Jakieś dwadzieścia jeden lat temu Citroen zakończył produkcję limuzyny XM, jednego z bardziej charakterystycznych aut swojego segmentu i pokolenia. Dziś XM wraca do żywych... jako zapowiedź nowego modelu ze stajni BMW, wielkiego SUV'a o zelektryfikowanym napędzie z przerośniętym ego, pod którym z dumą podpisuje się oddział M.
Nissan ogłosił swoje plany inwestycyjne na najbliższe lata oraz gruntowną przebudowę swojej oferty, która miałaby zakończyć się w okolicach 2030 roku. To, czego będzie można spodziewać się po japońskiej marce, zapowiadają cztery zupełnie nowe koncepty pojazdów najbliższej przyszłości: Chill-Out, Hang-Out, Surf-Out oraz Max-Out.
Kalifornijskie Mullen Automotive, które jakiś czas temu porozumiało się z Chińczykami w sprawie produkcji i sprzedaży elektrycznego, przeszło 400-konnego coupe Qiantu K50, zapowiada pierwszą maszynę własnego pomysłu. Jest nią crossover Five o sportowym zacięciu, na którego miałoby czekać już tysiące chętnych.
Hyundai Motor Company świętuje w tym roku trzydzieste piąte urodziny limuzyny Grandeur, która do tej pory doczekała się już siedmiu generacji. Świętuje w sposób dość nietypowy: w ramach projektu Heritage Series przygotowano koncept elektrycznego restomoda bazującego na kanciastym oryginalne z lat osiemdziesiątych.
Francuskie Alpine, które w miniony weekend zdobyło drugie podium w mistrzostwach świata Formuły 1, odświeżyło coupe A110, jedyny, drogowy model w swojej aktualnej ofercie. Zmodernizowana oferta obejmie trzy warianty ucieleśniające różne filozofie: od bazowego A110, poprzez stylowe i bogato wyposażone A110 GT po A110 S o najbardziej sportowym zacięciu.
Ferrari pokazało trzeci model z ekskluzywnej rodziny Icona, którą blisko dwa lata temu otworzyły bliźniaki Monza SP1 i Monza SP2. Nowa maszyna nosi nazwę Daytona SP3 i jest jednym z najmocniejszych oraz najbardziej zaawansowanych technologicznie i aerodynamicznie, drogowych samochodów w historii włoskiej marki.
Formuła 1 po raz pierwszy w swojej historii zawitała w Katarze, niewielkim państwie położonym na Półwyspie Arabskim, które od lat zajmuje czołowe miejsca w rankingach najbogatszych państw świata. W minioną niedzielę odbyło się tu pierwsze i nie ostatnie Grand Prix Kataru, dwudziesty wyścig mistrzostw świata w aktualnym sezonie.
Elektryczny Taycan idzie w ślady innych modeli Porsche i przybiera nową postać pod tradycyjnym oznaczeniem, które tym razem nie powinno wprowadzać większego zamieszania - GTS. Maszyna łączy elementy układu napędowego zaadoptowane z innych wersji i jako pierwsza w rodzinie może pochwalić się zasięgiem przekraczającym pół tysiąca kilometrów.
Na drogowej wersji zupełnie nowego Caymana GT4 RS, który zadebiutował w tym tygodniu na wystawie w Los Angeles, ambicje Porsche się nie kończą. Razem z cywilną wersją przygotowano od razu ewolucję przeznaczoną wyłącznie na tory wyścigowe. Oto nowy 718 Cayman GT4 RS Clubsport, gotowy do podboju różnego rodzaju mistrzostw na całym globie.
Porsche wynosi Caymana na zupełnie nowy poziom i prezentuje model po raz pierwszy w specyfikacji noszącej oznaczenie RS. Prototypem, który pokonał Nordschleife w rekordowym czasie pochwalono się kilka tygodni temu, a teraz odsłonięto auto gotowe do produkcji: oto 718 Cayman GT4 RS z silnikiem przeszczepionym prosto z 911 GT3!