Formuła 1 przeszła w stan przerwy wakacyjnej, którą zaplanowano na prawie cały miesiąc. Ostatnią rundą mistrzostw świata przed chwilą wytchnienia był wczorajszy wyścig na torze Hungaroring na Węgrzech, który odwiedzany jest nieprzerwanie od 1986 roku. Rok temu niespodziewanie triumfował tu Ocon w bolidzie zespołu Alpine.
Wyścigowe Porsche 911 klasy GT3 generacji 991, które miało swoją premierę ponad siedem lat temu, doczekało się następcy. Przy okazji 24-godzinnego wyścigu na Spa-Francorchamps odsłonięto zupełnie nowe 911 GT3 R generacji 992, które w rękach dziesiątek prywatnych zespołów wyjedzie na tory wyścigowe całego świata już w przyszłym roku.
Ferrari zaprezentowało swoją zupełnie nową, torową maszynę, którą w kwietniu mogliśmy zobaczyć w zamaskowanej formie podczas pierwszych testów na fabrycznym torze Fiorano. Oto berlinetta 296 klasy GT3, następca modeli serii 488. Największa różnica między pokoleniami: widlasty silnik o sześciu cylindrach zamiast widlastej "ósemki".
Najpopularniejszy samochód na północnoamerykańskim rynku, pick-up serii F-150 ze stajni Forda, doczekał się kolejnej wersji firmowanej przez oddział Ford Performance. Maszyna, która może być kojarzona głównie z ciężkimi pracami i podbojami bezdroży, dostępna będzie wkrótce jako... przeszło 700-konny Raptor R!
Maserati idzie za ciosem i zaledwie kilka dni po ogłoszeniu wyścigowego, limitowanego coupe o kryptonimie Project24 o dużym potencjale kolekcjonerskim, ogłasza kolejną maszynę torową. Tym razem mamy do czynienia z samochodem dedykowanym określonej serii wyścigowej. Oto MC20 kategorii GT2, które dołączy do rywalizacji w przyszłym roku.
Zapowiadany od stycznia tego roku projekt pod tytułem Celestiq od Cadillaca stał się rzeczywistością. Duża, luksusowa limuzyna zapowiada nadciągającą przyszłość amerykańskiej marki, która w tym roku będzie świętować swoje sto dwudzieste urodziny. Przyszłość ta to m.in. elektryczne, ręcznie budowane maszyny z najwyższej półki.
Licznik wszystkich Grand Prix Francji w historii osiągnął w miniony weekend liczbę dziewięćdziesiąt. Jeden z najstarszych wyścigów samochodowych na świecie i najstarsze grand prix ze wszystkich było w tym roku dwunastą z dwudziestu dwóch rund siedemdziesiątego trzeciego sezonu mistrzostw świata Formuły 1.
Przy okazji jutrzejszego Grand Prix Francji Formuły 1 pokazano najnowsze dzieło marki Alpine, która znajduje się wśród dziesięciu zespołów walczących o mistrzostwo świata. Jest nim prototypowe coupe A110 E-Ternite, którym francuska marka świętuje sześćdziesiąte urodziny pierwszego A110 i zapowiada elektryczną przyszłość.
Maserati wraca na tory wyścigowe! Ale w dość ograniczonym stopniu. Oto zapowiedź zupełnie nowego, torowego modelu włoskiej marki, który wywodzi się z coupe MC20 z umieszczonym centralnie silnikiem spalinowym Nettuno. Maszyna ukrywa się na razie pod kryptonimem Project24 i nie jest związana z żadną konkretną serią wyścigową.
Honda Civic Type R liczy sobie już ponad ćwierć wieku, w którym to czasie urosła z małego, trzydrzwiowego hatchbacka o mocy 185 koni mechanicznych do krzykliwej, 5-dzwiowej, piątej generacji, która doszła do 320 koni mechanicznych. Dziś poznaliśmy generację szóstą, najmocniejszą ze wszystkich, a jakże by inaczej!