Formuła 1 wróciła do Singapuru na nocne grand prix, którego ostatnia edycja miała miejsce w 2019 roku. Niedzielny wyścig, przy odpowiedniej kolejności na mecie, mógł przypieczętować drugi tytuł mistrza świata Verstappena, który wygrwał w tym roku już jedenaście razy. Prawdopodobnieństwo takiego finału było jednak stosunkowo niewielkie.
SUV'y i crossovery firmowane przez oddział BMW M nie są niczym nowym. Pierwsi przedstawiciele tych gatunków wyewoluowali z seryjnie produkowanych modeli kilkanaście lat temu. Dziś mamy do czynienia z czymś zupełnie innym. Oto XM, pierwszy, samodzielny SUV z oddziału M i pierwsze dzieło oddziału M z hybrydowym układem napędowym.
Wszyscy, którzy pod koniec sierpnia westchnęli pożądliwie na 666 koni mechanicznych Urusa Performante, ale mieli zastrzeżenia co do jego aparycji, mogą westchnąć ponownie. Tym razem z ulgą. Lamborghini już dawno temu odczytało nastroje swoich klientów i przygotowało coś dla tych, którzy nie lubią się aż tak bardzo wyróżniać. Oto Urus S.
Głównym tematem mijającego miesiąca, jeśli chodzi o markę Ferrari, była premiera pierwszego w jej historii SUV'a, który spotkał się z tak gorącym przyjęciem, że włoskie fabryki mają zapewniony byt na najbliższych kilka lat. Nowi klienci walą drzwiami i oknami! Sytuacja jest już nie do opanowania, a uwagę od niej na chwilę odwraca dzisiaj SP51.
Różnego rodzaju wycieczki na tory wyścigowe z nowym coupe serii Z, które w ostatnich miesicąch z powodzeniem uskuteczniał Nissan, nie miały służyć tylko zabawie inżynierów i kierowców. Zebrane doświadczenia zaowocowały samochodem wyścigowym klasy GT4, który już wkrótce będzie można nabyć z myślą o podjęciu rywalizacji na całym globie.
Wszystko wskazuje na to, że w ciągu dwóch nadchodzących sezonów liczba marek wśród topowych prototypów w najbardziej prestiżowych, długodystansowych, wyścigowych mistrzostwach na świecie powiększy się z czterech do co najmniej dziesięciu! Na tym nie koniec: niektóre z nich pracują nad wersjami drogowymi. Jedną z nich jest Vanwall.
W ciągu kilku ostatnich lat Volkswagen stworzył całą rodzinę elektrycznych modeli pod wspólnym szyldem ID, których rozpoznanie i identyfikacja staje się coraz trudniejsza, zależnie od długości i szerokości geograficznej. Wszystkim należy się chwila wytchnienia! I oto jest: koncept Gen.Travel, futurystyczna wizja autonomicznych podróży poziomu piątego.
Porsche dedykowane wyścigom górskim, które budowano w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych są dzisiaj dość mało znaną, ale fascynującą częścią sportowej historii niemieckiej marki. Kilka lat temu w ich kierunku spoglądał nostalgicznie prototyp zbudowany na bazie Boxstera, a dziś w jego ślady idzie najnowsze dzieło Ruf Automobile.
Pięćdziesiąt lat temu we Francji przyszedł na świat Renault 5. Auto stało się z miejsca przebojem, produkowane było w dwóch generacjach do drugiej połowy lat dziewięćdziesiątych, a w latach osiemdziesiątych doczekało się szalonej wersji Turbo z silnikiem umieszczonym centralnie. To właśnie do Turbo nawiązuje najnowsze dzieło Renaulta, koncept R5 Turbo 3E.
Caterham po raz kolejny odświeżył swojego największego klasyka, który na pierwszy rzut oka w ciągu ostatnich pięćdziesięciu lat nie uległ znaczącym zmianom. Mowa o modelu Super Seven, który we wznowionym, zmodernizowanym wydaniu dostępny będzie z wyborem jednego z dwóch silników spalinowych jako Super Seven 600 oraz Super Seven 2000.