Porsche zdradza kolejne szczegóły na temat swojego najnowszego projektu wyścigowego, prototypu klasy Le Mans Daytona h przygotowywanego na sezon 2023. Po kilkunastu dniach od wyjazdu zamaskowanego egzemplarza na pierwsze testy, które upubliczniono na krótkich filmach i kilku zdjęciach, dowiedzieliśmy się jaki silnik trafił na jego pokład.
BMW przeprowadziło modernizację modeli stojących na szczycie oferty oddziału BMW M, a także ich odpowiedników stojących w ofercie nieco niżej. Mowa o całej rodzinie serii 8: od klasycznego coupe, poprzez kabriolet, po czterodrzwiowe Gran Coupe, wśród których królują M8 z silnikami o mocy aż 625 koni mechanicznych.
Chevrolet szykuje się do siedemdziesiątych urodzin słynnego Corvette, które w aktualnej generacji przesiadło się po raz pierwszy w swojej historii z platformy z silnikiem z przodu na platformę z silnikiem umieszczonym centralnie. Pierwsza sztuka w wydaniu 70th Anniversary Edition zostanie sprzedana na licytacji.
Kariera najnowszego Bronco skręca w kierunku ringu z najmocniejszymi i największymi terenówkami grasującymi na rynku amerykańskim. Do starcia na samym szczycie, do którego prowadzą piaszczyste i skaliste bezdroża, ruszy zupełnie nowy, przeszło 400-konny Bronco Raptor, pod którym podpisuje się oddział Ford Performance.
Porsche uzupełnia ofertę elektrycznego Taycana o brakujące wersje nadwoziowe i napędowe, dzięki którym cała rodzina powiększa się aż do kilkunastu różnych wariantów. Najnowsze z nich to kolejne ewolucje kombi występującego pod nazwą Sport Turismo, które poznaliśmy w ubiegłym roku, ale tylko w specyfikacji GTS.
Wszystko wskazuje na to, że Mitsubishi przygotowuje się do ożywienia uśpionego od kilkunastu lat oddziału Ralliart, który odpowiadał za rajdowe sukcesy marki i firmował szereg modeli o sportowym charakterze. Wznowienie działalności Ralliart pojawiło się w zeszłorocznych planach koncernu, a teraz ucieleśnia je koncept Vision Ralliart.
Holenderskie Forze odsłoniło swoją kolejną, wyścigową maszynę zasilaną wodorowymi ogniwami paliwowymi, które za kilka lat mają pojawić się m.in. w długodystansowych mistrzostwach świata. Prototyp oznaczony numerem IX wystartuje już wkrótce w regionalnych mistrzostwach, a w przyszłości być może pozwoli zajść jeszcze dalej.
Ubiegłoroczy sezon rajdowych, samochodowych mistrzostw świata zakończył się tytułami mistrzowskimi wśród kierowców i konstruktorów w rękach Toyoty. W tym roku narzędziem do obrony obu tytułów będzie zupełnie nowa GR Yaris klasy Rally1, która razem z rywalami marek Ford i Hyundai przenosi mistrzostwa w erę hybrydową.
Kilka dni temu na liście startowej do nadchodzącego, dziesiątego sezonu World Endurance Championship zobaczyliśmy w klasie Hypercar między innymi dwa zespoły Peugeota, który wraca do topowych prototypów po kilkunastu latach przerwy. Dziś marka potwierdziła, że do debiutu 9X8 zostało jeszcze kilka miesięcy. I że maszyna nadal nie ma skrzydła.
W minionym roku mały GR Yaris udowodnił swoją wyższość w niezliczonych, mniej lub bardziej liczących się w codziennym użytkowaniu kategoriach i kilka razy przekraczał prognozy sprzedaży. Fabryki Toyoty pracują od dawna nad realizacją wszystkich zamówień, a w niektórych rejonach świata model wchodzi na wyższy poziom. Oto GRMN Yaris.