Aktualności
  • 27.04.2008Formuła 1 GP Hiszpanii - Drugie zwycięstwo Raikkonena

    Formuła 1 GP Hiszpanii - Drugie zwycięstwo Raikkonena

    Dzisiejszego popołudnia odbył się czwarty wyścig tegorocznego sezonu Formuły 1 - Grand Prix Hiszpanii. Impreza tradycyjnie gościła na torze w Barcelonie liczącym sobie 4,655 kilometra długości. Cały wyścig to 66 okrążeń dających łączny dystans nieco ponad 307 kilometrów. Rok temu Robert Kubica był na mecie 4, w tym roku wystartował z identycznego miejsca. Pole position należało do Kimi Raikkonena, tuż za nim startował Fernando Alonso z Renault.

  • 27.04.2008BMW M1 Hommage - Hołd dla 30-latka

    BMW M1 Hommage - Hołd dla 30-latka

    Na trwającym jeszcze tylko dziś konkursie piękności we włoskim Villa d'Este odbywającym się pod patronatem grupy BMW Niemcy zaprezentowali aż trzy modele, które można zebrać pod wspólnym znakiem - M1. Pierwszy to koncepcyjny Turbo z 1972 a drugi to klasyczne i bardzo rzadkie coupe M1 (jedyne do dnia dzisiejszego auto marki z centralnym silnikiem), którego produkcja trwała w latach 1978-1981. Trzeci pojazd to całkowita niespodzianka, to futurystyczny koncept M1 Hommage ("homage" to w angielskim "hołd"), którym BMW spektakularnie świętuje 30-lecie modelu.

  • 27.04.2008North American Eagle - Apetyt na rekord prędkości

    North American Eagle - Apetyt na rekord prędkości

    Aktualny rekord prędkości naziemnej liczy już przeszło 10 lat i pozostaje nie pobity od 15 października 1997 roku. Właśnie wtedy Andy Green prowadząc monstrum o nazwie Thrust SSC napędzane dwoma silnikami odrzutowymi o łącznej mocy sięgającej w przeliczeniu prawie 110 tysięcy koni mechanicznych rozpędził się do rekordowych 1228 km/h. Nie oznacza to wcale, że przez ten czas nikt inny nie miał apetytu na ów rekord...

  • 26.04.2008Chevrolet Corvette ZR1 - Pewne 647 KM i 330 km/h

    Chevrolet Corvette ZR1 - Pewne 647 KM i 330 km/h

    Model ZR1 w szóstej generacji amerykańskiej Corvette (pierwsze ZR1 pojawiło się w 1990 roku) to najszybszy Chevrolet wszech czasów. General Motors ujawniło jego pierwsze zdjęcia jeszcze przed końcem zeszłego roku, ale na oficjalne dane techniczne kazało czekać aż do teraz. Zapowiadano tylko jedno - wyciśnięcie z każdego litra pojemności silnika (6,2) co najmniej 100 KM.

  • 26.04.2008Ferrari i Maserati - Rekordowy I kwartał 2008

    Ferrari i Maserati - Rekordowy I kwartał 2008

    Dwie najbardziej luksusowe marki wchodzące w skład grupy Fiata, Ferrari oraz Maserati, odnotowały w pierwszym kwartale 2008 roku rekordowe wyniki sprzedaży, które pociągnęły za sobą równie rekordowe przychody. Koncern z Maranello zawdzięcza zwyżkę swoim największym modelom, 612 Scaglietti oraz 599 GTB Fiorano, podczas gdy firma z Modeny oparła swój sukces o najmniejsze w ofercie coupe GranTurismo.

  • 24.04.2008Gumper Apollo - Wyścigowo i... hybrydowo

    Gumper Apollo - Wyścigowo i... hybrydowo

    Napędy hybrydowe w pojazdach codziennego użytku już od dawna nie są niczym niezwykłym. Inaczej sprawa ma się w przypadku samochodów sportowych najwyższej klasy, gdzie nawet Diesel jest absolutną egzotyką (choć w ostatnich latach w maratonie Le Mans nieprzerwanie wygrywa Audi napędzane właśnie silnikiem wysokoprężnym). Zmiany w tej kwestii nadchodzą jednak szybciej niż się tego spodziewamy - już w maju w 24-godzinnym maratonie na północnej pętli Nurburgringu (Nordschleife) pojawi się hybrydowy Gumpert Apollo.

  • 24.04.2008Keating SKR - Barabus TKR ciągle żywy

    Keating SKR - Barabus TKR ciągle żywy

    Pamiętacie Barabusa TKR? Jeśli nie to przypominamy. Pojawił się latem 2006 roku na salonie w Londynie i z miejsca został okrzyknięty najszybszym samochodem świata, choć w akcji tak naprawdę nikt go nie widział, a zapowiadane osiągi wykraczały poza wszelki zdrowy rozsądek: setka w 1,67 sekundy i maksymalnie prawie 435 km/h. Wszystko to przy mocy przeszło 1000 KM. Niestety wkrótce po premierze wszelki słuch o samochodzie zaginął. Teraz wraca ze zdwojoną siłą i pod nową marką jako Keating SKR i Keating TKR.

  • 22.04.2008Lexus LF-A - Zobaczymy go na Nurburgringu

    Lexus LF-A - Zobaczymy go na Nurburgringu

    Toyota od paru już lat po każdym większym salonie samochodowym wozi prototypy supersportowego coupe Lexusa o oznaczeniu LF-A. W ostatnim roku dołączył do niego także roadster, który mieliśmy okazję zobaczyć na marcowym salonie w Genewie (poniżej). Już wkrótce proceder ten zostanie zakończony - w 2009 roku samochód ma być gotowy do wejścia na rynek. Do tego jednak jeszcze długa droga, a na jej początku stoi... wyścigowy LF-A, którego zamaskowany egzemplarz przed paroma dniami zauważono na niemieckich drogach.

  • 21.04.2008Baby Ferrari - Ujżymy je już za kilka tygodni

    Baby Ferrari - Ujżymy je już za kilka tygodni

    Od paru już lat słyszymy, że Ferrari pracuje nad zupełnie nowym modelem, który byłby jeszcze mniejszy niż wszystko to, co w tej chwili koncern z Maranello ma w swojej ofercie. Początkowe plotki po paru miesiącach zmieniły się w fakty a "Baby Ferrari" już za kilka tygodni ma zostać pokazane światu na pierwszych, oficjalnych zdjęciach, które wraz z podstawowymi danymi technicznymi przed dwoma tygodniami zostały zaprezentowane głównym salonom sprzedaży Ferrari oraz najbardziej zaufanym klientom.

  • 18.04.2008Carrozzeria Touring Superleggera - Powrót po latach

    Carrozzeria Touring Superleggera - Powrót po latach

    Już za tydzień, podczas konkursu elegancji w Villa D'Este (25-27 kwietnia) na światową scenę oficjalnie powróci zupełnie zapomniany dziś włoski producent karoserii - mediolańskie Carrozzeria Touring. Jego imię powraca do gry dzięki holenderskiej grupie Zeta Europe BV, która w ostatnim czasie (2006) nabyła do niego prawa. Firma na The Concorso d'Eleganza Villa d'Este organizowanym już od 1929 roku pokaże od razu dwa pojazdy. Jednym z nich będzie autorski model Superleggera.

  • STRONY: « | 633 | 634 |