Aktualności
24.03.2013

Citroen DS BiRotor Sztuka adaptacji

Motywem przewodnim tegorocznego Michelin Challenge Design było obniżenie masy pojazdów i zmniejszenie ich zużycia paliwa. Konkurs przyciągnął blisko dziewięciuset młodych projektantów z siedemdziesięciu dwóch krajów świata, z których prac do finału dostało się dwanaście wizji. DS BiRotor to jedna z nich.

Za koncept Citroena odpowiada Jose Eduardo Sanchez z Meksyku, student Uniwersytetu Guadalajara. Jego dzieło to 4-osobowe, lekkie coupe / hatchback, zaprojektowane z myślą o poruszaniu się po mieście. Auto łączy w sobie napęd elektryczny i spalinowy, korzysta z karbonowego nadwozia i karoserii oraz z adaptacyjnego, 21-calowego ogumienia Michelin Variable Response, którego niestety jeszcze nie wymyślono.

Citroen DS BiRotor

Układ napędowy auta, gdyby zbudowano je w rzeczywistości, składałby się ze spalinowego, doładowanego silnika Wankla o pojemności 600 centymetrów sześciennych i mocy 140 KM, skrzyni biegów CVT, dwóch silników elektrycznych o mocy 30 KM każdy w kołach z przodu i super kondensatorów. Zadaniem silnika Wankla byłoby ciągłe ładowanie kondensatorów, a do zbiornika paliwa możnaby wlewać organiczne mieszanki, a nawet korzystać z systemu HHO.

Citroen DS BiRotor

Model DS BiRotor miałby mierzyć niecałe 4 metry długości, 184 centymetry szerokości i 125 centymetry wysokości. Auto ważyłoby tylko 800 kilogramów, rozpędzało się do 100 km/h w czasie 6 sekund i rozwijało prędkość maksymalną 220 km/h. Średnie zużycie paliwa oceniane jest na 40 kilometrów na litrze, co daje zasięg około 800 kilometrów (2,5 litry na 100 kilometrów). Ale czy taki wynik robi dzisiaj jakieś wrażenie?

Skomentuj na forumUdostępnij