Jedna trzecia sezonu mistrzostw świata Formuły 1 jest już prawie za nami. Siódmym wyścigiem z zaplanowanych 22 było wczorajsze Grand Prix Monako, najbardziej prestiżowa i jedna z najbardziej wymagających oraz najstarszych pozycji w całym kalendarzu. W ostatnich czterech edycjach wygrywało tu czterech różnych kierowców trzech różnych zespołów.
To już oficjalne: trwająca od ponad jedenastu lat kariera modelu Huayra ze stajni Pagani Automobili dobiega końca. Na koniec września zapowiedziano premierę jego następcy, który na razie ukrywa się pod kryptonimem C10. Huayra ma jednak jeszcze coś do powiedzenia: trwają ostatnie szlify torowej odmiany R, a w ostatnich dniach pokazano one-off NC.
Już jutro zespół Scuderia Cameron Glickenhaus wystartuje po raz kolejny w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring Norsdchleife. Po raz drugi wystawi do walki model 004C, następcę P4/5 Competizione oraz 003C. Maszyna oferowana jest również w wersji drogowej, a kilka dni temu zadebiutowała w najmocniejszej specyfikacji 004CS.
SSC North America zbliża się do granicy 300 mil na godzinę i próbuje poprawić swój nadszarpnięty wizerunek, który ucierpiał kilkanaście miesięcy temu po ogłoszeniu imponującego rekordu prędkości, którego tak naprawdę nie było. Kilkanaście dni temu udało się rozwinąć prędkość prawie 475 kilometrów na godzinę!
Sportowy kabriolet z twardym, składanym dachem i silnikiem umieszczonym centralnie? Czegoś takiego w ofercie Maserati jeszcze nie było. Włoska marka, której tradycje produkowania otwartych aut drogowych sięgają początku lat pięćdziesiątych i modelu A6G 2000, pokazała zupełnie nową maszynę, która odpowiada właśnie takiemu rysopisowi. Oto MC20 Cielo.
W tym roku oddział BMW M świętuje pięćdziesięciolecie swojej działalności. Wszyscy wiemy co to oznacza: specjalne imprezy, specjalne malowania na tory wyścigowe, specjalne wydania produkowanych już modeli i premiery zupełnie nowych maszyn, które dopiero do produkcji wejdą. Oto jedna z nich: pierwsze coupe M4 CSL.
Formuła 1 po raz drugi w tym roku zawitała w Europie. Tym razem bolidy nowej generacji pojawiły się na bardzo znajomym terenie. Mowa o hiszpańskiej pętli Circuit de Barcelona-Catalunya, na której w lutym odbywały się pierwsze, przedsezonowe testy. Grand Prix Hiszpanii organizowane jest tu nieprzerwanie od 1986 roku.
Do tegorocznej edycji Pikes Peak International Hill Climb pozostało jeszcze tylko pięć tygodni i jeden dzień. Klasyczny wyścig górski na słynny szczyt w Kolorado zostanie zorganizowany w tym roku po raz setny! Na starcie zobaczymy między innymi Kena Blocka, specjalnie dla którego zbudowano potworne Porsche SVRSR o przydomku Hoonipigasus.
Odliczanie do pierwszego startu zupełnie nowego, długodystansowego prototypu Peugeota, spadkobiercy modeli 905 i 908, można uznać za oficjalnie rozpoczęte! Francuska marka potwierdziła, że maszyna klasy Le Mans Hypercar zadebiutuje już w lipcu w 6-godzinnym wyścigu na Monzie we Włoszech i pokazała pierwszy egzemplarz.
Od kilku dni robiło się coraz głośniej na temat pewnej prywatnej aukcji, na której miał wylądować bezcenny, zabytkowy model z kolekcji Mercedes-Benza, słynny 300 SLR Uhlenhaut Coupe. Dziś już nie ma już wątpliwości: maszyna oficjalnie zmieniła właściciela za rekordową sumę, która w przeliczeniu grubo przekracza... pół miliarda złotych!