To było tylko kwestią czasu - pod tunerski nóż poszedł właśnie Passat CC. Operacji tej podjął się zakład Abt - największy tuner samochodów Volkswagena na świecie (firma wystartowała z tego rodzaju działalnością już w latach '60 minionego stulecia).
Po jedynie nieśmiałych zapowiedziach pakietów modyfikacji dla BMW X6 od Hamanna, Hartge oraz Lummy mamy w końcu coś konkretnego. Tym razem z bawarskim autem otwierającym segment SUV'ów coupe zmierzyli się ludzie z zakładu AC Schnitzera.
Niezmiennie najbardziej pożądany aktualnie supercar, Nissan GT-R, już na początku przyszłego roku doczeka się najmocniejszej wariacji o tradycyjnym oznaczeniu V-Spec. Pierwszy, testowy egzemplarz został wypatrzony w pierwszych dniach kwietnia na północnej pętli niemieckiego Nurbugringu. Wtedy skrywała go jeszcze gęsta mgła tajemnicy. Dziś wiemy o nim wszystko, co najważniejsze.
Studenci turyńskiego Europejskiego Instytutu Wzornictwa (Istituto Europeo di Design) pod okiem osób odpowiedzialnych za wygląd seryjnie produkowanych modeli BMW przygotowali wizje bawarskim modeli, które miałyby w 2015 roku całkowicie zreinterpretować pojęcie samochodu i transportu.
W minionym miesiącu Porsche zaprezentowało odmłodzone modele 911 w czterech odmianach Carrera. Następne w kolejce jest 911 Targa. A właściwie to było - producent ze Stuttgartu ujawnił dziś wszelkie dane na temat modelu w wydaniu Anno Domini 2009.
Niemieckie Wheelsandmore trudniące się dotychczas wszystkim tym, co dzieje się przy kołach (obręcze, hamulce, sprężyny) wkracza w świat rasowych tunerów. Audi R8, którym zajęło się WaM to pełny pakiet modyfikacji, który na kołach tylko się zaczyna.
Przed dwoma i pół laty niemieckie Loremo wyszło z pomysłem stworzenia niewielkiego coupe, którego apetyt na paliwo byłby porównywalny do apetytu na wodę kaktusa. Niemożliwe? Już w przyszłym roku pojazd wejdzie do sprzedaży.
FortuneSport powołane do życia przez kierowcę wyścigowego i mechanika Teritiusa Fortune jest coraz bliższe wypuszczenia swojego pierwszego samochodu. Będzie nim supercoupe Rt w wersji S przeznaczonej na zwykłe ulice oraz R, której naturalnym środowiskiem będą tory wyścigowe.
Zakład Carlssona trudniący się od prawie 20 lat tuningiem Mercedesa po raz kolejny wziął na warsztat flagową limuzynę koncernu ze Stuttgartu - klasę S. Efekt końcowy ma skutecznie wypełniać lukę pomiędzy topową propozycją spod znaku trójramiennej gwiazdy a Maybachem. Plus obłędna moc pod maską.
Europejskie ziemie to tereny działania AMG należącego do Mercedesa czy dywizji M wchodzącej w skład sił zbrojnych BMW. Obie firmy trudniąc się fabrycznym tuningiem wyciskają z aut przedostatnie poty (ostatnie zawsze zostają niezależnym tunerom). Pomysł ten nie jest domeną tylko Europy. Australijski Holden posiada na przykład oddział HSV, który wprowadził właśnie do sprzedaży model W427.