modelach Ferrari, powiększyła się o kolejna pozycja. Tym razem pod nowym restomodem maszyn z Maranello podpisały się zakłady Touring Superleggera, w których powstało coupe Veloce12. To przeniesione o trzy dekady w przyszłość 550 Maranello.
Wiosną tego roku poznaliśmy zmodernizowane Audi S3, które po wprowadzeniu szeregu nowinek legitymuje się mocą trzystu trzydziestu trzech koni mechanicznych. To oczywiście nie wszystko: miłośnicy usportowionych aut Audi czekali od tego momentu jeszcze na znacznie mocniejsze RS3, które w czerwcu pochwaliło się rekordem Nordschleife.
Profil elektrycznego grand tourera o mocy przeszło 1900 koni mechanicznych, coupe Nevera, nie do końca odpowiadał wymogom wszystkich klientów chorwackiego Rimac Automobili. Niektórym z nich marzył się samochód przedstawiający się w pierwszej kolejności jako sportowy. I oto jest: przeszło 2100-konny model Nevera R!
Dołączenie Maserati do europejskich mistrzostw klasy GT2 przyniosło korzyści obu stronom i nie tylko. Auta włoskiej marki w przyszłym roku mają powiększyć grid do rekordowej liczby co najmniej dwudziestu maszyn, a odwiedzając salony sprzedaży będzie można pokusić się o zamówienie spokrewnionego z nimi coupe GT2 Stradale.
Odliczanie do premiery następcy Huracana, jednego z najpopularniejszych modeli w historii Lamborghini, dobiegło końca. Zupełnie nowy Temerario porzuca wolnossące V10 na rzecz hybrydowego układu napędowego z podwójnie turbodoładowanym V8. Nowe technologie pozwalają na przekroczenie granicy 900 koni mechanicznych!
Mamy to: po przeszło roku od pierwszych zapowiedzi i prawie dwóch miesiącach od premiery limuzyny BMW przedstawiło zupełnie nowe M5 w pojemnym nadwoziu kombi, noszącym tradycyjną nazwę Touring. Jest to pierwszy tego typu model z oddziału M po kilkunastu latach przerwy i pierwszy, który pojawi się w Ameryce Północnej.
Funkcjonujące od kilku lat Automobili Pininfarina pokazało swojego pierwszego one-off'a, który powstał na specjalne życzenie pewnego klienta, uznanego kolekcjonera egzotyków i właściciela coupe Battista. Jest nim model Battista Targamerica, w którym zniknął dach i pojawiły się unikatowe elementy wyposażenia.
Pierwszy Ford GT dwudziestego pierwszego wieku pojawił się na torach wyścigowych w kilku kategoriach GT i zahaczył między innymi o 24-godzinne Le Mans. Pamięć o jego występach przyćmiły sukcesy kolejnego GT, ale nie został zapomniany. Dzięki Lynx Motors wraca jako... elektryczny ścigacz o mocy zbliżającej się do 2,5 tysiąca koni!