Królewski ślub wymaga królewskiego powozu. Powozu, którego nie ma nikt inny na świecie, zaprojektowanego i zbudowanego tylko w jednym celu. Tego jakże wymagającego i odpowiedzialnego zadania podjęli się inżynierowie... Lexusa, którzy na królewski ślub w Monako przygotowali specjalnie przeprojektowaną, hybrydową, jedyną w swoim rodzaju limuzynę serii LS.
Kolejny, wyścigowy weekend za nami. Jego głównymi punktami było Grand Prix Europy, 24-godzinny wyścig na Nürburgringu oraz kolejna edycja amerykańskiego Pikes Peak International Hill Climb, jednego z najstarszych i najbardziej prestożowych wyścigów górskich. Startujący tu kierowcy od kilku już lat starają się pokonać barierę przejazdu w czasie 10 minut. Nie inaczej było w tym roku.
Najnowsze, sportowe Megane RS w wydaniu Trophy, któremu dodano mocy i charakteru, zjawiło się niedawno na pętli Nordschleife. Efekt jest wizyty przeszedł wszelkie oczekiwania. Najmłodsze dziecko oddziału Renault Sport nie tylko skosiło wszelką konkurencję w swojej kategorii napędowej o kilka długości, ale dało do myślenia również szeregowi mocniejszych modeli.
Szwajcarskie GreenGT już dwa lata temu zapowiadało chęć pojawienia się w 24-godzinnym wyścigu Le Mans z samochodem napędzanym elektrycznie. Od tamtego czasu nie ustają testy prototypu, który w tym roku pokazał się m.in. na paradzie "Le Mans to the Future". Tytułowa przyszłość jest już bliżej, niż się spodziewamy - pojazd miałby pojawić się w prestiżowym maratonie już w przyszłym roku!
Niemieckie DMC Design, zainspirowane tym, co dzieje się w fabrycznym pucharze Lamborghini Blancpain Super Trofeo z Gallardo LP560-4 w roli głównej, zapragnęło wtrącić kilka swoich uwag. Tuner nie miesza się do samych zawodów, a swoje ciągoty ku wyścigom realizuje poprzez pakiet modyfikacji dla dwóch generacji Gallardo, który zmienia wygląd drogowych aut na wzór klasy GT3.
Kolejna edycja najważniejszego maratonu samochodowego u naszych zachodnich sąsiadów to już historia. Mowa oczywiście o trzydziestym dziewiątym, 24-godzinnym wyścigu na północnej pętli Nürburgringu, zwanej "Zielonym Piekłem", liczącej sobie prawie 21 kilometrów długości (ponad 25 z torem Grand Prix). Na liście startowej tradycyjnie znalazło się miejsce aż dla dwustu pięćdziesięciu załóg.
Formuła 1 po deszczowej wizycie w Kanadzie powróciła do Europy na wyścig tytułowany nazwą całego kontynentu, który od 2008 roku rozgrywany jest na ulicznym torze w Walencji. W ubiegłym sezonie triumfował tu aktualny mistrz świata, 24-letni Sebastian Vettel, który jeździ w zespole Red Bulla. Niemiec w tym sezonie nie ma sobie równych i także w tej eliminacji był murowanym faworytem.
Dni elektrycznego roadstera amerykańskiego Tesla Motors są już policzone, a firma pracuje od dawna nad nowymi modelami. Limuzyna Model S przechodzi ciągłą ewolucję na drodze do produkcji, a jeszcze w tym roku miałby pojawić się zupełnie nowy SUV pod tytułem Model X. Pomysłów na nową Teslę nie brakuje również wśród młodych stylistów. Oto model Current.
Hybrydowy koncept na bazie Toyoty MR2, który pojawił się w styczniu ubiegłego roku na salonie samochodowym w Tokio, przeszedł niespodziewaną ewolucję. Pojazd wydoroślał technicznie i wizerunkowo, a jego najnowsze wcielenie zostało zaprojektowane specjalnie z myślą o Nürburgringu, na którym zadebiutuje już w ten weekend.
Historia samochodów marki Bentley rozpoczęła się w 1919 roku, kiedy to na salonie samochodowym w Londynie pojawił się pierwszy model, napędzany 3-litrowym silnikiem. Maszyna, wygrywając między innymi w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, ustanowiła status firmy, a do 1929 roku powstała w 622 egzemplarzach. Już wkrótce kolekcjonerzy będą mieli okazję do nabycia najcenniejszego z nich.