Ku elektryfikacji małymi krokami zmierzają amerykańskie muscle cary, które od początku istnienia kojarzone były z wielkimi V8 o nieposkromionym apetycie i przesadnej mocy. Charger Daytona SRT, który jeździ jak Dodge, wygląda jak Dodge i czuje się jak Dodge, taki nie jest. Charger Daytona SRT stawia na napęd elektryczny.
Wiosną tego roku do oferty Aston Martina powrócił Vantage z silnikiem V12, który pokazał się jako limitowane do 333 egzemplarzy coupe. Wszystkie auta zarezerwowano już kilka miesięcy temu, co skłoniło producenta na dodanie do swojego repertuaru wersji z otwartą karoserią. Oto zupełnie nowy V12 Vantage Roadster.
Wyścigowych samochodów McLarena w ostatnich kilkunastu latach nie brakowało: torowej ewolucji doczekał się prawie każdy z drogowych modeli brytyjskiej marki, zaczynając od MP4-12C i kończąc na takich dziełach, jak Senna, 720S oraz hybrydowa Artura. Ale czegoś takiego, jak jednoosobowy Solus GT, do tej pory jeszcze nie było.
W tym roku minęło dokładnie dwadzieścia lat od kiedy Koenigsegg pokazał światu pierwszą sztukę swojego pierwszego modelu produkcyjnego, coupe CC8S, które w chwili premiery było jednym z najmocniejszych i najszybszych samochodów drogowych na świecie. Z tej okazji pierwszy Koenigsegg narodził się na nowo: oto CC850.
Kariera 8-litrowego W16 z czterema turbosprężarkami, które od prawie dwudziestu lat napędza każde seryjnie produkowane Bugatti, dobiega nieubłaganie końca. Benzynowa jednostka będzie budowana jeszcze tylko przez kilka lat, a w ostatnich dniach pokazano ostatni drogowy model, który będzie z niej korzystał. Oto W16 Mistral.
Bentley szykuje się do pożegnania ze swoim aktualnym językiem stylistycznym i przeskoku na nową ścieżkę wizualną, którą podążą nowe modele o napędzie elektrycznym. Kierunek wyznacza im grand tourer Batur, klasyczne coupe z silnikiem spalinowym firmowane przez oddział Mulliner, którego produkcja będzie ściśle limitowana.
Urus, który wprowadził Lamborghini na zupełnie nowe tereny i pozwolił na osiągnięcie rekordowych wyników sprzedaży, ma już prawie pięć lat. W tym czasie włoskiemu SUV'owi o bojowym charakterze przybyło rywali, którzy po części mogli odebrać mu pewność siebie. Aby wszystko wróciło do normy przygotowano nową wersję - oto Urus Performante.
W ubiegłym roku amerykańskie zakłady Hennessey Special Vehicles rozpoczęły oficjalnie seryjną produkcję coupe Venom F5, jednego z najmocniejszych i najszybszych samochodów drogowych obecnej dekady. Ponad trzy lata temu, jeszcze przy okazji pracy nad pierwszym prototypem, zakomunikowano, że model powstanie również jako roadster.
Ewolucja 911 generacji 992 dotarła do przystanku pod tytułem GT3 RS, na którym kryje się najszybsze i najmocniejsze 911 z silnikiem wolnossącym i rozwiązaniami zaczerpniętymi prosto z torów wyścigowych. Porsche już na premierze deklaruje, że tak samo, jak poprzednio, produkcja nowego modelu będzie mniejsza niż zapotrzebowanie.
Północnoamerykański oddział Hondy pokazał swoją najnowszą, wyścigową maszynę klasy Le Mans Daytona h po raz pierwszy bez maskowania. Prototyp nowej kategorii, przygotowany tradycyjnie pod luksusową marką Acura, będzie od przyszłego roku rywalizował z samochodami takich producentów, jak BMW, Cadillac oraz Porsche.