W tegorocznym finale prestiżowego wyścigu górskiego podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood najszybszy był Lotus 88B, należący i prowadzony przez Dana Collinsa, którego mogliśmy niedawno podziwiać podczas warszawskiego Verva Street Racing. Najlepszy czas weekendu nie należał jednak do Lotusa, ani innego bolidu Formuły 1. Najszybsza była... Toyota Celica.
Brytyjski oddział Audi świętuje dziesiąte zwycięstwo marki w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, w którym Niemcy startują od 1999 roku. Wyczyn zamknięty w okrągłej liczbie uświetni specjalna, limitowana edycja coupe R8, które nosi nazwę jednego z najbardziej utytułowanych samochodów w historii Le Mans. Wyścigowe R8 wygrało tu aż pięć razy.
Jon Olsson, wielokrotny medalista zimowych X Games i miłośnik szybkich samochodów, którymi z bagażnikiem na dachu i nartami zwykł wybierać się w góry, ma nową zabawkę. Oczywiście na czterech kołach. Auto bazuje na Ultimie GTR LMP, którą mogliśmy zobaczyć m.in. podczas GT Polonia, a stopień modyfikacji maszyny ten tak duży, że otrzymała ona nową nazwę - Rebellion R1k.
Od kiedy przeszło dekadę temu zakończono produkcję modelu Coupe w ofercie Fiata brakuje czysto sportowego modelu pod własną marką, a odpowiedzialność za auta z pazurem przejął wskrzeszony Abarth. Małe coupe nakreślone przez Chrisa Bangle'a fascynuje jednak do dnia dzisiejszego, a oto jeden z efektów owych fascynacji - coupe przyszłości, które mogłoby pojawić się w ofercie włoskiego koncernu.
Kilka dni temu Bugatti znalazło chętnego na ostatnią z 300 sztuk 1001-konnego Veyrona z zamkniętym nadwoziem, a 30 egzemplarzy 1200-konnej wersji Super Sport rozdysponowano już kilka miesięcy temu. W ofercie marki pozostał tym samym już tylko roadster Grand Sport, który nie przyciąga oczekiwanej uwagi. Zmienić to może najnowsza edycja specjalna: porcelanowy L'Or Blanc.
Po kilkunastu latach przerwy do pierwszej ligi 24-godzinnego wyścigu Le Mans, w którym od kilku sezonów rządzą Audi i Peugeoty z silnikami Diesla, zamierza powrócić Porsche. Najbardziej utytułowana marka w historii francuskiego maratonu ma tylko jeden cel - zdominować wyścig i sięgnąć po siedemnaste zwycięstwo w swoim dorobku.
Hybrydowa CR-Z ma już przeszło półtora roku, w czasie którego zebrała bardzo różne oceny i opinie. Wiele z nich zarzucało Hondzie, iż skromne 114 KM z silnika spalinowego i 14 KM z elektrycznego oraz sumaryczny moment 223 Nm to znacznie za mało i lepiej poczekać na wersję przygotowaną przez fabrycznego tunera, Mugen Motorsports. A ta już jest... ale jako kolejny "one-off".
Ostatni z 300 egzemplarzy miłościwie nam panującego Bugatti Veyrona znalazł już swojego szczęśliwego nabywcę. Mimo, iż do opuszczenia fabryki w Molsheim przez ostatnie coupe pozostał jeszcze grubo ponad rok, a w ofercie pozostaje ciągle mało rozchwytywany, otwarty Grand Sport, można już śmiało mówić o końcu pewnej ery.
Od prezentacji sześciu prototypów zupełnie nowych modeli Lotusa na wystawie w Paryżu w ubiegłym roku minęło już blisko dziewięć miesięcy, ale spełnienia deklarowanych wówczas planów nie należy się szybko spodziewać. Najważniejsze założenia uległy znaczącej zmianie, ale priorytetem pozostaje wprowadzenie na rynek zupełnie nowego Esprita, którego poprzednia generacja zakończyła żywot w 2004 roku.
Na przełomie marca i kwietnia BMW przed zamkniętą publicznością pokazało prototyp odchudzonego, 4-drzwiowego M3, które weszło właśnie do produkcji. Auto jest mocniejsze i lżejsze, niż zwykłe M3, a do tego jeszcze bardziej limitowane, niż powstałe tylko w 135 egzemplarzach M3 GTS. Nazwano je dumnie "Carbon Racing Technology" - "Technologia karbonowo-wyścigowa".