Mistrzostwa świata Formuły 1 wróciły w minionym tygodniu do Europy. W lutym w ramach pierwszych, przedsezonowych testów odwiedziły Hiszpanię, a przez kilka ostatnich dni gościły we Włoszech na trzecim w historii Grand Prix Emilii-Romanii na torze Imola, któremu towarzyszył pierwszy z trzech zaplanowanych na ten rok sprintów.
Wśród marek, które szykują się na tegoroczny, 24-godzinny wyścigu na Nürburgringu znalazło się Mini. Niemiecki klasyk odbędzie się w tym roku po raz pięćdziesiąty, a zupełnie nowa, fabrycznie przyszykowana maszyna Mini znajdzie się na starcie po raz pierwszy od dziesięciu lat. Do rywalizacji zostanie wystawiony model John Cooper Works.
W katalogu Mercedes-Benza pojawił się kolejny elektryk z najwyższej półki jeśli chodzi o rozmiary i luksus. Jest nim duży SUV stojący na tym samym poziomie, co pokazana prawie dokładnie rok temu limuzyna EQS, maszyna wielkości standardowej klasy S. Nowy model nazwano... EQS SUV. Czyżby skończyły się pomysły?
Audi zamknęło trylogię imponujących konceptów, które mają wyznaczać potencjalny kierunek marki na kolejną dekadę. Latem ubiegłego roku serię otworzył roadster Skysphere, do którego jesienią dołączyła limuzyna Grandsphere. Teraz swoją premierę miał trzeci i ostatni koncet z serii. Jest nim miejski krążownik Urbansphere.
Flagowa limuzyna ze stajni BMW doczekała się zupełnie nowej generacji. Największy i najbardziej luksusowy krążownik niemieckiej marki, który od zawsze wyznacza nowe trendy stylistyczne i niesie nowe technologie, debiutuje od razu w kilku wersjach napędowych: między innymi jako klasyczna spalinówka oraz po raz pierwszy elektryk o oznaczeniu i7.
Ferrari poczuło wiosnę i odsłoniło model skrojony specjalnie na najcieplejsze pory roku. Mowa o małym spiderze 296 GTS, drugiej wersji nadwoziowej pierwszego, seryjnego auta marki z umieszczoną centralnie, widlastą szóstką. Tak samo, jak w przypadku poprzednich GTS auto może pochwalić się twardym, składanym dachem.
Na nieustannie powiększającym się rynku restomodów, serii kontynuacyjnych i wiernych replik brytyjskich klasyków pojawiła się nowa, luksusowa marka. Jest nią Caton. Firma pokaże swój pierwszy samochód przed większą publicznością w przyszłym tygodniu na Salon Prive w Londynie. Będzie nim reinkarnacja roadstera Austin-Healey 100.
BMW zmienia oblicze swojego największego i najbardziej luksusowego SUV'a, modelu noszącego oznaczenie X7. Maszyna, która zdobywa rynek dopiero od kilku lat, przeszła tradycyjną kurację odmładzającą: ruszyła w nowym kierunku stylistycznym, a po obowiązkowej wizycie w oddziale BMW M przeobraziła się w nowe X7 M60i.
Na fabryczny tor testowy Ferrari wyjechał w ostatnich dniach zamaskowany, czerwony prototyp nowej bestii, która już za kilka miesięcy ruszy na podbój torów wyścigowych na całym świecie. Mowa o modelu 296 w specyfikacji GT3, maszynie bazującej na drogowym coupe 296 GTB, gorącej premierze czerwca ubiegłego roku.
Uspokajamy wszystkich zmęczonych super produkcjami wielkich marek i czekających na coś zupełnie nowego "znikąd": do wejścia w niszę egzotycznych, sportowych samochodów szykuje się niejakie Deus Automobiles. Czy marka zrealizuje swoje plany - pokaże czas. Na razie stawia mocne fundamenty współpracą z Italdesign i Williamsem.