Aktualności

Audi RS3 - Wyostrzone zmysły

Wiosną tego roku poznaliśmy zmodernizowane Audi S3, które po wprowadzeniu szeregu nowinek legitymuje się mocą trzystu trzydziestu trzech koni mechanicznych. To oczywiście nie wszystko: miłośnicy usportowionych aut Audi czekali od tego momentu jeszcze na znacznie mocniejsze RS3, które w czerwcu pochwaliło się rekordem Nordschleife.

Kariera RS3 trwa nieprzerwanie od 2011 roku, w którym sportowy kompakt napędzany był pięciocylindrowym silnikiem o pojemności 2,5 litra i mocy 340 koni mechanicznych. Dziś z podobnego poziomu startuje Audi S3, w którym znajdziemy dwulitrowy, turbodoładowany silnik z czterema cylindrami. RS3 pozostaje oczywiście wierne pięciu cylindrom, które są znakiem rozpoznawczym najmniejszych modeli z oddziału Audi Sport. Jednostka o pojemności 2,5 litra dzięki turbodoładowaniu rozwija od przeszło trzech lat okrągłe 400 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów. Nie inaczej jest w RS3, topowym modelu w rodzinie A3, po tegorocznej modernizacji: silnik auta legitymuje się identycznymi parametrami. I ma brzmieć jeszcze lepiej, niż do tej pory: modernizacja objęła między innymi optymalizację podwójnego układu wydechowego ze sterowanymi klapami (opcją jest wydech RS Sport).

Zdjęcie Audi RS3

Audi zaaplikowało do RS3 m.in. przeprojektowaną osłonę chłodnicy Singleframe, nowy przedni zderzak z kilkoma wlotami powietrza, przeprojektowane światła z kilkoma opcjami do wyboru, funkcjonalny dyfuzor o zmienionych kształtach, nowe końcówki wydechu, poszerzony wybór felg, nowe ogumienie o zwiększonej przyczepności, nowe kolory karoserii, nową wielofunkcyjną kierownicę z przyciskiem aktywującym tryb Performance, nowe fotele, nowe oświetlenie obrysowe wnętrza oraz cyfrową deskę rozdzielczą Audi Virtual Cockpit Plus z nowym obrotomierzem. Zmodernizowane, adaptacyjne zawieszenie i system wektorowania momentu obrotowego sprawiły, że RS3 będzie teraz w stanie utrzymać jeszcze wyższe prędkości w zakrętach i pozwoli na łatwiejsze zainicjowanie nadsterowności. Wśród opcji znajdziemy karbonowy pakiet nadwoziowy, kubełkowe fotele RS oraz opony Pirelli P Zero Trofeo R typu semi-slick.

Zdjęcie Audi RS3

Napęd przenoszony jest na wszystkie cztery koła za pomocą dwusprzęgłowej skrzyni biegów z manualnym trybem zmiany przełożeń. RS3 ma rozpędzać się od zera do setki w 3,8 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 290 kilometrów na godzinę. Możliwości auta już w czerwcu potwierdzono na 20,8-kilometrowym torze Nürburgring Nordscheife, którego okrążenie zajęło rekordowe w klasie siedem minut i 33,123 sekundy. Produkowane w Ingolstadt auto będzie dostępne jako trzybryłowy sedan oraz pięciodrzwiowy hatchback o nazwie Sportback, a pierwsze sztuki mają pojawić się u dealerów w październiku. Polski cennik zaczyna się od 292 tysięcy złotych za Sportbacka. Chętnych brakować nie będzie: od 2011 roku RS3 wszystkich generacji rozeszły się na całym świecie w liczbie blisko osiemdziesięciu tysięcy egzemplarzy.

Źródło/zdjęcia: Audi Audi RS3 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij