W minioną niedzielę, zaledwie tydzień po Grand Prix Niemiec, odbyła się kolejna eliminacja tegorocznych mistrzostw świata w Formule 1. Jedenastym wyścigiem w sezonie było 70 okrążeń na węgierskim Hungaroringu, gdzie rok temu z wygranej cieszył się Mark Webber, a dwa lata temu dominował Lewis Hamilton. Brytyjczyk z wielkimi szansami na wygraną rozpoczynał również wczorajszy wyścig.
Zakończyła się kolejna edycja Ferrari World Design Contest, w której udział brali studenci z całego świata, starający się pokazać, jak wyobrażają sobie zupełnie nowy model Ferrari niedalekiej przyszłości. Opiekę nad kilkunastoma projektami w ścisłym finale sprawowali styliści włoskiej marki i studia Pininfarina, a zwycięski pojazd pobłogosławił w Maranello sam Luca di Montezemolo.
Elektryczna przyszłość BMW, zapowiadana między innymi dwa lata temu przez zjawiskowy koncept Vision EfficientDynamics, jest coraz bliższa stania się rzeczywistością. Już jesienią na salonie we Frankfurcie marka pokaże dwa koncepty nowej serii, oznaczonej po prostu literą i. Jednym z nich będzie futurystyczne coupe i8, wywodzące się bezpośrednio z projektu VED.
Amerykańskie Delahaye USA, zapatrzone w projekty Bugatti i luksusowe samochody oryginalnego, francuskiego Delahaye, którego historia zakończyła się w 1954 roku, gotowe jest do pokazania światu nowego projektu, odtwarzającego międzywojenną historię. Firma po raz kolejny za wzór postawiła sobie coupe Bugatti Type 57S.
Do świata żywych powraca kolejna zacna marka, o której słuch zaginął kilka dekad temu, a dzięki której mapa samochodowa świata była jeszcze bardziej kolorowa. Mowa o brytyjskim przedsięwzięciu pod tytułem Alvis. Marka zjawiła się na tegorocznym Festiwalu Prędkości w Goodwood z dwoma odrestaurowanymi klasykami, a na rynek powraca z... kontynuacją jednej z przedwojennych serii.
Poprzednia generacja M5 razem z wolnossącym V10 to już historia. Model zastępuje w tym roku zupełnie nowe wcielenie z doładowanym V8 pod maską, które poznaliśmy już jako 4-drzwiową limuzynę. Przed nami jeszcze mocarne kombi, na które czas oczekiwania może nam skrócić pożegnalny numer ze starym M5 od Edo Competition. Oto M5 Dark Edition.
Tegoroczny sezon Formuły 1 miną w niedzielę półmetek wraz z dziesiątą eliminacją, którą było Grand Prix Niemiec rozegrane na słynnym Nürburgringu. Niemieckie GP obecne jest w kalendarzu F1 od samego początku w 1950 roku z przerwą na rok 1955 i występem jako GP Europy w roku 2007. Rok temu triumfował tu Alonso, dwa lata temu Webber, a trzy Hamilton. W tym roku faworytem był oczywiście obecny mistrz świata, Sebastian Vettel.
Mercedes-Benz przy okazji jutrzejszego Grand Prix Niemiec zaprezentował najnowsze dziecko oddziału AMG, które pod wieloma względami można uznać za niezwykłe. To najmocniejsza, oferowana publicznie klasa C w historii firmy i czwarty model z rodziny Black Series, której członkowie przychodzą na świat od 2006 roku tylko z jednym celem - zawładnięcia nim.
Wielkimi krokami zbliża się zupełnie nowy model amerykańskiego Shelby Super Cars, w którego rękach przez kilka lat pozostawał tytuł producenta najszybszego, seryjnie produkowanego samochodu świata. Nowa maszyna, aby odzyskać ten tytuł, musiałaby przekroczyć 431 km/h. W ubiegłym roku poznaliśmy jej nadwozie, teraz zdradzono jej ostateczne imię - Tuatara.
Jeden z najbardziej spektakularnych, rzadkich i tajemniczych modeli Porsche poszukuje właśnie nowego właściciela. Mowa o ekstremalnej, ulicznej wersji 911 GT1, która powstała w kilkudziesięciu egzemplarzach tylko po to, aby model mógł wystartować w wyścigach klasy GT1, w tym w legendarnym maratonie Le Mans, który wygrał trzynaście lat temu.