Aktualności

Mignatta Rina - Piemoncka sztuka

Sportowych samochodów rodem z Włoch nigdy za wiele! Oto kolejny przedstawiciel szlachetnego gatunku: pierwszy model Automobili Mignatta z niewielkiej miejscowości Valfenera. Jest nim lekki, ręcznie budowany speedster Rina z umieszczoną centralnie, widlastą "ósemką", który inspirowany był klasycznymi autami z lat sześćdziesiątych.

Automobili Mignatta zaznaczyło swoją obecność pod koniec ubiegłego roku, gdy pokazano pierwsze teasery modelu Rina. W tym tygodniu auto zadebiutowało w siedzibie firmy w Valfenerze na południu Włoch. Maszyna ma łączyć ducha minionych epok z nowoczesnymi rozwiązaniami: jej forma i wygląd nawiązują do sportowych egzotyków z lat sześćdziesiątych, a całość bazuje na lekkim kadłubie z włókien węglowych i ubrana jest w karbonową karoserię. Rina nie idzie na kompromisy: przedniej szyby nie ma w ogóle, a kierowcę i pasażera chronią tylko niewielkie owiewki, między którymi na wysokiej stopce postawiono lusterko środkowe. W środku znajdziemy analogowe zegary i poręczne przełączniki, o ekranach dotykowych można zapomnieć. Całe auto budowane jest ręcznie.

Zdjęcie Mignatta Rina

Włosi postawili na wolnossące V8 o pojemności pięciu litrów z amerykańskim rodowodem, który pochodzi z katalogu Forda i którego przystosowaniem zajęły się działające od czterdziestu lat zakłady Italtecnica Engineering, współpracujące ostatnio z takimi markami, jak Kimera, Totem, Amos czy Nardone. Umieszczony centralnie silnik został połączony z ręczną skrzynią o sześciu biegach w układzie transaxle, która wysyła całą moc na tylną oś z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Rina o długości 4,41 metra miałaby charakteryzować się stosunkiem mocy do masy w okolicach dwóch kilogramów na koń mechaniczny, co przy masie własnej na sucho na poziomie około tysiąca kilogramów oznaczałoby jakieś 500 koni mechanicznych. Dokładnych danych technicznych jeszcze nie ujawniono. Mamy je poznać w najbliższej przyszłości, gdy auto uzyska homologację.

Zdjęcie Mignatta Rina

Rina otrzyma między innymi niezależne zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami, 19-calowe felgi na przedniej osi i 20-calowe na tylnej, semi-slicki Pirelli P Zero Trofeo RS, ABS od Boscha oraz opcjonalnie węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Mignatta szykuje się również na indywidualizacje i realizację specjalnych życzeń. Produkcja samochodu będzie ograniczona do maksymalnie trzydziestu egzemplarzy rocznie. Ceny mają zaczynać się od poziomu 290 tysięcy euro, nie wliczając podatków (aktualnie to równowartość około 1,25 miliona złotych). Pierwsze egzemplarze mają być gotowe do oddania w ręce właścicieli już w przyszłym roku.

Źródło/zdjęcia: Automobili Mignatta, automobilimignatta.com, quattroruote.it Mignatta Rina na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij