Jedynie po niespełna czterech miesiącach od pierwszej wizyty Formuła 1 po raz drugi w swojej historii zawitała w Arabii Saudyjskiej. Drugą rundą tegorocznych mistrzostw świata w minioną niedzielę był wyścig na torze poprowadzonym przez ulice Dżuddy nad Morzem Czerwonym. Pierwszą rundę zdominowało Ferrari. Czy tym razem było podobnie?
Japońskie marki kontynuują eksperymenty z nowymi, przyjaznymi środowisku naturalnemu paliwami dla silników spalinowych, które realizują wysyłając na tory wyścigowe prototypy bazujące na popularnych autach drogowych. W przypadku Subaru postawiono na najnowsze wcielenie zmodernizowanego kilkanaście miesięcy temu coupe BRZ.
Porsche uruchomiło jakiś czas temu nową usługę pod dźwięczną nazwą Sonderwunsch, która w ramach kilku oddziałów wyspecjalizowanych w indywidualizacji i renowacji pozwoliła na fabryczne modyfikacje zabytkowych modeli od lat siedemdziesiątych począwszy. Oto najnowszy efekt takich prac: jedyne w swoim rodzaju 911 Classic Club Coupe.
Audi pokazało kolejny koncept, który zapowiada rychłe rozszerzenie oferty marki w zakresie samochodów o napędzie wyłącznie elektrycznym i któremu jest coraz bliżej do produkcji seryjnej. To drugie wcielenie luksusowego modelu A6 E-Tron, który tym razem przybrał postać pojemnego kombi pod tradycyjną nazwą Avant.
AMG, które świętuje w tym roku swoje pięćdziesiąte piąte urodziny, przygotowało kolejną ewolucję coupe GT, która przeznaczona jest wyłącznie na tory wyścigowe. Tym razem nie skupiono się na żadnej z istniejących kategorii, ale postawiono na limitowaną bestię, która będzie przeznaczona na ogólnie rozumiane dni torowe i zawody klubowe.
Z przeszło czteromiesięcznym poślizgiem względem oryginalnych planów Maserati otwiera zupełnie nową linię modelową pod tytułem Grecale. Pod nazwą zaczerpniętą bezpośrednio od jednego z śródziemnomorskich wiatrów kryje się drugi SUV w historii włoskiej marki. Na starcie dostaniemy silniki spalinowe, a w przyszłości wersję elektryczną.
Zupełnie nowy sezon mistrzostw świata Formuły 1 z zupełnie nowymi bolidami dziesięciu marek został otwarty! Rywalizacja w zupełnie nowej rzeczywistości rozpoczęła się wczoraj od nocnego wyścigu w Bahrajnie, gdzie wcześniej miały miejsce przedsezonowe testy. Kto wypadł najlepiej, a komu dopasowanie się do wszystkich zmian wyszło najsłabiej?
W piątek po południu od wyścigu na Sebring rozpoczął się dziesiąty sezon długodystansowych mistrzostw świata, World Endurance Championship. Drugi rok pod rządami klasy Hypercar, która w drugiej połowie sezonu ma powiększyć się o Peugeota, zaplanowano na sześć wyścigów od marca do listopada z klasycznym 24h Le Mans w roli głównej.
Włoskie Istituto Europeo di Design odsłoniło kolejny projekt swoich studentów, który w zwykłych okolicznościach stanąłby na salonie samochodowym w Genewie, zorganizowanym ostatnio trzy lata temu. Tym razem IED połączyło siły z francuskim Alpine, pod którego szyldem powstała wizja sportowej berlinetty przyszłości o oznaczeniu A4810.
Prodrive, które na dwie ostatnie edycje Rajdu Dakar przygotowało zupełnie nową maszynę w nowej klasie turbodoładowanych benzynówek, idzie za ciosem i robi z ekstremalnej rajdówki... wersję drogową! Model o nazwie Hunter zmierza tam, gdzie dotarli tylko nieliczni i przedstawiany jest przez producenta jako pierwszy, terenowy hipersamochód.