Drugi tydzień odsłon nowych maszyn Formuły 1 dobiegł końca, przez weekend będzie spokojnie i kolejne nowości zobaczymy w poniedziałek. Trzecim i ostatnim zespołem, który zdecydował się na premierę w tym tygodniu był McLaren. Brytyjska drużyna z nowozelandzkimi korzeniami ujawniła dziś wieczorem bolid o oznaczeniu MCL36.
Odliczanie do rozpoczęcia kolejnego sezonu Formuły 1 nabiera rozpędu. Dzisiaj po południu swój zupełnie nowy samochód jako trzeci zespół zaprezentował Aston Martin, który jest w trakcie budowy nowych placówek, pozyskiwania nowych talentów i partnerów oraz transformacji kadry kierowniczej. Cel: tytuły mistrzowskie.
Red Bull Racing, zespół aktualnego mistrza świata Formuły 1, odsłonił dzisiaj swoją zupełnie nową maszynę na nadchodzący sezon, w którym w życie wchodzą największe zmiany przepisów od dekad. Bolid noszący oznaczenie RB18 będzie napędzany silnikiem, pod którym po wycofaniu się Hondy po raz pierwszy podpisze się oddział Red Bull Powertrains.
DS, luksusowa marka w rodzinie francuskiego Citroena, wraca do konceptu sportowego coupe o nazwie E-Tense, którego pierwsze wcielenie poznaliśmy pięć lat temu. Projekt w najnowszym wydaniu, E-Tense Performance, patrzy w przyszłość jeszcze śmielej i chwali się jeszcze większą mocą, której źródła sięgają mistrzostw świata Formuły E.
Haas jako pierwszy pokazał dzisiaj po południu swój zupełnie nowy bolid na nadchodzący sezon Formuły 1. Zespół, który zakończył sezon 2021 na ostatnim miejscu w klasyfikacji generalnej konstruktorów, liczy bardzo mocno na odzyskanie dawnej formy i stawia na duet młodych kierowców, którzy debiutowali rok temu.
Skoda wydała na świat kolejnego crossovera, w którym łączenie różnych, często bardzo odległych segmentów zaszło wyraźnie za daleko. To model Enyaq Coupe RS iV, auto rodzinne z dwiema parami drzwi o napędzie wyłącznie elektrycznym, które obok bycia królem stylu na swoim wybiegu chce również kusić sportowym zacięciem.
Już na 2026 roku planowane jest zakończenie sprzedaży wszystkich Aston Martinów o napędzie wyłącznie spalinowym, ale do czego czasu marka zdąży się nieźle uzbroić. Już wkrótce mamy zobaczyć Vantage, w którym pod maskę wciśnięto ostatnie V12, a dziś po serii ostrzeżeń uwolniono model DBX 707, jednego z najmocniejszych SUV'ów świata.
Gemera, która w formie nieruchomego konceptu od kilkunastu miesięcy wędruje po całym świecie i stara się ściągnąć nowych klientów do Koenigsegga, zbliża się wielkimi krokami do produkcji seryjnej. W ostatnich tygodniach szwedzka marka przejęła w całości fabrykę, w której będzie powstawać nowy model, a teraz chwali się nowinkami technologicznymi.
Atmosfera wokół prototypów klas Le Mans Hypercar oraz Le Mans Daytona h staje się coraz gęstsza z każdym tygodniem. W tym miesiącu intensywnymi testami swoich wyścigowych maszyn nowej generacji pochwaliło się Porsche oraz Peugeot, który ma zadebiutować w WEC wiosną. Postępami prac pochwalił się również ByKolles, który chce wrócić na tor z marką Vanwall.
Gordon Murray pokazał światu trzeci model, który w najbliższej przyszłości będzie produkowany w dynamicznie rozrastających się zakładach firmowanych nazwiskiem konstruktora. Jest nim lekkie coupe o oznaczeniu T.33, które tęskni za latami sześćdziesiątymi i napędzane jest kręcącym się do jedenastu tysięcy obrotów na minutę, wolnossącym V12.