Strona, którą chciałeś/aś odwiedzić zmieniła adres lub odeszła w niebyt. Niestety nie potrafimy jej teraz zlokalizować, ale w zamian polecamy najnowsze wiadomości ze świata sportowych i luksusowych samochodów - poniżej - oraz zachęcamy do eksploracji naszego katalogu takowych pojazdów - przedsmak w prawej kolumnie.
AktualnościW tym roku minęło dokładnie czterdzieści lat od narodzin Forda RS200, B-grupowej rajdówki z silnikiem umieszczonym centralnie, której towarzyszył limitowany model homologacyjny, przeznaczony do zwykłego ruchu drogowego. To idealny moment na wymyślenie współczesnego spadkobiercy. Oto RS2.00, wirtualny koncept zaprojektowany po godzinach.
Zupełnie nowa Cobra GT od brytyjskiego AC Cars, spadkobierca legendarnego oryginału z lat sześćdziesiątych, odpowiada na potrzeby rynku i szykuje się na przyjęcie ekonomicznej postawy. W przyszłym roku obok klasycznego wydania z dużym V8 pod maską dostępna będzie również wersja z mniejszym, 2-litrowym silnikiem i dwusprzęgłową skrzynią biegów.
Do wyścigowego debiutu w jednej z dziesiątek kategorii GT szykuje się nowa marka, która od kilku lat pracuje nad pierwszym samochodem własnej produkcji. Jest nią Rossa Cars, które zamierza rzucić model LM GT od razu na głęboką wodę: na jego pierwszy start wybrano 24-godzinny wyścigu w Dubaju, który odbędzie się w połowie stycznia.
W ubiegłym roku północnoamerykańskie Honda Performance Development zostało przekształcone w Honda Racing Corporation USA i zunifikowane w ten sposób z innymi działaniami Hondy na polu sportów samochodowych. Ale HRC to nie tylko maszyny wyścigowe, to również auta drogowe. Jednym z nich jest jeszcze bardziej sportowa Acura Integra Type S HRC.
Alfa Romeo kończy rok dotrzymaniem obietnicy i ukończeniem budowy pierwszego klienckiego egzemplarza limitowanego coupe 33 Stradale. Egzotyczna maszyna świętuje powrót włoskiej marki do budowania kolekcjonerskich samochodów na zamówienie, ekstremalnych osiągów i utrzymywania przy życiu procesów rzemieślniczych, które zanikają przy autach produkowanych masowo.
Marzy się Wam pod choinkę klasyczne 911 w nowoczesnym wydaniu i z wypiekami na policzkach śledzicie oferty coraz liczniejszych restomodów z USA oraz Europy? Oto kolejna propozycja: odchudzone, sportowe coupe generacji 964 przygotowane przez brytyjskie Theon Design, w którym na jedną tonę ma przypadać ponad pięćset koni mechanicznych.
Po prawie pięciu latach od debiutu pierwszego prototypu do produkcji wszedł oficjalnie pierwszy model włoskiej marki De Tomaso, która została wskrzeszona kilka lat temu przez nowych właścicieli. Mowa o sportowym, drogowym coupe o oznaczeniu P72, obok którego powstaje wyścigowy wariant P900 o mocy co najmniej 900 koni mechanicznych.
Wyścigi górskie to kategoria sportów samochodowych, w której od grubo przeszło stu lat miejsce dla siebie znajdują maszyny o niejednokrotnie unikatowym charakterze, których nie znajdziemy nigdzie indziej. Jedną z marek specjalizujących się właśnie w takiej niszy jest włoskie LobArt Automobili, którego najnowszą propozycją jest filigranowy spyder V-Era.
W ostatnim czasie minęło nie tylko pięćdziesiąt lat od debiutu pierwszego, drogowego 911 Turbo, ale również pięćdziesiąt lat od rozpoczęcia działalności niemieckiego bb Auto, tunera, który od samego początku związany jest z samochodami Porsche. Właśnie z tej okazji specjalnego restomoda 911 z lat osiemdziesiątych przygotowało amerykańskie Galpin Auto Sports.
Brytyjskie CNC Motorsport dostarczyło niedawno pierwszemu właścicielowi nową sztukę wyścigowej Sierry RS500. Słynny model Forda powstał oryginalnie w końcówce lat osiemdziesiątych i wiązał się z wypuszczeniem limitowanej liczby samochodów dopuszczonych do zwykłego ruchu drogowego, które do dnia dzisiejszego pozostają łakomym kąskiem dla kolekcjonerów.