BMW zmienia oblicze swojego największego i najbardziej luksusowego SUV'a, modelu noszącego oznaczenie X7. Maszyna, która zdobywa rynek dopiero od kilku lat, przeszła tradycyjną kurację odmładzającą: ruszyła w nowym kierunku stylistycznym, a po obowiązkowej wizycie w oddziale BMW M przeobraziła się w nowe X7 M60i.
Na fabryczny tor testowy Ferrari wyjechał w ostatnich dniach zamaskowany, czerwony prototyp nowej bestii, która już za kilka miesięcy ruszy na podbój torów wyścigowych na całym świecie. Mowa o modelu 296 w specyfikacji GT3, maszynie bazującej na drogowym coupe 296 GTB, gorącej premierze czerwca ubiegłego roku.
Uspokajamy wszystkich zmęczonych super produkcjami wielkich marek i czekających na coś zupełnie nowego "znikąd": do wejścia w niszę egzotycznych, sportowych samochodów szykuje się niejakie Deus Automobiles. Czy marka zrealizuje swoje plany - pokaże czas. Na razie stawia mocne fundamenty współpracą z Italdesign i Williamsem.
Huracan, najmniejszy model w kolekcji Lamborghini, osiągnął kolejne stadium ewolucji. Na cześć osiągnięć technologicznych nazwano je Tecnica i ozdobiono dyskretnym znaczkiem LP640-2. Coupe w takim wcieleniu ma łączyć najlepsze cechy ekstremalnego Huracana STO i bazowego Huracana Evo w pakiecie adresowanym do jak najszerszego grona klientów.
Po raz pierwszy od 2020 roku, w którym grand prix mistrzostw świata ostatecznie się nie odbyło, Formuła 1 zagościła w Australii na okrążającym niewielkie jezioro torze Albert Park. Torze, który w ostatnich miesiącach przeszedł liczne modyfikacje, skrócił się o kilkadziesiąt metrów i stracił dwa zakręty na szykanie na rzecz szybkiego łuku.
Kilkanaście miesięcy temu można było usłyszeć o śmiałym planie przywrócenia do życia marki Bizzarrini, za którym miał stać między innymi były szef Aston Martina. Dziś co do realizacji całego przedsięwzięcia nie powinno być już wątpliwości: na drogi wyjechał pierwszy, zupełnie nowy egzemplarz klasycznego coupe 5300 GT!
W segmencie super sportowych maszyn, w którym koszty opracowania, produkcji i zakupu zupełnie nowych maszyn wydają się nie mieć granic, pojawiła się nowa, ambitna marka. Mowa o słowackim Matador, które od kilku lat pracuje nad samochodem o napędzie elektrycznym z wodorowymi ogniwami paliwowymi i własnymi patentami.
SL najnowszej generacji, który przyszedł na świat jesienią ubiegłego roku po raz pierwszy wyłącznie pod marką Mercedes-AMG, zwiększa swoją dostępność dzięki nowej wersji silnikowej. Roadster do tej pory znany był wyłącznie w dwóch wariantach z widlastymi ósemkami. Teraz ofertę rozszerzono o SL 43, model z czterema cylindrami pod maską.
Toyota powiększa flotę modeli firmowanych przez oddział Gazoo Racing, które wykraczają daleko poza obecne standardy i wizerunek japońskiej marki. Oto zupełnie nowa, kompaktowa GR Corolla, jeszcze mocniejsza i jeszcze bardziej bojowo nastawiona siostra małej GR Yaris, która podkręca temperaturę w coraz bardziej tłocznym segmencie hot hatchy.
W grudniu ubiegłego roku Lotus zakończył produkcję modeli z rodziny Elise, Exige oraz Evora, a w ubiegłym tygodniu ponownie uruchomił gruntownie zmodernizowaną fabrykę w Hethel, w której ruszyła produkcja nowego coupe Emira. Dziś postawiono kolejny, wielki krok ku przyszłości: odsłonięto model Eletre, pierwszego SUV'a w historii marki.