Mercedes-AMG SL - Kolejne wcielenie ikony
Po kilkunastu miesiącach niebytu do oferty Daimlera powraca model SL, spadkobierca klasyka, którego korzenie sięgają lat pięćdziesiątych i wyścigów długodystansowych. Zupełnie nowa, siódma generacja SL to model pod wieloma względami całkowicie odmieniony i po raz pierwszy przedstawiający się wyłącznie pod marką Mercedes-AMG.
Nowy SL z mocno zaokrągloną karoserią przedstawia się jako kabriolet w układzie 2+2 (poprzednio, zależnie od wersji, taka konfiguracja siedzeń była co najwyżej opcją), wyposażony w miękki, składany dach (poprzednio mieliśmy do czynienia z twardym, składanym dachem) oraz po raz pierwszy wyłącznie w stały napęd wszystkich czterech kół w systemie 4Matic+ (poprzednio do wyboru były wyłącznie tylnonapędówki). W poprzednim SL można było wybierać między wolnossącym V6, podwójnie turbodoładowanym V6, podwójnie turbodoładowanym V8 oraz podwójnie turbodoładowanym V12. Nowy SL ogranicza się tylko do jednostek V8 biturbo, które składane są ręcznie. Cała maszyna została opracowana samodzielnie przez oddział AMG w Affalterbach i o mniejszych silnikach i występowaniu modelu pod marką Mercedes-Benz nie ma mowy.
Kabriolet na starcie kariery dostępny będzie w dwóch wersjach silnikowych z benzynowymi, widlastymi ósemkami o pojemności prawie czterech litrów uzbrojonymi w dwie turbosprężarki. W modelu SL 55 otrzymamy do dyspozycji 476 koni mechanicznych i 700 niutonometrów, a w SL 65 aż 585 koni mechanicznych i 800 niutonometrów. W obu przypadkach V8 będą połączone z 9-stopniową, automatyczną skrzynią biegów AMG SpeedShift MCT 9G. Osiągi: od zera do setki w 3,9 sekundy i maksymalnie 295 km/h w SL 55 oraz odpowiednio 3,6 sekundy i 314 kilometrów na godzinę w przypadku SL 63. W planach na przyszłość jest mocarna hybryda z układem napędowym AMG E Performance (pierwsze tego typu rozwiązanie trafiło we wrześniu do limuzyny AMG GT 63 S, która legitymuje się sumaryczną mocą 639 KM z silnika spalinowego i 204 KM z elektrycznego).
Do wyboru jest kilka trybów jazdy: Slippery, Comfort, Sport, lub Sport+, a w przypadku SL 65 rónież Race, który może sprawdzić się na torze wyścigowym (dla SL 55 tryb Race dostępny jest w opcjonalnym pakiecie AMG Dynamic Plus). Miękki dach pozwolił na oszczędzenie około 21 kilogramów względem poprzednika. Jego automatycznie złożenie lub rozłożenie zajmuje około piętnastu sekund i może zostać przeprowadzone w ruchu z prędkością do 60 kilometrów na godzinę. SL generacji R232 został oparty na zupełnie nowej platformie z aluminium, magnezu, stali oraz materiałów kompozytowych, która względem poprzedniego SL, a nawet AMG GT Roadstera odznacza się znacznie zwiększoną sztywnością i wytrzymałością na skręcanie. Według wstępnych kalkulacji SL 55 będzie ważyć jakieś 1950 kilogramów, SL 65 będzie o około dwadzieścia kilogramów cięższy.
Standardem jest m.in. trzystopniowy system ESP, adaptacyjne zawieszenie AMG Active Ride Control, system tylnych kół skrętnych, elementy nadwozia aktywne aerodynamicznie (ruchome łopatki we wlotach powietrza z przodu, ruchomy spoiler zintegrowany z klapą bagażnika, a także opcjonalny, wysuwany panel w podwoziu z przodu,), adaptacyjne reflektory Digital Light, aplikacja telemetryczna AMG Track Pace, a także najnowsza generacja systemu multimedialnego Mercedes-Benz User Experience z ekranem dotykowym i dotykowymi panelami na kierownicy. W przypadku SL 65 standardem jest elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (część pakietu AMG Dynamic Plus, opcjonalnego dla SL 55). Wśród opcji: lekkie fotele AMG Performance, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, zoptymalizowane aerodynamicznie felgi o średnicy od 19 do 21 cali, najnowsze systemy wspomagania kierowcy oraz indywidualne kolory nadwozia i wnętrza.
Źródło/zdjęcia: Mercedes-AMG Mercedes-AMG SL na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum