Aktualności

Ginetta G56 GT2 - Większe grono

Puchar GT2 European Series po występie tylko dziewięciu zespołów na Spa-Francorchamps przeżywa mały kryzys, ale organizatorzy mają już kilka pomysłów na jego uratowanie. Pojawiają się również nowi zainteresowani. Maszynę klasy GT2 przygotowała brytyjska Ginetta, która nieustannie rozbudowuje paletę drogowych i wyścigowych modeli z rodziny G56.

GT2 European Series pod skrzydłami SRO Motorsports Group ma już za sobą cztery sezony, w trakcie których można było oglądać maszyny typu GT2 marek Audi, Brabham, KTM, Lamborghini, Maserati, Mercedes-AMG i Porsche, a także gościnnie pucharowy model Ferrari i prototyp Ginetty. W tym czasie auta GT2 dopuszczono również do innych serii wyścigowej. W tym roku mistrzostwa cieszą się mniejszym zainteresowaniem, ale gotowy jest już plan naprawczy. Przy okazji tegorocznego 24-godzinnego wyścigu na Spa-Francorchamps ogłoszono, że od sezonu 2026 do startów dopuszczeni będą kierowcy kategorii Silver, na najszybszych kierowców samochodów Maserati i Mercedesa-AMG będzie czekał awans do pucharu GT World Challenge Europe Endurance Cup, a w liczącym sześć rund kalendarzu, po dwa wyścigi każda, znajdzie się po raz pierwszy Nürburgring. Na Spa-Francorchamps swoje plany ogłosiła również Ginetta, która pokazała po raz pierwszy ścigacza G56 GT2.

Zdjęcie Ginetta G56 GT2

G56 to najpopularniejszy i najbardziej wszechstronny model w aktualnej ofercie Ginetty. Małe coupe zasila V8 o pojemności 6,2 litra, które w drogowym G56 GTR rozwija co najmniej 450 koni mechanicznych (wyścigowa wersja GTA na markowy puchar polega na 3,7-litrowym V6 od Forda). Model G56 znany jest przede wszystkim jako wyścigowa maszyna grupy GT4, ale nie tylko. Od kilkunastu miesięcy Ginnetta eksperymentowała z prototypem G56 GTX, który bazował na GT4, ale był znacznie mocniejszy i rozbudowany aerodynamicznie. To z niego wywodzi się nowe G56 GT2. Auto z karoserią wykonaną z włókien węglowych waży około 1250 kilogramów. Na pokładzie znalazła się skrzynia biegów XTrac w układzie transaxle, sprzęgło Sachs, zawieszenie z podzespołami Ohlins, układ hamulcowy z elementami firmy Alcon, elektronika Motec oraz slicki nowe slicki typu DHG produkcji Pirelli.

Zdjęcie Ginetta G56 GT2

Zgodnie z założeniami pucharu GT2 European Series, który dedykowany jest kierowcom z mniejszym doświadczeniem i entuzjastom, w samochodzie liczy się duża moc i stosunkowo niewielki docisk aerodynamiczny, szczególnie w porównaniu do maszyn typu GT3, co przekłada się na dużą prędkość maksymalną i zmniejszoną przyczepność w zakrętach. Widlasta ósemka ze sprężarką, z której w innych przypadkach udało się wycisnąć blisko 800 KM, ma być ograniczona w G56 GT2 do około 660 koni mechanicznych (zależnie od regulacji Balance of Performance). Nowa Ginetta ma zadebiutować jeszcze w tym roku, przy okazji wrześniowej rundy GT World Challenge Sprint Cup na Circuit Ricardo Tormo w Walencji. Produkcja G56 GT2 będzie limitowana. Marka przewiduje, że na sezon 2026 zostanie przygotowanych od trzech do pięciu egzemplarzy, a być może więcej.

Źródło/zdjęcia: Ginetta, gt2europeanseries.com, dailysportscar.com Ginetta G56 GT2 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij