Marka Polestar, która ani na chwilę nie zwalnia prac nad swoimi nowymi elektrykami, pochwaliła się na tegorocznym Festiwalu Prędkości w Goodwood nowym, sportowym wynalazkiem. Obok seryjnych modeli oznaczonych cyframi 2, 3 i 4 oraz prototypu roadstera 6 pojawił się tam nowy koncept noszący oznaczenie BST.
W przyszłym roku puchar GT2 European Series wejdzie w piąty sezon, który ma być największym z dotychczasowych. Stawkę złożoną z samochodów kilku różnych marek wzmocnią kolejne egzemplarze nowych Maserati, a do zabawy cały czas, gościnnie lub na stałe, dołączać mogą nowe marki. Niedawno pojawiła się wśród nich Ginetta.
Do stale gęstniejącej niszy restomodów sportowych klasyków dołącza nowy gracz. Jest nim brytyjskie Evoluto Automobili, którego pierwsze dzieło zadebiutowało za zamkniętymi drzwiami na Festiwalu Prędkości w Goodwood. Z czym dokładnie będziemy mieli do czynienia? Evoluto zabrało się za małe coupe Ferrari z połowy lat dziewięćdziesiątych.
Zaledwie kilka dni po premierze unikatowego Pagani Huayra Epitome z 864-konnym V12 i ręczną skrzynią biegów kolejnego one-off'a ujawnił szwedzki Koenigsegg. Jest nim supercoupe Chimera, które pod znajomymi kształtami skrywa między innymi wyjątkową, mającą kilka różnych osobowości skrzynię biegów.
Połowa siedemdziesiątego piątego sezonu mistrzostw świata Formuły 1 jest już za nami. W niedzielę po południu na torze Silverstone w Wielkiej Brytanii miało miejsce dwunaste z dwudziestu czterech tegorocznych grand prix. W poprzednich dziesięciu edycjach siedem razy wygrywał tu Mercedes-AMG, dwa razy Ferrari i tylko raz Red Bull.
Hispano Suiza świętuje w tym roku 120-lecie powstania, ale w obecnej formie marka funkcjonuje dopiero od kilku lat. I skupia się na sportowych, ekstrawaganckich autach o napędzie elektrycznym, które inspirowane są luksusowymi modelami sprzed drugiej wojny światowej. Najnowszym z nich jest przeszło 1100-konne coupe Carmen Sagrera.
Działające od przeszło ćwierć wieku Pagani Automotili wydało do tej pory na świat trzy generacje egzotyków z włoskimi korzeniami i niemieckimi sercami: Zonda, Hyayra i Utopia. Premiera modelu Huayra nie oznaczała końca Zondy i premiera Utopii nie oznacza, że Huayra kończy karierę. Zwłaszcza że klienci marki mają swoje osobne plany.
Land Rover pochwalił się najmocniejszym, drogowym Defenderem w historii, który bohatersko łączy luksus z wytrzymałością i wydajnością sprawdzającymi się na zwykłych drogach i w terenie. Tak właśnie przedstawia się Defender Octa, którego maksymalna moc dochodzi do poziomu aż 635 koni mechanicznych.
W wąskim gronie najszybszych, produkowanych seryjnie modeli Volkswagena pojawił się zmodernizowany Golf R. Maszyna z napędem obu osi i mocą przekraczającą znacznie 300 koni mechanicznych została przygotowana od razu w dwóch wersjach nadwoziowych: jako klasyczny hatchback oraz kombi o tradycyjnej nazwie Variant.
Po roku ciszy Koenigsegg wrócił do bicia rekordów prędkości. Tym razem na celownik po raz kolejny wzięto próbę 0-400-0 km/h, w której szwedzka marka podnosi poprzeczkę nieprzerwanie od 2017 roku. W głównej roli wystąpił model Jesko Absolut, który stawił się w ostatnich dniach czerwca na pasie lotniska w pobliżu Örebro.