Wielkie przygotowania Aston Martina do dołączenia do topowej klasy długodystansowych mistrzostw świata weszły w ostatnią, najbardziej intensywną fazę. Na tory wyścigowe na terenie Wielkiej Brytanii wyjechał po raz pierwszy zamaskowany prototyp Valkyrie AMR-LMH, który jesienią ma być homologowany w klasie Hypercar.
Druga połowa tegorocznego sezonu mistrzostw świata Formuły 1 została oficjalnie rozpoczęta. Trzynastym z dwudziestu czterech zaplanowanych na sezon 2024 wyścigów grand prix było wczorajsze GP Węgier na 4,4-kilometrowej pętli Hungaroring w miejscowości Mogyoród. Był to przedostatni wyścig przed długą, wakacyjną przerwą.
Pokazana pod koniec ubiegłego roku Panamera wchodzi na nowy poziom. Porsche zaprezentowano dwa nowe warianty: mocarny Turbo S E-Hybrid oraz dynamiczny GTS. Premierę hybrydowego Turbo S, nowego okrętu flagowego w rodzinie, przypieczętowano rekordowym przejazdem okrążenia na słynnym Nürburgring Nordschleife.
AMG przedstawiło nowego członka rodziny GT drugiej generacji, którego największe atuty sprawdzą się na torze wyścigowym. Jest nim coupe GT 63 Pro, które chwali się żywszymi reakcjami na ruch kierownicy i gazu, zwiększoną mocą układu napędowego, precyzyjne dostrojoną aerodynamiką oraz ulepszonym układem chłodzenia.
"Piątki" od Audi pojawiły się kilkanaście lat temu jako sportowe coupe i kabriolety, do których z czasem dołączyła stylowa limuzyna z dwoma parami drzwi. Zupełnie nowe A5 i sportowe S5 zrywają z tym schematem: modele zastępują na stałe serię A4/S4 i debiutują jako limuzyna oraz kombi bez planów na coupe czy kabriolety.
Oczekiwane od początku roku hybrydowe systemy napędowe dotarły oficjalnie do amerykańskiego pucharu IndyCar Series i bolidów budowanych na podwoziu włoskiej Dallary. Zupełnie nowe technologie, które staną się wkrótce standardem, wykorzystano po raz pierwszy w wyścigu na pętli Mid-Ohio Sports Car Course na początku lipca.
Po blisko dziewięćdziesięciu latach niebytu do żywych wrócił jeden z najbardziej niezwykłych samochodów w historii Audi oraz Porsche. Oto Type 52 marki Auto Union, aerodynamiczny krążownik autostrad oparty na... wyścigowym samochodzie klasy grand prix z lat trzydziestych z umieszczonym centralnie silnikiem V16!
Po dziesięciu latach przerwy długodystansowe mistrzostwa świata wróciły do Brazylii. Wczoraj na słynnym Interlagos odbyła się piąta z ośmiu rund dwunastego sezonu World Endurance Championship: 6-godzinny wyścig maszyn klas Hypercar oraz LMGT3. W poprzednich czterech w topowej kategorii wygrywały marki Porsche, Ferrari oraz Toyota.
Trwające od przeszło trzech lat prace nad ostatnim, wspólnym dziełem Adriana Newey'a i Red Bulla, zbliżają się do końca. Zdobywcy kilkunastu wspólnych tytułów mistrzowskich Formuły 1 zamierzają dać światu najszybszą, torową maszynę bez pójścia na prawie żadne kompromisy. Będzie nią model o oznaczeniu RB17.
Marka Polestar, która ani na chwilę nie zwalnia prac nad swoimi nowymi elektrykami, pochwaliła się na tegorocznym Festiwalu Prędkości w Goodwood nowym, sportowym wynalazkiem. Obok seryjnych modeli oznaczonych cyframi 2, 3 i 4 oraz prototypu roadstera 6 pojawił się tam nowy koncept noszący oznaczenie BST.