
Veritas RS III Hybrid - Bez oporów
Niemieckie Vermot AG, stojące za ekstremalnym, przeszło 500-konnym speedsterem Veritas RS III, przygotowuje kolejną wersję napędową modelu. Dotychczas przy okazji kosmicznego RS III mówiło się tylko o spalinowych V8 i V10. Teraz do zestawu dołącza hybryda, a w najbliższej przyszłości pojawi się wersja elektryczna oraz coupe.
Wersja hybrydowa bazuje na RS III wyposażonym w silnik V10 od BMW o mocy 507 KM, od którego z zewnątrz nie wyróżnia się właściwie niczym. Jednostkę benzynową wspomaga silnik elektryczny o mocy 143 KM, który czerpie energię z paczki litowo-jonowych baterii o masie około 225 kilogramów, co zwiększa wagę całego samochodu do 1280 kilogramów. Silnik napędza koła z przodu, dzięki czemu RS III zmienia się z pojazd z napędem na wszystkie koła. Obok silnika elektrycznego znajdziemy również system KERS.

Hybrydowy RS III ma rozpędzać się do 100 km/h w 3,1 sekundy, czyli 0,1 sekundy szybciej, niż wersja benzynowa i rozwijać prędkość maksymalną 330 km/h. Największą zaletą auta ma być tryb wyłącznie elektryczny, w którym w warunkach miejskich będzie można przejechać do 50 kilometrów. Na hybrydzie poszerzenie oferty Veritasa się nie kończy. Już latem ma pojawić się coupe, a do 2013 roku wyjść wersja wyłącznie elektryczna.
Źródło/zdjęcia: translogic.aolautos.com Veritas RS III Hybrid na forumVeritas RS III - prezentacja modeluSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum