Aktualności
14.03.2013

Pininfarina Sergio Ku pamięci

W lipcu ubiegłego roku w wieku niespełna 86 lat zmarł Sergio Pininfarina, który przez ostatnie 40 lat kierował rodzinnym studiem stylistycznym, słynącym przede wszystkim z samochodów Ferrari. W tym roku osiągi Włocha i jego ogromny wpływ na przemysł samochodowy podkreśla wyjątkowy koncept Sergio.

Pininfarina Sergio to bezkompromisowa, 2-osobowa barchetta, która w swej surowości i pogoni za wrażeniami wyrzekła się jakichkolwiek szyb i wymyśliła sobie "latające" zagłówki. Kierowcę i pasażera przed pędem powietrza ma chronić "stopnień" ma masce z przodu, kierujący strugę powietrza ponad przedział pasażerski. Ochroną przed wszystkim innym zapewnią obowiązkowe kaski.

Pininfarina Sergio

Koncept Sergio nosi dumnie znaki firmowe Ferrari, ponieważ bazuje na modelu 458 Spider. To oznacza, że w pozycji centralnej pracuje tu atmosferyczne V8 o kącie rozwarcia 90 stopni, pojemności 4,5 litrów i mocy 570 koni mechanicznych. W seryjnym 458 pozwala to na rozpędzenie się do 100 km/h w niecałe 3,4 sekundy i przekroczenie prędkości 320 km/h. Serio może wypadać jeszcze lepiej, ponieważ znacznie schudło.

Pininfarina Sergio

Koncept Pininfariny w porównaniu do bazowego Ferrari jest lżejszy o około 150 kilogramów. Współczynnik oporu powietrza zmalał o jakieś 5 punktów procentowych. Auto mierzy 455 centymetrów wysokości, 192 centymetry szerokości i tylko 114 centymetrów wysokości. Na pokładzie oprócz dwóch foteli znalazło się miejsce na bagażnik o pojemności 110 litrów.

Pininfarina Sergio

Pininfarinę Sergio można oglądać do niedzieli włącznie na salonie samochodowym w Genewie. Obok maszyny, którą odsłonił m.in. Paolo Pininfarina, syn zmarłego Sergio, pozostawiono unikalny prototyp Dino Berlinetta Speciale. Auto pokazano oryginalnie w 1965 roku na wystawie w Paryżu, a od 1967 roku przebywało w Musee de l'Automobile of Mans w kolekcji francuskiego Automobile Club de l'Ouest.

Dino Berlinetta Speciale

Dino Berlinetta Speciale była jedną z propozycji Pininfariny na pierwszy, seryjnie produkowany model Ferrari z silnikiem umieszczonym centralnie. Seryjne Dino, które pojawiło się w 1968 roku dzieliło z prototypem tylko ogólny zarys karoserii. Do napędu Dino Berlinetta Speciale służyło V6 Dino o pojemności 2 litrów i mocy około 220 koni mechanicznych.

Skomentuj na forumUdostępnij