Aston Martin świętuje 10-lecie działalności oddziału Q, u którego można liczyć na kosmetyczne przeróbki seryjnych modeli brytyjskiej marki dyktowane własnymi upodobaniami, krótkie serie limitowane, a w najbardziej ekstremalnych przypadkach kompletne samochody budowane na indywidualne zamówienia. Dziesięciolecie Q przypieczętowano modelem DBR22.
Nowozelandzkie Rodin Cars, które oferuje od kilku lat oferuje ekstremalną maszynę wywodzącą się z Formuły 1 i jednego z projektów brytyjskiego Lotusa, zdradziło szczegóły swojego najnowszego projektu. Oto FZero, drugi model w krótkiej historii marki. FZero ma być jednym z najszybszych samochodów jakie kiedykolwiek produkowano.
Przeróbki zabytkowych samochodów Hyundai'a w maszyny z alternatywnej rzeczywistości idą koreańskiej marce tak dobrze, że możemy mówić już o całej kolekcji i śmiało spodziewać się jej ciągłego powiększania. Najnowszym przykładem takiej właśnie działalności jest koncept N Vision 74, dla którego punktem wyjścia był prototyp z 1974 roku.
Entuzjazm i kreatywność studentów Akademii Skody zostały wykorzystane do budowy kolejnego samochodu koncepcyjnego o unikatowym charakterze. Tym razem po raz pierwszy na warsztat wzięto seryjnie produkowany model Kamiq, który za sprawą młodych talentów został przeobrażony we współpracy z oddziałem Skoda Motorsport w rajdówkę o nazwie Afriq.
Własne serie wyścigowe, które przyciągają profesjonalistów i amatorów, to coś, co od dekad wyróżnia takie marki, jak Porsche, Ferrari oraz Lamborghini. Mniej znane są wysiłki McLarena, który zbroi się na nowe wydanie swojego markowego pucharu. Wszyscy kierowcy będą startować w nim w modelu Artura Trophy.
Formuła 1 przeszła w stan przerwy wakacyjnej, którą zaplanowano na prawie cały miesiąc. Ostatnią rundą mistrzostw świata przed chwilą wytchnienia był wczorajszy wyścig na torze Hungaroring na Węgrzech, który odwiedzany jest nieprzerwanie od 1986 roku. Rok temu niespodziewanie triumfował tu Ocon w bolidzie zespołu Alpine.
Wyścigowe Porsche 911 klasy GT3 generacji 991, które miało swoją premierę ponad siedem lat temu, doczekało się następcy. Przy okazji 24-godzinnego wyścigu na Spa-Francorchamps odsłonięto zupełnie nowe 911 GT3 R generacji 992, które w rękach dziesiątek prywatnych zespołów wyjedzie na tory wyścigowe całego świata już w przyszłym roku.
Ferrari zaprezentowało swoją zupełnie nową, torową maszynę, którą w kwietniu mogliśmy zobaczyć w zamaskowanej formie podczas pierwszych testów na fabrycznym torze Fiorano. Oto berlinetta 296 klasy GT3, następca modeli serii 488. Największa różnica między pokoleniami: widlasty silnik o sześciu cylindrach zamiast widlastej "ósemki".
Najpopularniejszy samochód na północnoamerykańskim rynku, pick-up serii F-150 ze stajni Forda, doczekał się kolejnej wersji firmowanej przez oddział Ford Performance. Maszyna, która może być kojarzona głównie z ciężkimi pracami i podbojami bezdroży, dostępna będzie wkrótce jako... przeszło 700-konny Raptor R!
Maserati idzie za ciosem i zaledwie kilka dni po ogłoszeniu wyścigowego, limitowanego coupe o kryptonimie Project24 o dużym potencjale kolekcjonerskim, ogłasza kolejną maszynę torową. Tym razem mamy do czynienia z samochodem dedykowanym określonej serii wyścigowej. Oto MC20 kategorii GT2, które dołączy do rywalizacji w przyszłym roku.