Mercedes-AMG GT 43 Coupe - Szczególnie spontaniczne
Pierwsze coupe AMG GT, które zadebiutowało prawie dziesięć lat temu, przez cały okres produkcji pozostawało wierne widlastym ósemkom. AMG GT drugiej generacji, które zadebiutowało latem ubiegłego roku, żyje już w zupełnie innym świecie, do którego trzeba się przystosować: oto odmiana 43 z czterema cylindrami pod maską.
AMG GT drugiej generacji został zbudowany na platformie dzielonej z roadsterem SL, której zawdzięcza znacznie większe rozmiary oraz więcej miejsca dla bagażu i pasażerów. Klienci mają do wyboru wersję 2-osobową oraz 2+2-osobową z małymi siedzeniami z tyłu, a od początku główną rolę odgrywają tu podwójnie turbodoładowane silniki V8 o pojemności czterech litrów: 476-konny w wersji GT 55 oraz 585-konny w wersji GT 63, oba z napędem obu osi. W tym roku dołączy do nich po raz pierwszy silnik o czterech cylindrach ustawionych w rzędzie. Będzie to turbodoładowany motor o pojemności prawie dwóch litrów, który rozwijany jest na potrzeby różnych modeli AMG od kilku lat. Prawie dwa lata temu jego poprzednia ewolucja pojawiła się w modelu SL 43. Rozwijała wtedy 381 koni mechanicznych oraz 480 niutonometrów.
Na pokładzie pierwszego AMG GT 43 Coupe 4-cylindrowa jednostka generuje 422 koni mechanicznych przy 6,75 tysiącach obrotów na minutę oraz okrągłe 500 niutonometrów, które dostępne są w zakresie 3,25-5 tysięcy obrotów na minutę. Rzędowa "czwórka" jest tak zwaną miękką hybrydą: turbosprężarkę napędza niewielki silnik elektryczny, pracujący w obwodzie pod napięciem 48 V, w którym znajduje się również rozrusznik-alternator, który może chwilowo dostarczyć dodatkowe 14 koni mechanicznych mocy. Napęd na tylne koła przenosi automatyczna, 9-stopniowa przekładnia AMG Speedshift MCT 9G. Coupe w stanie gotowym do jazdy waży 1775 kilogramów i jest aż o 195 kilogramów lżejsze od wersji GT 55. Samochód ma rozpędzać się do setki w czasie 4,6 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 280 kilometrów na godzinę.
Dla AMG GT 43 zaprojektowano między innymi nowy przedni zderzak, zderzak tylny, błotniki, 19-calowe felgi, zmodyfikowane zawieszenie, wysuwany od prędkości 80 km/h spoiler i liczne nowe detale. Rozstaw kół w porównaniu do GT z silnikami V8 skrócono z przodu z 1683 do 1666 milimetrów, a z tyłu z 1686 do 1644 milimetrów. Na wyposażeniu standardowym znalazło się między innymi centrum multimedialne z systemem telemetrycznym AMG Track Pace, który sprawdzi się najlepiej na torach wyścigowych. Za dodatkową opłatą dostępne jest adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control z kilkoma trybami pracy (od łagodnego Comfort do sztywnego Sport+), skrętna tylna oś, felgi w rozmiarze do 21 cali, ekskluzywne warianty wykończenia karoserii i wnętrza z programu Manufaktur oraz pakiet AMG Dynamic Plus (adaptacyjne poduszki silnika, elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi, tryb jazdy Race, elementy aktywne aerodynamiczne i inne).
Źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG Mercedes-AMG GT na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum