Aktualności
05.03.2021

Porsche Taycan Cross Turismo Wiele talentów

Dwa late temu mogliśmy podziwiać koncept, a dziś możemy już ustawiać się w długiej kolejce po zakup. Za czym? Za nowym, elektrycznym Porsche. Oto druga wersja nadwoziowa modelu Taycan, kombi Cross Turismo, które obok zwiększonej przestrzeni bagażonej nabywa liczne umiejętności przydatne w jeździe poza utwardzonymi drogami.

Nowe Cross Turismo jest o 11 milimetrów dłuższe i o 30 milimetrów wyższe od limuzyny, a Porsche o kilka milimetrów zwiększyło również rozstaw osi i rostaw kół na obu osiach. Dłuższa linia dachu pozwoliła na zamontowanie relingów do mocowania dodatkowego bagażnika z udźwigiem do 75 kilogramów, bagażnik z tyłu po złożeniu siedzeń możemy powiększyć do ponad 1200 litrów (stardardowo co najmniej 405 litrów, zależnie od wersji plus 84-litrowy bagażnik z przodu), a w ramach wyposażenia dodatkowego możemy zakupić podczepianą z tyłu samochodu platformę do przewożenia maksymalnie trzech rowerów. Do tego kombi wyróżnia się spoilerem przedłużającym linię dachu, dodatkowymi osłonami podwozia, nakładkami na nadkola i nowymi felgami do wyboru o średnicy o 19 cali w górę, a za dodatkową opłatą możemy skusić się między innymi na pakiet off-road, który obejmuje prześwit zwiększony na stałe o 30 milimetrów. Czy wielkie oczekiwania po koncepcie Mission E Cross Turismo zostały spełnione? Wygląda na to, że tak!

Porsche Taycan Cross Turismo

Taycan Cross Turismo wchodzi na rynek w czterech wersjach napędowym z silnikami elektrycznymi na obu osiach jako Taycan 4, 4S, Turbo oraz Turbo S. W każdej wersji na przedniej osi pracuje 1-stopniowa przekładnia, na tylnej 2-stopniowa, a w podłodze ulokowane są baterie Performance Plus o pojemności 93,4 kilowatogodzin. Taycan 4 Cross Turismo zaczyna od 380 koni mechanicznych i 500 niutonometrów (476 KM w trybie overboost), 4S podnosi parametry do 490/571 koni mechanicznych i 650 niutonometrów, a wersja Turbo wspina się do 625/680 koni mechanicznych i 850 niutonometrów. Najsłabsze Cross Turismo potrzebuje 5,1 sekundy na rozwinięcie prędkości stu kilometrów na godzinę, a jego zasięg sięga 389-456 kilometrów (wartości minimalne i maksymalne według norm WLTP). Wśród kilku trybów jazdy, w tym sportowychi trybu maksymalnego zasięgu, znajdziemy nowy tryb Gravel, który został zaprogramowany z myślą o jeździe po luźnej nawierzchni.

Porsche Taycan Cross Turismo

Tak samo, jak w przypadku limuzyny ofertę zamyka mocarne Turbo S. W takim przypadku do dyspozycji mamy 625 koni mechanicznych, aż 761 koni mechanicznych w trybie overboost i 1050 niutonometrów. Ważące ponad 2,3 tony kombi rozpędza się wtedy do 100 km/h w 2,9 sekundy, przekracza 200 km/h już po 9,7 sekundach i osiąga maksymalnie 250 km/h (ograniczenie elektroniczne). Zasięg najmocniejszego Taycana dochodzi do 419 kilometrów. Ładowanie baterii od zera do 100% z domowej stacji prądu przemiennego o mocy 11 kW ma zajmować około 9 godzin, a w tracie Taycana można ładować na stacjach prądu stałego o mocy do 270 kW. W optymalnych, letnich warunkach ładowanie baterii z 5 do 80% miałoby zajmować jakieś 22,5 minuty. Na terenie Polski cennik zaczyna się od 436 tysięcy złotych za Tycana 4 Cross Turismo i kończy na 810 tysiącach złotych za Turbo S.

Skomentuj na forumUdostępnij