Trwające od kilku miesięcy odliczanie do premiery zupełnie nowego BMW M2 drugiej generacji dobiegło końca. Małe coupe, które urosło już do rozmiarów dawnych M3, jest kolejnym, bardzo mocnym punktem w obchodach pięćdziesiątej rocznicy działalności oddziału BMW M. Cechy szczególne: 6 cylindrów pod maską i napęd przenoszony na tył.
Coupe BMW serii 2 w obecnej, drugiej generacji jest z nami od lipca ubiegłego roku. Auto w najmocniejszej do tej pory wersji, odmianie M240i, legitymowało się turbodoładowanym, 6-cylindrowym silnikiem o pojemności trzech litrów i mocą co najmniej 373 KM. Zupełnie nowe M2 ma również sześć cylindrów, trzy litry i turbodoładowanie w systemie M TwinPower Turbo, ale silnik odziedziczyło wprost po większym modelach z serii M3 oraz M4. Efekt: maksymalna moc 460 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 550 niutonometrów, dostępny w szerokim zakresie 2650-5870 obrotów na minutę. To aż o 90 koni mechanicznych i co najmniej 50 niutonometrów więcej od pierwszego M2, które wylansowano w sezonie 2015.
Nowe M2, które rozpoznamy m.in. po nowych zderzakach z kwadratowymi wlotami powietrza, nowym grillu, felgach, poszerzonych nadkolach i tak dalej, urosło do 458 centymetrów długości i przytyło do 1800 kilogramów (w przypadku wersji z 8-stopniowym automatem M Steptronic). W porównaniu do poprzednika jest o ponad jedenaście centymetrów dłuższe i aż o 205 kilogramów cięższe. Tak samo, jak poprzednio do wyboru jest również ręczna skrzynia o sześciu biegach. W przypadku takiego rozwiązania M2 jest lżejsze o 25 kilogramów. W zestawie dostajemy m.in. adaptacyjne zawieszenie, system odzyskiwania energii z hamowania, aktywny mechanizm różnicowy M i elektroniczne pomoce z możliwością częściowego wyłączenia w celu rozluźnienia przyczepności tylnej osi w kontrolowanych warunkach, oczywiście.
W przypadku wyboru automatycznej skrzyni biegów nowe M2 będzie przyspieszać od zera do 100 km/h w 4,1 sekundy, a od zera do 200 km/h w 13,5 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono tradycyjnie do 250 km/h (285 km/h z zestawem opcjonalnego wyposażenia M Driver's Package). Opcje to między innymi: węglowy dach, którzy obniży masę auta o 6 kilogramów, opony przeznaczone do jazdy po torze wyścigowym, wyświetlacz przezierny, asystent zmiany biegów oraz pakiet M Race Track, który obejmuje takie dobrodziejstwa, jak fotele z włókien węglowych oraz ozdobne listwy z włókien węglowych. Ceny nowego M2 zaczynają się w Polsce od 350 tysięcy złotych.
12.10.2022, źródło/zdjęcia: BMW
Zobacz wcześniejsze wiadomości