Spekulacje na temat dołączenia Lamborghini do długodystansowych, wyścigowych mistrzostw świata z maszyną najwyższego szczebla dobiegły końca. Włoska marka ogłosiła dzisiaj, że w ramach oddziału Squadra Corse pracuje już nad zupełnie nowym prototypem klasy Le Mans Daytona h, który ma być gotowy na sezon 2024!
Genesis, najbardziej luksusowa marka samochodów osobowych w obrębie koreańskiego koncernu Hyundai Motor Group, kontynuuje poszukiwania przepisu na swoją przyszłość. I prezentuje kolejny koncept, który ucieleśnia jej możliwości i bada, a także kreuje nastroje wśród potencjalnych klientów. Oto nowy Genesis X Speedium Coupe.
Projekt wprowadzenia do długodystansowych, wyścigowych mistrzostw świata zupełnie nowej klasy prototypów o napędzie wodorowym pokonał kolejny krok milowy. Przedstawiony niecałe dwa lata temu pojazd zespołu H24 Racing ma za sobą start - i metę - w pierwszym wyścigu. Maszynę wystawiono do drugiej rundy mistrzostw Le Mans Cup na torze Imola.
Czy ktoś powstrzymywał się jeszcze przed dodaniem do swoich zbiorów pachnącego nowością Phantoma ze stajni Rolls-Royce'a? Jeśli tak to jego wątpliwości zostały właśnie rozwiane. Brytyjska marka przedstawiła odświeżonego Phantoma Series II, który doczekał się małych, ale licznych poprawek podyktowanych wymaganiami klientów.
Dynastia Range Rovera, obejmująca najbardziej luksusowe SUV'y i terenówki w koncernie Jaguar Land Rover, doczekała się narodzin nowego modelu o nazwie Sport. Samochód zadebiutował we właściwym dla siebie stylu, podyktowanym wyczynami jego przodków: maszynę wysłano do Islandii z zadaniem pokonania zapory wodnej.
Latem ubiegłego roku Bentley zakończył produkcję dużej limuzyny Mulsanne, swojego flagowego modelu, który zadebiutował właściwie w poprzedniej epoce, jeszcze w 2009 roku. Od tego czasu w ofercie marki utrzymywała się niewykorzystana przestrzeń, którą wypełniono dopiero teraz. Oto Bentayga z wydłużonym rozstawem osi.
Po pierwszej od lat wizycie na wyboistym Sebring długodystansowe mistrzostwa świata wróciły na bardziej znajome tereny. Znajome, ale nie do końca: World Endurance Championship odwiedziło przebudowane i zmodernizowane Spa-Francorchamps, na którym pojawiły się żwirowe pobocza w miejscu asfaltowych, nowe trybuny i nowa nawierzchnia.
Tak mocno promowanego wyścigu w Formule 1 już dawno nie było: w minionym tygodniu po raz pierwszy w historii zacumowano w Miami u wybrzeży Oceanu Atlantyckiego na Florydzie. Piątą rundę mistrzostw świata z zaplanowanych dwudziestu trzech zorganizowano na ulicach liczącego ponad 440 tysięcy mieszkańców miasta. O co było tyle hałasu?
Brabus, jeden z najstarszych, największych i najważniejszych tunerów samochodów Mercedes-Benza i nie tylko, wkracza na nowe tereny. Po serii mocarnych SUV'ów klasy G, których moc dochodzi do 900 koni mechanicznych, zakład zabrał się za klasę G od zupełnie innej strony. Oto Clawler, odchudzona, surowa maszyna na pustynne bezdroża.
Coraz więcej luksusowych marek decyduje się na budowę unikatowych samochodów na specjalne zamówienia, zwłaszcza, że klientów gotowych na rzucenie gotówką nie brakuje. Ferrari, Rolls-Royce, Aston Martin, McLaren, Bugatti - tylko największe z nich. Swojego one-off'a pokazało teraz również AMG, które od kilkunastu lat należy do Mercedes-Benza.