Aktualności
16.03.2020

Renault Morphoz Wszelkie zastosowania

Działający już od ponad stu dwudziestu lat francuski Renault wróży, że w niezbyt odległej przyszłości samochody osobowe będą w stanie zmieniać swoje rozmiary, a co za tym idzie zmieniać swoje możliwości oraz przeznaczenie. Kurs na taką właśnie wizję motoryzacji bierze modułowy koncept crossovera o wymownej nazwie Morphoz.

Pod względem stylistycznym Morphoz jest mieszanką hatchbacka, coupe oraz SUV'a, a jego kabina może zmieścić cztery osoby na osobnych fotelach z możliwością zmiany ich położenia. Modularna jest cyfrowa deska rozdzielcza, która w razie korzystania z trybu jazdy autonomicznej może całkowicie zniknąć z pola widzenia. Z samochodem będzie można połączyć się z za pomocą urządzeń przenośnych, jak smartfony i tablety, a nad ustawieniami i funkcjami auta czuwać będzie oprogramowanie z układem sztucznej inteligencji.

Renault Morphoz

Modułowa budowa konceptu pozwala na zmianę jego długości oraz rozstawu osi. W trybie City samochód mierzy 4,4 metra długości przy rozstawie osi 2,73. W trybie Travel maszyna wydłuża się do 4,8 metra, a jej rozstaw osi rośnie do 2,93 metra. Zmiana trybu pracy pozwala nie tylko na zwiększenie przestrzeni pasażerskiej, ale również na instalację większej, ukrytej w podłodze paczki baterii, które zasilają elektryczny układ napędowy: 40 kilowatogodzin w przypadku trybu City o zasięgu do 400 kilometrów w warunkach miejskich lub 90 kilowatogodzin w przypadku trybu Travel o zasięgu dochodzącym do 700 kilometrów w jeździe autostradowej.

Renault Morphoz

Renault podaje, że do napędu Morphoza został zaprzęgnięty tylko jeden silnik elektryczny, który wprawia w ruch koła przedniej osi i przekłada się na 100 kW mocy w wersji City oraz 160 kW w wersji Travel. W czasie postoju w garażu samochód może być wykorzystywany jako źródło zasilania naszych urządzeń domowych, a baterie można ładować indukcyjnie zarówno na postoju, jak i w ruchu pod warunkiem odpowiedniej nawierzchni. Sterowanie funkcjami auta odbywa się za pomocą ekranu dotykowego, gestami ręki lub poleceniami głosowymi, wszyscy pasażerowie mają do dyspozycji bezprzewodowe połączenie z Internetem w technologii 5G, a sztuczna inteligencja może zaplanować nam trasę przejazdu, listę odtwarzania z ulubioną muzyką czy przygotować inne rozrywki, w zależności od zapamiętanych i nauczonych ustawień.

Skomentuj na forumUdostępnij