Audi SQ5 Sportback - Na czele palety
Czy ktoś domagał się kolejnego średniej wielkości crossovera, który jednocześnie udawałby coupe, miał zapędy na bycie autem, o którym można mówić w kategoriach sportowego i polegał na silniku wysokoprężnym? Jeśli tak: na takie właśnie, niszowe zapotrzebowania odpowiada najnowszy model Audi. Jest nim SQ5 w nadwoziu Sportback z silnikiem TDI.
Model Q5 Sportback o długości 4,69 metra klasyfikowany jest przez producenta jako CUV coupe: crossover utility vehicle z linią nadwozia opadającą w stylu coupe. Nowe auto jest trzecim tego typu Audi w seryjnej produkcji po Q3 Sportback oraz elektrycznym E-Tron Sportback. Podstawową ofertę silnikową stanowi tu wysokoprężny motor o mocy 204 koni mechanicznych, 265-konna jednostka benzynowa oraz 286-konny silnik wysokoprężny (w każdym przypadku mamy do czynienia z hybrydą MHEV z alternatorem-rozrusznikiem i systemem odzyskiwania energii z hamowania), a na szczycie oferty stoi usportowione SQ5 Sportback, które napędzane jest motorem z rodziny TDI.
Silnik napędzający SQ5 Sportback to trzylitrowa, turbodoładowana jednostka w układzie V6, która generuje 341 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy w zakresie od 1750 do 3250 obrotów na minutę sięga aż 700 niutonometrów. W zestawie mamy 48-voltowy system MHEV, litowo-jonowe baterie, elektryczna, 48-voltową sprężarkę oraz dwa katalizatory, odpowiadające na najnowsze normy emisji spalin. Z jednostką V6 współpracuje automat Triptronic o ośmiu biegach oraz układ stałego przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła. Samochód ma rozpędzać się do setki w 5,1 sekundy, rozwijać elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h i w odpowiednich warunkach nawet przez 40 sekund poruszać się w trybie żeglowania z wyłączonym silnikiem.
Na pokładzie SQ5 Sportback znajdziemy między innymi adaptacyjne, obniżone o 30 milimetrów zawieszenie, wydajniejszy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 375 milimetrów na przedniej osi, reflektory LED (w opcji Matrix LED), tylne światła OLED, felgi o średnicy 20 cali (21 cali za dopłatą), kilka różnych trybów jazdy, w tym terenowy oraz liczne detale karoserii i wnętrza, które wyróżnią auto od słabszych wersji silnikowych. Zwykłe Q5 Sportback oraz usportowione SQ5 Sportback będą produkowane od przyszłego roku w fabryce San Jose Chiapa w Meksyku i montowane w zakładach Changchun w Chinach. Modele można już zamawiać, a pierwsze sztuki mają trafić do klientów w pierwszej połowie 2021 roku.
Źródło/zdjęcia: Audi Audi SQ5 Sportback na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum