Aktualności

GCK Delta Evo-e - Elektryczna integracja

Już za kilka lat na rynki europejskie wrócić ma włoska Lancia, która przeobrazi się w producenta samochodów o napędzie elektrycznym. Pierwsza w kolejce ma być zupełnie nowa Delta, którą zaplanowano po roku 2026. Na tych, którzy pragną auta elektrycznego i klasycznej Delty, najlepiej Integrale, już teraz czeka oferta GCK Exclusiv-e.

Za przedsięwzięciem GCK Exclusiv-e stoi francuskie Green Corp Konnection, które powołano do życia w ubiegłym roku jako przedsiębiorstwo łączące kilka oddziałów skupiających się na silnikach elektrycznych, litowo-jonowych bateriach, ogniwach paliwowych, produkcji energii elektrycznej i innych, nowych technologiach z zakresu elektrycznych układów napędowych. A także na sporcie samochodowym. Na początku tego roku pokazano wodorową terenówkę e-Blast 1, zapatrującą się na imprezy pokroju Rajd Dakar i celującą w co najmniej 400 KM oraz 1000 Nm. Wiosną na tory w ramach testów wyjechało coś zupełnie innego: Lancia Delta Integrale po renowacji, modyfikacji i porzuceniu silnika spalinowego! W opracowaniu auta uczestniczył m.in. Didier Auriol, rajdowy mistrz świata z roku 1994.

GCK Delta Evo-e

Lancia produkowała stale modernizowaną, sportową ewolucję Delty, od HP 4WD po Integrale Evo 2, przez kilka sezonów na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych i zdobyła z nią cztery tytuły rajdowych mistrzów świata wśród kierowców i sześć wśród konstruktorów. Auto z napędem obu osi napędzał 4-cylindrowy, dwulitrowy silnik o pojemności dwóch litrów, który w końcówce produkcji osiągał 215 koni mechanicznych. W przypadku Delty Evo-e od GCK Exclusiv-e nie pozostał po nim ślad. Miejsce spalinowego układu napędowego zajął układ elektryczny, który generuje maksymalnie 200 koni mechanicznych oraz 350 niutonometrów. Energia elektryczna przechowywana jest w litowo-jonowych bateriach o pojemności 29 kilowatogodzin, które mają zapewniać zasięg do 200 kilometrów i pozwalać na szybkie ładowanie w standardzie Combo CCS.

GCK Delta Evo-e

Napęd w Evo-e przenoszony jest stale na obie osie z mechanizmem różnicowym typu Torsen na tyle oraz... ręczną skrzynią o sześciu biegach, której pracę w połączeniu z silnikiem elektrycznym interpretuje elektronika. Osiągi: sprint do setki w 6,6 sekundy i 26 sekund na dystansie 1000 metrów. Wymiana układu napędowego to oczywiście nie wszystko. Delta przeszła jednocześnie modyfikacje i modernizacje: dodatkowo wzmocnione i zabezpieczone przed korozją nadwozie, nowe panele karoserii z elementami z włókien węglowych, nowe światła, wzmocniony układ hamulcowy, zmienione zawieszenie ze zwiększonymi rozstawami kół, nowe felgi z oponami Michelin, kubełkowe fotele obite Alcantarą, nagłośnienie Blam Audio i wiele innych. GCK zamierza przygotować w sumie 47 egzemplarzy Evo-e: 36 w standardowym wydaniu oraz 11 w specyfikacji Rallye w kolorach Martini nawiązujących do słynnych rajdówek. Cena? Póki co pozostaje tajemnicą.

Źródło/zdjęcia: GCK Exclusiv-e, gckexclusiv-e.com GCK Delta Evo-e na forumGCK e-Blast 1 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij