Renault zaprasza wszystkich na październikowy salon samochodowy w Paryżu i proponuje nostalgiczną podróż w czasie do początku lat siedemdziesiątych minionego stulecia. A wszystko za sprawą unikatowego prototypu o napędzie elektrycznym, który wywodzi się bezpośrednio ze sportowego coupe z rodziny noszącej w nazwie liczbę 17.
Czy pamiętacie jeszcze głośne zapowiedzi Vanquisha nowej ery z umieszczonym centralnie silnikiem V6 własnej produkcji? Już na początku ubiegłego roku było wiadomo, że Aston Martinowi nic z tego nie wyjdzie. Ale Vanquish nie znika: oto zupełnie nowy, klasyczny grand tourer z umieszczonym z przodu V12 o mocy przeszło 830 koni mechanicznych!
Formuła 1 w minionym tygodniu po raz drugi w tym roku zagościła we Włoszech. Wizyta na torze Monza przyniosła modernizacje w kilku jego zakątkach, nowe twarze w składach kilku zespołów oraz kolejne pytania o formę liderów mistrzostw świata, zespół Red Bulla, który ostatni raz wygrał pod koniec czerwca w Hiszpanii.
Długodystansowe mistrzostwa świata po czterech latach przerwy wróciły na pętlę Circuit of the Americas w Teksasie. WEC ostatni raz bawiło tu jeszcze za czasów maszyn klasy LMP1. W tym roku na CotA po raz pierwszy pojawiły się maszyny grupy Hypercar, wśród których przodują hybrydy produkcji Toyoty, Ferrari oraz Porsche.
Cadillac od kilku lat sumienne pracuje nad zmianą własnego wizerunku i gamy modelowej, która miałaby postawić markę na miejscu pierwszym wśród producentów luksusowych elektryków. Kreatywność marki stymulują jednocześnie efektowne koncepty. Najnowszym z nich jest wizja krążownika przyszłości o nazwie Opulent Velocity.
Pojawienie się limitowanego do 2,5 tysiąca egzemplarzy uterenowionego 911 Dakar otworzyło rynkową niszę, na którą zapotrzebowanie okazało się nadzwyczaj wysokie. Do imprezy oprócz Porsche dołączyły w mgnieniu oka zakłady specjalizujące się w tuningu czy restomodach, a także firmy próbujące zbudować coś jeszcze bardziej indywidualnego.
Speedstery rozpalają wyobraźnię kolekcjonerów samochodów marki Porsche nieprzerwanie od lat pięćdziesiątych, w których rządził model 356. W tym stuleciu powstały dopiero dwie limitowane generacje modelu 911 Speedster, a w międzyczasie zdarzały się dziury w historii. Jedna z nich pojawiła się za czasów 911 generacji 993.
W lipcu tego roku Mercedes-Benz powołał do życia oddział Affalterbach Racing, który zajmie się między innymi przygotowaniem nowego ścigacza kategorii GT3. Zanim do tego dojdzie sporo do powiedzenia będzie miał aktualny model GT3. Również w kategoriach kolekcjonerskich: oto ekskluzywne, torowe coupe GT3 Edition 130Y Motorsport.
Superb, okręt flagowy Skody, ma już ponad dwadzieścia lat. Pod koniec ubiegłego roku pokazano czwartą generację, która weszła do oficjalnej sprzedaży w tym roku. Kariera trzeciej generacji zakończyła się rekordową sprzedażą, a na jej pożegnanie w Wielkiej Brytanii przygotowano one-off'a Sleeper Edition o mocy aż 477 koni mechanicznych.
Letnia przerwa w Formule 1 dobiegła końca i sezon 2024 wszedł w finalną fazę, obejmującą dziesięć wyścigów grand prix i trzy sobotnie sprinty. Ostatnią część sezonu otworzyło wczorajsze ściganie na torze Zandvoort w ojczyźnie aktualnego mitrza świata, który wygrywał tu od chwili powrotu GP Holandii do kalendarza.