Aktualności

Italdesign Quintessenza Uniwersalna forma

Długa lista konceptów działającego od ponad pięciu dekad studia Italdesign powiększyła się o kolejną pozycję. Jest nią terenówka Quintessenza, która ma łączyć człowieka z naturą i zachęcać do długich wypraw na łono natury z daleka od miast, asfaltowych dróg, zanieczyszczonego powietrza, hałasu i tłumów.

Premiera konceptu Quintessenza miała miejsce na niedawnym salonie samochodowym w Pekinie, a przy okazji włoskie studio, które od kilkunastu lat należy do Volkswagena, wzmocniło władze oddziału Italdesign China. Nowy koncept ma ucieleśniać wolność podróżowania oraz sportowy charakter i łączyć je z walorami użytkowymi. Na pierwszy rzut oka Quintessenza prezentuje się jako wysoko zawieszony gran tourer z ruchomymi elementami aerodynamicznymi i nożycowymi drzwiami, ale po bliższych oględzinach zdradza swoją dwojaką naturę. Samochód można przekształcić w pojemnego pick-up'a z obrotowymi fotelami w drugim rzędzie, dzięki którym będzie mógł posłużyć jako mobilna platforma widokowa.

Zdjęcie Italdesign Quintessenza

Systemy sterowania sprowadzają się do kilku dotykowych wyświetlaczy, ruchomej konsoli środkowej oraz stałej łączności ze smartfonami kierowcy i pasażera, z myślą o których zaprogramowano firmową aplikację i przygotowano miejsca na mocowanie w kabinie. Systemy multimedialne obejmują m.in. asystenta opartego o algorytmy sztucznej inteligencji oraz kompas, który nie pozwoli nam się zgubić w terenie. W kabinie znalazło się miejsce na lodówkę mieszczącą butelkę wina i kieliszki. Maszynę postawiono na kołach z felgami o średnicy aż 24 cali. Adaptacyjne zawieszenie pozwala na regulację prześwitu w zakresie od 200 do 280 milimetrów.

Zdjęcie Italdesign Quintessenza

Koncept Quintessenza został zbudowany na aluminiowej platformie z rozstawem osi aż 324 centymetrów. Cały samochód mierzy ponad 5,56 metra długości. Quintessenza jest oczywiście elektryczna: na przedniej osi zainstalowano jeden silnik elektryczny, na tylnej dwa silniki umieszczono w kołach. Układ napędowy podpięto pod baterie o pojemności 150 kWh, które pracują w układzie pod napięciem 800 V. Maksymalna moc układu napędowego ma dochodzić do 580 kilowatów - co najmniej 788 koni mechanicznych! Osiągi: sprint od zera do setki w niecałe trzy sekundy i zasięg na jednym ładowaniu baterii do 750 kilometrów.

Skomentuj na forumUdostępnij