Gorąca atmosfera oczekiwania na premiery salonu samochodowego we Frankfurcie sprawia, iż wbrew planom koncernów topnieje coraz więcej lodów skrywających już coraz mniej tajemnic. Jedna z ostatnich to zapowiadany nieoficjalnie od kilku miesięcy odkryty Reventon.
Mieliśmy go poznać dopiero jutro rano, ale rosnące gwałtownie w oczekiwaniu na premierę ciśnienie wypchnęło go na promienie słoneczne już dzisiaj. Oto najnowszy owoc pracy inżynierów Mercedes-Benza i AMG - SLS, spadkobierca legendarnego 300 SL i umowny następca potężnego SLR. Maszyna skupia w sobie 40 lat doświadczeń koncernu w sportach motorowych.
Prawie 11,5 roku musieliśmy czekać na zupełnie nowy model drogowy brytyjskiego McLarena. To właśnie wtedy, 25 maja 1998 roku, zbudowano ostatni egzemplarz legendarnego F1. Nowy pojazd nie jest jeszcze jego pełnoprawnym następcą, ale z pewnością będzie dostarczał równie mocnych wrażeń. Oto McLaren MP4-12C.
Carlsson rozszerza swoją ofertę o pełen wachlarz tuningu najnowszej klasy E. Po prawie pięciu miesiącach od prezentacji pakietów dla wersji E 250, E 350 i E 500 przyszedł czas na E 63 AMG, najmocniejszą i najszybszą propozycję tej wielkości w ofercie marki Mercedes-Benz.
Spece niemieckiego Kicherer Fahrzeugtechnik zainteresowali się po raz kolejny klasą C z trójramienną gwiazdą na masce. Najnowszy pakiet bazuje na najmocniejszej wersji, C 63 AMG, i adresowany jest do wszystkich twierdzących, iż limuzyna nie ma wystarczająco sportowego zacięcia.
Rolls-Royce od pierwszego pokazu prototypowego 200 EX na marcowym salonie w Genewie do premiery wersji produkcyjnej swojego najnowszego salony na kołach, kazał nam czekać tylko pół roku. Już w przyszłym tygodniu we Frankfurcie zadebiutuje Ghost, zupełnie nowy model koncernu plasowany stopień niżej, niż Phantom.
Do listopadowego show SEMA i targów w Essen, dwóch najważniejszych imprez tuningowych po obu stronach Oceanu Atlantyckiego, pozostało jeszcze trochę czasu, który wypełni najważniejsza impreza jesieni - Internationale Automobil Ausstellung we Frankfurcie. Na salonie oczywiście nie zabraknie tunerów, a wśród nich Brabusa. Firma przygotowała właśnie model SV12 R.
Turyński Istituto Europeo di Design zaprezentował prace studentów ostatniego roku podyplomowego kursu Transportation Design Course w roku akademickim 2008-2009. Tematem przewodnim finału kursu było zaprojektowanie modelu marki Aston Martin, który mielibyśmy zobaczyć na torach lub ulicach w 2025 roku.
Australijski Ford Falcon GS powraca do żywych w zupełnie nowym wcieleniu. Ukłon w stronę oryginalnego modelu z lat sześćdziesiątych to dzieło oddziału Ford Performance Vehicles, gdzie przygotowano dwie wersje nadwoziowe: sedana oraz oczywiście Ute.
Brytyjska Ginetta, produkująca aktualnie wyścigowe i drogowe modele G20 i G50 (pod maską 300-konne V8), przygotowuje zupełnie nowy pojazd - G40. Coupe zgodnie z polityką firmy będzie wytwarzane jako pojazd cywilny i wyścigowy, a jego premierę przewidziano na przyszły rok.