Fabrykę w Maranello opuściło kolejne, unikatowe Ferrari, które powstało w ramach prowadzonego od kilkunastu lat programu projektów specjalnych na indywidualne zamówienia. Samochód, którego szczęśliwy właściciel mógł od razu skorzystać z fabrycznego toru testowego Fiorano, zbudowano na bazie produkowanego seryjnie coupe F8 Tributo.
Abarth wraca do czasów swoich największych sukcesów rajdowych i prezentuje kolejną edycję specjalną malucha serii 695, który bazuje na Fiacie 500. Tym razem za wzór do naśladowania postawiony został rajdowy Abarth 131, który wygrywał w mistrzostwach świata na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych.
Sezon na zupełnie nowe i zmodernizowane, wyścigowe samochody klasy GT3, które coraz mocniej czują zapach długodystansowych mistrzostw świata, nabiera rozpędu. Nowy model testuje już Ferrari, do swojej pierwszej homologacji GT3 szykuje się Glickenhaus, a dziś swoją ulepszoną maszynę na przyszły rok pokazało Lamborghini.
Miłośnicy sportowych samochodów spod znaku Toyoty, a w szczególności coupe Supra firmowanego przez oddział Gazoo Racing, doczekali się wypatrywanej od lat opcji, która pozwoli na jeszcze bliższe obcowanie z samochodem. Mowa o ręcznej skrzyni biegów, która stała pod znakiem zapytania od momentu rozpoczęcia produkcji auta.
Do oferty Porsche wraca 911 w specyfikacji Sport Classic, która adresowana jest do wszystkich tęskniących za dawnymi 911, ale nie mających koniecznie zamiaru na bliższe obcowanie i mocowanie się z zabytkami. Limitowany model bije pokłony 911 produkowanym w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych minionego stulecia.
Po prawie dziesięciu burzliwych latach od bankructwa na rynek z zupełnie nowym modelem wraca niemiecki Wiesmann. Marka, która do tej pory była znana z produkcji sportowych roadsterów i coupe z układami napędowymi prosto od BMW, otwiera nowy rozdział w swojej historii autem o napędzie elektrycznym. Oto Project Thunderball.
Najnowsza generacja klasy C od Mercedes-Benza, seria nosząca wewnętrzne oznaczenie W206, doczekała się pierwszego wariantu firmowanego przez oddział AMG. Jest nim nowe C 43, które debiutuje jako limuzyna oraz kombi największe różnice względem poprzednika skrywa pod maską. Doliczymy się tam czterech zamiast sześciu cylindrów.
Mistrzostwa świata Formuły 1 wróciły w minionym tygodniu do Europy. W lutym w ramach pierwszych, przedsezonowych testów odwiedziły Hiszpanię, a przez kilka ostatnich dni gościły we Włoszech na trzecim w historii Grand Prix Emilii-Romanii na torze Imola, któremu towarzyszył pierwszy z trzech zaplanowanych na ten rok sprintów.
Wśród marek, które szykują się na tegoroczny, 24-godzinny wyścigu na Nürburgringu znalazło się Mini. Niemiecki klasyk odbędzie się w tym roku po raz pięćdziesiąty, a zupełnie nowa, fabrycznie przyszykowana maszyna Mini znajdzie się na starcie po raz pierwszy od dziesięciu lat. Do rywalizacji zostanie wystawiony model John Cooper Works.
W katalogu Mercedes-Benza pojawił się kolejny elektryk z najwyższej półki jeśli chodzi o rozmiary i luksus. Jest nim duży SUV stojący na tym samym poziomie, co pokazana prawie dokładnie rok temu limuzyna EQS, maszyna wielkości standardowej klasy S. Nowy model nazwano... EQS SUV. Czyżby skończyły się pomysły?