Ioniq 6 to nie tylko najnowsza, elektryczna limuzyna w repertuarze Hyundai'a, która nie jest podobna do niczego innego. To również okazja do przeprowadzenia kolejnego eksperymentu, którego efektem jest kolejny koncept sportowego samochodu niedalekiej przyszłości. Oto projekt RN22e, wizja Ioniqa 6 przeznaczonego na tory wyścigowe.
Prowadzony od kilkunastu lat program budowy specjalnych, pojedynczych modeli Ferrari na indywidualne zamówienia nie jest dla każdego, ale alternatyw nie brakuje. Zabytkowych, unikatowych aut włoskiej marki jest pod dostatkiem, a co jakiś czas na rynek wypływają kolejne, kolekcjonerskie perełki. Oto jedna z nich: 250 GT Lusso z karoserią Fantuzzi.
Dwadzieścia lat temu Volkswagen rozpoczął produkcję nietypowego dla siebie modelu Phaeton. Duża, luksusowa limuzyna, która miała zagrozić krążownikom marek Mercedes-Benz i BMW, budowana była w słynnej Szklanej Manufakturze w Dreźnie przez kilkanaście lat. Drugiej generacji Phaetona nie było. Ale była bardzo blisko realizacji.
Jeśli komuś wydawało się, że Pagani definitywnie skończyło już z Zondą to... był w dużym błędzie. Model, którego pierwsza generacja zadebiutowała w 1999 roku, cieszy się w dalszym ciągu zainteresowaniem klientów i samego producenta. Oto jego najnowsza i jedna z najbardziej ekstremalnych ewolucji: jedyna w swoim rodzaju Zonda Revo Barchetta.
Po bardzo oszczędnej w dodatkowe informacje, czerwcowej publikacji pierwszych zdjęć zupełnie nowego, elektrycznego samochodu Hyundai'a, przyszedł czas na jego właściwą premierę. Oto model o nazwie Ioniq 6: prawie 4,9-metrowa limuzyna o bardzo opływowych kształtach, które przekładają się bezpośrednio na zwiększony zasięg.
Bentley Mulliner ma nowe zadanie specjalne. Oddział dedykowany przede wszystkim produkcjom limitowanych modeli oraz indywidualizacjom podejmie się budowy kolejnej serii kontynuacyjnej jednego z przedwojennych modeli marki. Tym razem będzie to słynny Speed Six, dwukrotny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Długodystansowe, wyścigowe mistrzostwa świata zameldowały się w minionym tygodniu we Włoszech. Czwartą z sześciu rund w aktualnym sezonie serii FIA WEC był niedzielny, 6-godzinny wyścig na pętli Autodromo Nazionale Monza, w którym w topowej grupie Hypercar po raz pierwszy wystartował hybrydowy Peugeot 9X8 klasy Le Mans Hypercar.
Formuła 1 przyspiesza przed zbliżającą się wakacyjną przerwą. Kilka dni po wizycie w Wielkiej Brytanii przeniosła się do Austrii. Jedenastym wyścigiem w sezonie zaplanowanym na dwadzieścia dwie rundy była wczorajsza rywalizacja na pętli Red Bull Ring, która obecna jest w mistrzostwach świata nieprzerwanie od 2014 roku.
Chińskie marki, które coraz mocniej dają znać o coraz większych chęciach i możliwościach podboju rynków europejskich i amerykańskich, wchodzą ze swoimi elektrycznymi samochodami do coraz wyższych segmentów. Oto najnowsza produkcja Human Horizons: duży grand tourer HiPhi Z dla indywidualistów z całą rodziną.
Wiosną ubiegłego roku Toyota GT 86 po blisko dziewięciu latach bardzo owocnej kariery ustąpiła miejsce gruntownie zmodernizowanemu modelowi, który przemianowano na GR 86. GR to skrót od Gazoo Racing, nazwy fabrycznego zespołu wyścigowego i rajdowego japońskiej marki. A to zobowiązuje: oto wyścigowa GR 86 Cup.