Dawno, dawno temu pod liczbą 63 w katalogu AMG skrywały się modele z wolnossącym V8 o pojemności 6,2 litra. Później V8 zostało turbodoładowane i skurczyło się najpierw do 5,5 litra, a później do czterech litrów. Dziś można o tym dziedzictwie zapomnieć: zupełnie nowa limuzyna i kombi AMG C 63 mają pod maską tylko cztery cylindry.
Do debiutu zupełnie nowych, wyścigowych prototypów klasy LMDh zostały dokładnie cztery miesiące. W styczniu przyszłego roku maszyny spotkają się po raz pierwszy na treningach Roar Before The 24, a później staną do walki w 24-godzinnym wyścigu na Daytonie. W sezonie 2024 będzie ich jeszcze więcej: wśród nowo przybyłych zobaczymy Lamborghini.
Na rynek amerykański dumnie powrócił krążownik o oznaczeniu 300C, luksusowa limuzyna Chryslera o sportowym zacięciu z ogromną, widlastą ósemką pod maską. Model wrócił tylko na chwilę jako pożegnane całej serii 300, której historia sięga 1955 roku. Limitowana seria sprzedała się w całości w ciągu zaledwie kilkunastu godzin.
Półtora roku po ogłoszeniu planu Renaulution nową erę w swojej historii otwiera Dacia, która należy do grupy Renaulta od 1999 roku. W życie wchodzi nowe logo, nowe placówki sprzedaży, nowy język stylistyczny, nowe kolory, podbój nowych rynków oraz... koncept Manifesto, który dla rumuńskiej marki ma być jeżdżącym laboratorium przyszłości.
Horacio Pagani przed fortepianem, orkiestra symfoniczna na scenie, publiczność licząca ponad 170 gości z całego świata i egzotyczne super coupe wyłaniające się z ciemności. Tak wyglądała premiera zupełnie nowego samochodu Pagani Automobili, która miała miejsce w Teatro Lirico w Mediolanie. Następcę modeli Zonda i Huayra nazwano Utopia.
Mustang, który w ciągu minionych pięćdziesięciu ośmiu lat stał się stałym elementem nie tylko amerykańskiego krajobrazu, zaczyna nowy etap swojej kariery. Siódma generacja pozostaje wierna silnikom spalinowym, ręcznej skrzyni biegów i szykuje się na podbój torów wyścigowych w kilku różnych kategoriach i mistrzostwach świata.
Długodystansowe, wyścigowe mistrzostwa świata wróciły w minionym tygodniu do Japonii po trwającej prawie trzy lata przerwie. Piątą z sześciu rund aktualnego sezonu World Endurance Championship był 6-godzinny wyścig na torze Fuji, który miał miejsce w niedzielę. Po raz pierwszy od 2016 roku wyścig przebiegł bez deszczu.
Stało się. Ferrari poddało się panującym trendom i przeszło na ciemną stronę mocy. Włoska marka nie będzie już biernym obserwatorem sukcesów Porsche, Lamborghini, Aston Martina, Bentley'a czy Rolls-Royce'a. Ferrari dołączyło właśnie do zamkniętego grona producentów najmocniejszych i najdroższych... SUV'ów na świecie.
Formuła 1 pożegnała się wczoraj z Europą. Ostatnią rudną mistrzostw świata na naszym kontynencie w liczącym 22 grand prix sezonie był wyścig na torze Monza we Włoszech, na którym w ubiegłym roku niespodziewanie zwyciężył McLaren. W aktualnym sezonie wygranymi do tej pory dzieliły się tylko dwa zespoły: Red Bull oraz Ferrari.
Moda na restomody klasycznych 911 przybiera z każdym rokiem na sile. Ale na samych 911 rodzina 911 się nie kończy. W latach sześćdziesiątych obok flagowego coupe z 6-cylindrowym boxerem Porsche oferowało również model 912 z silnikiem zmniejszonym o dwa cylindry. Właśnie takim maszynom swoją uwagę poświęciły zakłady Kamm Manufaktur.