Audi zamknęło trylogię imponujących konceptów, które mają wyznaczać potencjalny kierunek marki na kolejną dekadę. Latem ubiegłego roku serię otworzył roadster Skysphere, do którego jesienią dołączyła limuzyna Grandsphere. Teraz swoją premierę miał trzeci i ostatni koncet z serii. Jest nim miejski krążownik Urbansphere.
Flagowa limuzyna ze stajni BMW doczekała się zupełnie nowej generacji. Największy i najbardziej luksusowy krążownik niemieckiej marki, który od zawsze wyznacza nowe trendy stylistyczne i niesie nowe technologie, debiutuje od razu w kilku wersjach napędowych: między innymi jako klasyczna spalinówka oraz po raz pierwszy elektryk o oznaczeniu i7.
Ferrari poczuło wiosnę i odsłoniło model skrojony specjalnie na najcieplejsze pory roku. Mowa o małym spiderze 296 GTS, drugiej wersji nadwoziowej pierwszego, seryjnego auta marki z umieszczoną centralnie, widlastą szóstką. Tak samo, jak w przypadku poprzednich GTS auto może pochwalić się twardym, składanym dachem.
Na nieustannie powiększającym się rynku restomodów, serii kontynuacyjnych i wiernych replik brytyjskich klasyków pojawiła się nowa, luksusowa marka. Jest nią Caton. Firma pokaże swój pierwszy samochód przed większą publicznością w przyszłym tygodniu na Salon Prive w Londynie. Będzie nim reinkarnacja roadstera Austin-Healey 100.
BMW zmienia oblicze swojego największego i najbardziej luksusowego SUV'a, modelu noszącego oznaczenie X7. Maszyna, która zdobywa rynek dopiero od kilku lat, przeszła tradycyjną kurację odmładzającą: ruszyła w nowym kierunku stylistycznym, a po obowiązkowej wizycie w oddziale BMW M przeobraziła się w nowe X7 M60i.
Na fabryczny tor testowy Ferrari wyjechał w ostatnich dniach zamaskowany, czerwony prototyp nowej bestii, która już za kilka miesięcy ruszy na podbój torów wyścigowych na całym świecie. Mowa o modelu 296 w specyfikacji GT3, maszynie bazującej na drogowym coupe 296 GTB, gorącej premierze czerwca ubiegłego roku.
Uspokajamy wszystkich zmęczonych super produkcjami wielkich marek i czekających na coś zupełnie nowego "znikąd": do wejścia w niszę egzotycznych, sportowych samochodów szykuje się niejakie Deus Automobiles. Czy marka zrealizuje swoje plany - pokaże czas. Na razie stawia mocne fundamenty współpracą z Italdesign i Williamsem.
Huracan, najmniejszy model w kolekcji Lamborghini, osiągnął kolejne stadium ewolucji. Na cześć osiągnięć technologicznych nazwano je Tecnica i ozdobiono dyskretnym znaczkiem LP640-2. Coupe w takim wcieleniu ma łączyć najlepsze cechy ekstremalnego Huracana STO i bazowego Huracana Evo w pakiecie adresowanym do jak najszerszego grona klientów.
Po raz pierwszy od 2020 roku, w którym grand prix mistrzostw świata ostatecznie się nie odbyło, Formuła 1 zagościła w Australii na okrążającym niewielkie jezioro torze Albert Park. Torze, który w ostatnich miesiącach przeszedł liczne modyfikacje, skrócił się o kilkadziesiąt metrów i stracił dwa zakręty na szykanie na rzecz szybkiego łuku.
Kilkanaście miesięcy temu można było usłyszeć o śmiałym planie przywrócenia do życia marki Bizzarrini, za którym miał stać między innymi były szef Aston Martina. Dziś co do realizacji całego przedsięwzięcia nie powinno być już wątpliwości: na drogi wyjechał pierwszy, zupełnie nowy egzemplarz klasycznego coupe 5300 GT!