Subaru WRX Project Midnight - Czarny kształt
WRX STI to jeden z topowych modeli Subaru... którego od kilku lat nie znajdziemy w europejskiej ofercie. Auto oferowane jest aktualnie przede wszystkim na rodzimym rynku oraz w Ameryce Północnej, a w Europie pojawia się jedynie gościnnie. Głównym bohaterem jednego z takich występów było unikatowe WRX Project Midnight.
Subaru produkuje model WRX od prawie dziesięciu lat, kiedy to zastąpił on słynną Imprezę WRX. Sportowa limuzyna z rajdowym rodowodem napędzana była 4-cylindrowymi boxerami o pojemności od dwóch do dwóch i pół litra, których moc mogła dochodzić, zależnie od rynku i wersji, do około 345 koni mechanicznych. W drugiej generacji, która przyszła na świat w 2021 roku, zainstalowano 2,4-litrowego boxera z turbodoładowaniem, który startuje z poziomu 275 koni mechanicznych. Tym razem w rodzinie zabrakło podrasowanej WRX STI, ale w ramach rekompensaty przygotowano kilka różnych wariantów nastawionych na bardziej dynamiczną jazdę. Różne wyczyny WRX, w tym występy w filmach z serii Gymkhana, stały się źródłem inspiracji do niezliczonych modyfikacji auta, które w ciągu ostatnich lat powstały w fabryce i poza fabryką. Jedną z najnowszych jest WRX Project Midnight.
Jedyny w swoim rodzaju model WRX Project Midnight został przygotowany przez oddział Subaru Motorsports USA jako najszybsze WRX w historii Subaru. Samochód przygotowany na asfalt powstał na bazie WRX STI z 2020 roku i maszyny przygotowanej na Gymkhanę, która zaliczyła między innymi skok o długości około 70 metrów, w trakcie którego jej pozycję regulowało ruchome skrzydło. Project Midnight ubrano w nową, poszerzoną karoserię z włókien węglowych z ogromnym skrzydłem, splitterem, wlotami powietrza oraz... wentylowaną pokrywą komory silnika z końcówką drastycznie skróconego wydechu, wyprowadzoną po stronie pasażera, z której bije ogień. Auto dostało zupełnie nowe zawieszenie oraz slicki Yokohama Advan na 18-calowych, magnezowych felgach Oz. Kuracja odchudzająca pozwoliła na zrzucenie przeszło 450 kilogramów względem zwykłego WRX!
Dwulitrowy boxer z turbodoładowaniem wydziela tu prawie 680 koni mechanicznych oraz przeszło 920 niutonometrów, które lądują na wszystkich czterech kołach. Silnik kręci się do 9,5 tysiąca obrotów na minutę. Możliwości WRX Project Midnight zaprezentowano podczas tegorocznego Festiwalu Prędkości w Goodwood, w trakcie którego samochód poprowadził Scott Speed, który dla Subaru startował kilka lat temu w rallycrossie. W niedzielnym wyścigu górskim Speed z wynikiem 46,07 postawił amerykańsko-japońską maszynę na miejscu drugim w klasyfikacji generalnej i pierwszym wśród samochodów o napędzie spalinowym. Najszybszy był prototyp Supervan 4.2 od Forda o napędzie elektrycznym i mocy sięgającej aż 1400 koni mechanicznych. To oczywiście nie koniec - na WRX Project Midnight czekają kolejne wyzwania w różnych zakątkach świata.
Źródło/zdjęcia: Subaru, goodwood.com Subaru WRX Project Midnight na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum