![](https://autogen.pl/news/2024/baturconv.jpg)
Bentley Batur Convertible Ostatnie dni W12
Zbiór kolekcjonerskich modeli Bentley'a spod znaku oddziału Mulliner powiększył się do trzech. Najnowszych specjałem brytyjskiego producenta jest otwarty Batur Convertible, w którego cieniu marka żegna się z mocarnym silnikiem W12 oraz dotychczasowymi silnikami V8 i zapowiada swoją hybrydową przyszłość.
Najnowszy specjał oddziału Mulliner, który dedykowany jest projektom indywidualnym i personalizacji, bazuje na przygotowanym prawie dwa lata temu coupe Batur. Tym razem mamy do czynienia z dwudrzwiowym, dwuosobowym grand tourerem z otwartym nadwoziem i miękkim, składanym automatycznie dachem (jego rozłożenie ma zajmować około 19 sekund, na postoju lub w ruchu z prędkością do 50 km/h). Batur Convertible adaptuje unikatowe rozwiązania stylistyczne z coupe i oddaje się całkowicie dbałości o najmniejsze detale, z których wiele pod względem doboru materiałów, ich wykończenia czy kolorów będzie podyktowanych życzeniami konkretnego klienta. Bentley zbuduje zaledwie 16 egzemplarzy plus zerowy egzemplarz premierowy w odcieniach cynobrowych, które odciśnięto między innymi na osłonie chłodnicy i 22-calowych felgach.
![Bentley Batur Convertible Zdjęcie Bentley Batur Convertible](https://autogen.pl/news/2024/baturconv1.jpg)
Szesnaście sztuk Batura Convertible będzie jednymi z ostatnich maszyn Bentley'a, do których trafi podwójnie turbodoładowany silnik W12. Jednostka, której początki sięgają minionego stulecia, wystąpi tutaj w najmocniejszej z możliwych konfiguracji. Silnik z nowym układem dolotowym, tytanowym wydechem, zmodernizowanymi turbosprężarkami i intercoolerami będzie wydobywał z siebie imponujące 750 koni mechanicznych oraz okrągłe 1000 niutonometrów! Motor o pojemności sześciu litrów będzie jak zwykle produkowany ręcznie. Napęd w Baturze przenoszony będzie na wszystkie cztery koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej, automatycznej skrzyni biegów o ośmiu przełożeniach.
![Bentley Batur Convertible Zdjęcie Bentley Batur Convertible](https://autogen.pl/news/2024/baturconv2.jpg)
Bentley zakończy produkcję jednostek W12 latem tego roku. Ich miejsce zajmie zupełnie nowy, hybrydowy układ napędowy określany przez markę jako Ultra Performance Hybrid. Ma być to najbardziej zaawansowanych technologicznie, najmocniejszy i najbardziej wydajny układ napędowy w historii marki. W głównej roli wystąpi tu turbodoładowane V8. Nowy system ma gwarantować przeszło 750 koni mechanicznych i czterocyfrowy maksymalny moment obrotowy, który ma być dostępny w szerokim zakresie obrotów silnika. Hybrydowy układ ma zapewniać do 80 kilometrów zasięgu w elektrycznym trybie pracy. Pierwsze modele Bentley'a z systemem Ultra Performance Hybrid na pokładzie mają pojawić się latem tego roku. Przed końcem tego roku wszystkie modele Bentley'a mają być dostępne w wersjach hybrydowych.
![Bentley Batur Convertible Zdjęcie Bentley Batur Convertible](https://autogen.pl/news/2024/baturconv3.jpg)
Na pożegnaniu z silnikami W12 przemiany w szeregach brytyjskiej marki się nie kończą. Już teraz Bentley zapowiada, że w czerwcu zakończy się produkcja ostatnich egzemplarzy modeli Continental GT, Continental GTC oraz Flying Spur z dotychczasowymi, 4-litrowymi, podwójnie turbodoładowanymi silnikami V8 przeznaczonymi na rynki Wielkiej Brytanii, Europy i Bliskiego Wschodu. Niedługo później V8 mają zniknąć w tych samych modelach również z pozostałych części świata (już teraz na Amerykę Północną przygotowano specjalną, pożegnalną serię Edition 8), ale pozostają jeszcze przez jakiś czas w SUV'ie Bentayga. Jednostki V8 obecnej generacji produkowane są od 2012 roku, od którego powstało ponad 53 tysięcy egzemplarzy. Najmocniejsze wersje rozwijają 550 koni mechanicznych i 770 niutonometrów.
![Bentley Continental GT Ultra Performance Hybrid Zdjęcie Bentley Continental GT Ultra Performance Hybrid](https://autogen.pl/news/2024/contigthybrid.jpg)
Aktualizacja 16.05.2024 / Pierwszym modelem Bentley'a wykorzystującym nowy układ napędowy Ultra Performance Hybrid będzie coupe Continental GT, którego premierę zaplanowano na czerwiec. Maszyna z napędem obu osi i czterema kołami skrętnymi dysponować ma maksymalną mocą aż 782 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym aż 1000 niutonometrów. Po pierwszych zdjęciach zamaskowanego prototypu można wnioskować, że będzie on czerpał pomysły stylistyczne z limitowanego Batura.
- Źródło/zdjęcia: Bentley Motors
- Bentley Batur Convertible na forum
- Bentley Continental GT na forum
- Subskrybuj kanał RSS aktualności