Od maja tego roku australijskie Joss Developments prowadzi finalne prace nad przedprodukcyjnym egzemplarzem supersportowego auta własnego produkcji, nad którym skupiono się po odstawieniu do garażu męczonego przez kilka ostatnich lat prototypu. Sprzedaż ściśle limitowanego auta ma ruszyć na początku 2011 roku.
BMW po kilku dniach trzymania w niepewności odsłania w całości najnowsze ucieleśnienie swoich pomysłów na zmniejszenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych spalin bez wyrzekania się radości z jazdy i dynamiki. Oto koncepcyjne coupe 2+2 z napędem hybrydowym, Vision EfficientDynamics.
Takiego obrotu spraw nikt się nie spodziewał. Pole position do dzisiejszego GP Belgii wywalczył Giancarlo Fisichella, kierowca zespołu Force India, który to w tym roku jako jedyny nie zdobył jeszcze ani jednego punktu (to pierwsze PP w historii teamu). Za nim Trulli z Toyoty, trzeci Heidfeld, a piąty Kubica, McLareny poza Top 10. Stary porządek zachował tylko Barichello, który startował z pola numer 4 (Button dopiero 14). A w wyścigu...
Kanadyjskie Motive Industries, zaangażowane w projektowanie detali takich modeli, jak Kia Soulster, Hyundai Coupe, Toyota A-Bat, Dodge Rampage czy Aptera Typ-1 przygotowywało od kilku lat pojazd własnej produkcji. Miał nim był interesujący, elektryczny shooting brake o nazwie Switch. Projekt niestety odłożono na półkę.
BMW będzie świętować 50-lecie legendarnego Mini koncepcyjnym Coupe i Roadsterem, które zobaczą światło dzienne na salonie we Frankfurcie. Wydaje się, że do kompletu brakuje jedynie speedstera. W wirtualnym świecie już taki jeździ - oto Mini Clubster S.
Angielskie Oakley Design jako trzeci tuner w ostatnich kilku dniach zapowiada oficjalnie własny pakiet modyfikacji dla Panamery Turbo. Na chwilę obecną Anglicy konkurują jedynie z niemiecką Gemballą i 9ff, ale w najbliższych dniach liczba zainteresowanych poprawianiem nowego Porsche z pewnością jeszcze wzrośnie, i to znacznie.
BMW pod hasłem Efficient Dynamics ukrywa wszystkie swoje wysiłki dążące do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji szkodliwych spalin w produkowanych przez siebie autach przy jednoczesnym nie odbieraniu ani krzty z przyjemności z jazdy. Ich ucieleśnieniem w wymiarze najbliższej przyszłości będzie koncept, który zobaczymy na salonie we Frankfurcie.
Kalifornijskie Stillen trudniące się modyfikacjami aut Forda, Dodge'a, Chevroleta, Audi czy Nissana od pół roku pracowało nad modyfikacją GT-R'a, przygotowującą auto pod kątem wyścigów. Pojazd jest już gotowy i za kilka tygodni wystartuje w kanadyjskim Targa Newfoundland.
Niemieckie Abt Sportsline od kilku już dekad z lubością specjalizuje się w wyszukiwaniu niedostatków w modelach koncernu VW, w tym oczywiście autach Audi. Tuner miał już sporo pracy przy niedowartościowanym R8, a teraz zabiera się za nie mające pozornie większych problemów R8 z V10 na pokładzie.
Z myślą o atakowaniu torów wyścigowych wprost spod progu własnego domu Lotus przygotował odnowionego Exige Cup 260. Homologowane do zwykłego ruchu drogowego auto czerpie pełnymi garściami z wyścigowego Exige GT3 i w stosunku do poprzednika jest oczywiście lżejsze, szybsze i bardziej łakome ciasnych zakrętów.