Takiego sezonu Formuły 1 nie było od dawna. Po dwudziestu jeden grand prix dwaj pretendenci do tytułu mistrza świata przystępowali do ostatniego wyścigu z identycznym dorobkiem punktowym, a do rozstrzygnięcia był również tytuł mistrzowski wśród konstruktorów. Wszystko zakończyło się wczoraj w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Nissan Motorsport ogłasza zmianę warty w klasie GT500, która należy do japońskiej serii Super GT. Po kilkunastu latach na zasłużoną emeryturę odchodzi utytułowany GT-R, którego miejsce w przyszłym roku zajmie zupełnie nowa maszyna. Pojazd będzie dzielił geny z najnowszym, drogowym coupe serii Z, które zadebiutowało w sierpniu.
Zapowiadany w lutym tego roku Plus 8 GTR ze stajni Morgan Motor Company staje się faktem. Ekstremalna maszyna, która powstała po zagospodarowaniu kilku porzuconych podwozi i silników, trafi do garstki wybrańców jako najmocniejszy model w historii brytyjskiej firmy i wspomnienie ery, która przeminęła kilka lat temu.
Francuskie Ligier Automotive, które ma w swoim repertuarze ścigacze klas LMP2 oraz LMP3, pucharowe GT oraz kilka innych wynalazków i kontrakt na podwozia przyszłych maszyn klasy LMDh, poszerzyło swój katalog o kolejną, interesującą propozycję. Jest nią torowy prototyp JS PX, który otwiera nową niszę produktów ekstremalnych.
Porsche dołączyło oficjalnie do marek, które przygotowały specjalne projekty z myślą o serii gier wyścigowych Gran Turismo. Koncept niemieckiego producenta, który zapowiadano już ponad dwa lata temu, przedstawia się jako nowoczesne, sportowe coupe o napędzie elektrycznym, które idzie śmiało w nowym kierunku stylistycznym.
Formuła 1 po raz pierwszy w swojej historii odwiedziła Arabię Saudyjską. Wczorajsze grand prix, przedostatni wyścig aktualnego sezonu, odbyło się na zupełnie nowym, ulicznym torze, który od samego początku projektowany był jako jeden z najdłuższych i najszybszych torów w całym kalendarzu mistrzostw świata.
Nissan, który od ponad dekady może chwalić się produkcją popularnych aut o napędzie elektrycznym i który od kilku lat walczy w mistrzostwach świata elektrycznej Formuły E, marzy o połączeniu tych dwóch odległych światów. Oto efekt takiego myślenia: koncept sportowej, jednoosobowej maszyny noszący znajome imię Ariya.
Audi poddało kuracji odmładzającej swoją największą limuzynę, model A8, który w 2017 roku zadebiutował w swojej czwartej generacji. Maszyna przeszła liczne zmiany stylistyczne i technologiczne i doczekała się nowego, luksusowego wariantu z najwyższej półki, specjalnie dla którego przywrócono do użytku nazwę Horsch.
Genesis powiększa liczbę swoich seryjnych modeli o napędzie elektrycznym z jednego do dwóch. Tym razem do oferty koreańskiego producenta, kierowanej do tych, których nie interesują już auta spalinowe, dołączył duży, luksusowy SUV. To zelektryfikowany model GV70, który w nowym wydaniu zadebiutował niedawno na wystawie Auto Guangzhou w Chinach.
Hennessey dopiero rozkręca produkcję Venoma F5, którym chciałby przekroczyć w najbliższej przyszłości rekordową prędkość trzystu mil na godzinę, ale już teraz zapowiada co będzie się działo po jej zakończeniu. O ile tylko nie okaże się, że amerykańską markę fantazja poniosła o wiele za daleko: oto projekt Deep Space.