Przeszło dwa lata temu napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi Ford Fusion 999 rozpędził się do rekordowych 333,6 km/h. Już wtedy z ekipą Forda współpracował zespół ze Stanowego Uniwersytetu Ohio i francuskiego Venturi, który budował własny samochód. Wczoraj projekt przekroczył kolejne granice prędkości!
Holenderskie Hansen Sports Cars zamierza przywrócić do życia klimat lat siedemdziesiątych, kiedy to pojazdy sportowe rzucały wyzwanie każdemu kierowcy, a ich produkcja odbywała się w małych zakładach bez protektoratu wielkich koncernów. Supercoupe mające urzeczywistnić te plany już się buduje.
Abarth z okazji 51 Rajdu San Remo ujawnia trzecią już, pucharową "pięćsetkę". W przyszłym roku pl europejskiej i włoskiej serii z 500 Assetto Corse w roli głównej wystartuje seria rajdowa, której głównym bohaterem będzie zupełnie nowy model 500 R3T.
Dwa unikatowe egzemplarze modelu CLK-GTR, cywilnego potomka jednym z najszybszych i najmocniejszych samochodów, jakie startowały na przełomie wieków XX i XXI w Le Mans, trafią już wkrótce pod młotek. Oba pojazdy wylądują na aukcji prowadzonej przez RM Auctions w Londynie już za miesiąc.
Fińskie RaceAbout Association powstałe na Uniwersytecie Nauk Stosowanych w Helsinkach we współpracy z ekspertami z całego kontynentu (w tym Valmet Automotive, w którego zakładach produkowane jest Porsche Boxster/Cayman i Fisker Karma) pracuje nad nowym modelem. Będzie nim sportowe coupe o napędzie elektrycznym.
Niemieckie Avus Performance, współpracujące z kilkoma warsztatami z całej Europy, poszerza swoją ofertę o japońszczyznę. W zakładzie tunera gustującego dotychczas w pojazdach marek Audi, Mercedes-Benz, Porsche, Bentley, Aston Martin, Maserati, Ferrari czy Lamborghini pojawił się właśnie Nissan GT-R.
Najnowsza, druga generacja BMW serii Z4 wpadła pod nóż techników AC Schnitzer. Tuner pałający się od przeszło 40 lat (od 1987 roku oficjalnie jako AC Schnitzer) modyfikacją przede wszystkim bawarskich machin skupił się tylko i wyłącznie na najmocniejszej wariacji modelu, sDrive35i.
Maserati GranTurismo kroczy drogami swoich wyścigowych przodków, rozwijając po raz kolejny pomysły z koncepcyjnego MC Corse pokazanego dokładnie przed rokiem w Bolonii. Już na wiosnę przyszłego roku ruszy dedykowany modelowi serial, na który zaproszeni są nie tylko zawodowi kierowcy, ale przede wszystkim klienci marki chcący sprawdzić swoje możliwości.
Citroen zaskakuje w ostatnim czasie z każdym nowym konceptem, przywracając marce dawną aurę niezwykłości, co zaczyna powoli przekładać się również na modele produkowane seryjnie. Poczynania Francuzów inspirują również początkujących stylistów, którzy tworzą jedynie w świecie wirtualnym - oto dzieło jednego z nich.
Przeszło dwa lata temu Rick Wagoner, były prezes General Motors, obwieścił, iż kolejne Corvette będzie "najmocniejszym, najszybszym i najlepiej trzymającym się samochodem sportowym w USA". Wkrótce potem narodziło się ZR1, które właśnie teraz po raz kolejny definiowane jest na nowo przez niemieckie Geiger Cars.