Po ponad dwóch latach od premiery pierwszego konceptu na ostatnim salonie samochodowym w Genewie, szwajcarskie Piech Automotive zapowiada, że jest na właściwej drodze do wprowadzenia swojego pierwszego modelu do produkcji seryjnej. Będzie nim grand tourer o klasycznych proporcjach z elektrycznym układem napędowym.
Na paryskim pokazie mody w ramach słynnego, organizowanego od końca drugiej wojny światowej Paris Fashion Week, wylądował nietypowy, jedyny w swoim rodzaju samochód Porsche. To koncept 968 L'Art, wizja powstała na bazie klasyka sprzed równo trzydziestu lat, która wygląda na wyrwaną prosto z kina science-fiction lat osiemdziesiątych.
W tym roku minęło dokładnie 50 lat od premiery pierwszego Countacha, przełomowego Lamborghini, które zdefiniowało pojęcie supersamochodu i nadało kształt całej dekadzie. Oryginalny, eksperymentalny LP500 zadebiutował w marcu 1971 roku w Genewie i... niedługo później zniknął na zawsze. Teraz niespodziewanie wraca do żywych!
Na motoryzacyjnej mapie świata nie przestaje przybywać zupełnie nowych marek, których korzenie sięgają głęboko Chin. A wśród nich nie przestaje przybywać firm, które celują w nisze zarezerwowane dla najbogatszych tego świata. Właśnie do takich przedsięwzięć należy Farnova Automotive, które pracuje nad elektrycznym supercoupe Othello.
Rolls-Royce przygotowuję się na dołączenie do producentów samochodów o napędzie elektrycznym. Pierwszym, współczesnym modelem brytyjskiej marki, pod którego maską nie zastaniemy klasycznego, spalinowego V12, będzie maszyna nosząca imię Spectre. Do jej debiutu rynkowego mamy jeszcze jakieś dwadzieścia cztery miesiące.
W minionym tygodniu mistrzostwa świata Formuły 1 po raz ósmy w swojej historii odwiedziły Rosję. Wyścig na torze Sochi Autodrom organizowany jest nieprzerwanie od 2014 roku. I nieprzerwanie od 2014 roku wygrywają tu maszyny jednego zespołu, fabrycznego zespołu Mercedesa. Wszystko wskazywało na to, że w tym roku będzie podobnie.
Caterham pokazał nowy model z rodziny Seven. To pierwszy model od czasu przejęcie firmy przez japońskich inwestorów. Auto oznaczono jako Seven 170 i przygotowano zgodnie z zasadami obowiązującymi japońskie kei cary: jak najmniejszy silnik, jak najmniejsza masa własna, jak najmniejsze wymiary oraz jak najmniejsze koszty zakupu i użytkowania.
Dwa lata temu prototypowy Chiron przekroczył prędkość 490 kilometrów na godzinę. W czerwcu tego roku pokazano pierwszy, seryjny model wywodzący się z rekordowego prototypu: ograniczonego do 440 km/h Chirona Super Sport. Teraz gotowy jest kolejny: oto limitowany Chirona Super Sport 300+, którego pierwsze egzemplarze są już gotowe do odbioru.
Nowy dzień, nowa marka, nowy samochód elektryczny. Ale tym razem nieco inny, niż do tej pory: bez wielkich planów, bez wielkich obetnic i bez szans na produkcję, ale za to w pełni sprawny, jeżdżący i noszący rozwiązania, które mają zachęcić do skorzystania innych. Oto Aura, sportowy roadster połączonych sił przemysłu brytyjskiego.
Na początku lipca poznaliśmy coupe Emira, sportowe auto zapowiadane jako ostatni model Lotusa o napędzie spalinowym. Co dalej? Samochody elektryczne! Od kilku lat trwają prace nad ekstremalnym, limitowanym coupe Evija o mocy dwóch tysięcy koni mechanicznych oraz platformą dla zupełnie nowym modeli do masowej produkcji. Oto ona: Project LEVA.