Zapowiadany od stycznia tego roku projekt pod tytułem Celestiq od Cadillaca stał się rzeczywistością. Duża, luksusowa limuzyna zapowiada nadciągającą przyszłość amerykańskiej marki, która w tym roku będzie świętować swoje sto dwudzieste urodziny. Przyszłość ta to m.in. elektryczne, ręcznie budowane maszyny z najwyższej półki.
Licznik wszystkich Grand Prix Francji w historii osiągnął w miniony weekend liczbę dziewięćdziesiąt. Jeden z najstarszych wyścigów samochodowych na świecie i najstarsze grand prix ze wszystkich było w tym roku dwunastą z dwudziestu dwóch rund siedemdziesiątego trzeciego sezonu mistrzostw świata Formuły 1.
Przy okazji jutrzejszego Grand Prix Francji Formuły 1 pokazano najnowsze dzieło marki Alpine, która znajduje się wśród dziesięciu zespołów walczących o mistrzostwo świata. Jest nim prototypowe coupe A110 E-Ternite, którym francuska marka świętuje sześćdziesiąte urodziny pierwszego A110 i zapowiada elektryczną przyszłość.
Maserati wraca na tory wyścigowe! Ale w dość ograniczonym stopniu. Oto zapowiedź zupełnie nowego, torowego modelu włoskiej marki, który wywodzi się z coupe MC20 z umieszczonym centralnie silnikiem spalinowym Nettuno. Maszyna ukrywa się na razie pod kryptonimem Project24 i nie jest związana z żadną konkretną serią wyścigową.
Honda Civic Type R liczy sobie już ponad ćwierć wieku, w którym to czasie urosła z małego, trzydrzwiowego hatchbacka o mocy 185 koni mechanicznych do krzykliwej, 5-dzwiowej, piątej generacji, która doszła do 320 koni mechanicznych. Dziś poznaliśmy generację szóstą, najmocniejszą ze wszystkich, a jakże by inaczej!
Chevrolet przedstawił nowego Blazera o napędzie elektrycznym, który na amerykańskim rynku będzie wpisywał się w grupę crossoverów średniego rozmiaru. Maszyna, która ma przyciągać praktycznością i opcjami będzie oferowana również w sportowym wydaniu o tradycyjnym oznaczeniu Super Sport. Do tej pory znaczek SS lądował tylko na modelach spalinowych.
Ioniq 6 to nie tylko najnowsza, elektryczna limuzyna w repertuarze Hyundai'a, która nie jest podobna do niczego innego. To również okazja do przeprowadzenia kolejnego eksperymentu, którego efektem jest kolejny koncept sportowego samochodu niedalekiej przyszłości. Oto projekt RN22e, wizja Ioniqa 6 przeznaczonego na tory wyścigowe.
Prowadzony od kilkunastu lat program budowy specjalnych, pojedynczych modeli Ferrari na indywidualne zamówienia nie jest dla każdego, ale alternatyw nie brakuje. Zabytkowych, unikatowych aut włoskiej marki jest pod dostatkiem, a co jakiś czas na rynek wypływają kolejne, kolekcjonerskie perełki. Oto jedna z nich: 250 GT Lusso z karoserią Fantuzzi.
Dwadzieścia lat temu Volkswagen rozpoczął produkcję nietypowego dla siebie modelu Phaeton. Duża, luksusowa limuzyna, która miała zagrozić krążownikom marek Mercedes-Benz i BMW, budowana była w słynnej Szklanej Manufakturze w Dreźnie przez kilkanaście lat. Drugiej generacji Phaetona nie było. Ale była bardzo blisko realizacji.
Jeśli komuś wydawało się, że Pagani definitywnie skończyło już z Zondą to... był w dużym błędzie. Model, którego pierwsza generacja zadebiutowała w 1999 roku, cieszy się w dalszym ciągu zainteresowaniem klientów i samego producenta. Oto jego najnowsza i jedna z najbardziej ekstremalnych ewolucji: jedyna w swoim rodzaju Zonda Revo Barchetta.