Aktualności

Rimac Nevera - 412 kilometrów na godzinę

Rimac Nevera zapisał się w historii motoryzacji po raz kolejny. Elektryczne, super sportowe coupe o mocy ponad 1900 koni mechanicznych rodem z Chorwacji wybrało się w ostatnim czasie na tor testowy w Papenburgu w celu weryfikacji prędkości maksymalnej. Efekt: zweryfikowany rekord ponad 410 kilometrów na godzinę!

Nevera jest drugim, seryjnym modelem działającego od 2009 roku Rimac Automobili i pierwszym, którego produkcja będzie liczona dziesiątkach egzemplarzy. Limitowana do 150 sztuk maszyna zadebiutowała w czerwcu ubiegłego roku, a sztukę numer jeden odebrał Nico Rosberg, mistrz świata Formuły 1. W tym roku Rimac, w który kilka lat temu zainwestowało m.in. Porsche i Hyundai, został połączony z marką Bugatti, a na podwoziu modelu Nevera swoje własne coupe produkuje włoskie Automobili Pininfarina. Chorwacka firma produkuje również elementy układów napędowych i inne wynalazki dla marek Aston Martin, Koenigsegg czy Seat. Każdą Neverę sprzedaje za co najmniej dwa miliony euro.

Zdjęcie Rimac Nevera

Do napędu Nevery wykorzystywane są cztery silniki elektryczne własnej produkcji, które dostarczają w sumie 1408 kilowatów - 1914 koni mechanicznych - oraz 2360 niutonometrów. Coupe waży około 2150 kilogramów i korzysta z adaptacyjnego zawieszenia, aktywnych elementów aerodynamicznych oraz autorskiego oprogramowania, które pozwala na precyzyjny rozdział momentu obrotowego pomiędzy poszczególne koła i osie, a także na optymalne wykorzystanie akumulatorów. Akumulatory o pojemności 120 kilowatogodzin mają pozwalać na pokonanie do 550 kilometrów. Osiągi: 100 km/h w jakieś dwie sekundy, 300 km/h w 9,3 sekundy i prędkość maksymalna ponad 400 km/h! Do tej pory prędkość maksymalną weryfikowały tylko symulacje.

Zdjęcie Rimac Nevera

Rimac Nevera zapisał się na liście najszybszych samochodów świata już w ubiegłym roku: pokonał ćwierć mili w rekordowe 8,582 sekundy! W ostatnim czasie dopisał do swoich osiągnięć rekordową prędkość maksymalną wśród drogowych samochodów o napędzie elektrycznym. Na owalnym torze testowym Automotive Testing Papenburg w Niemczech, który ma dwie 4-kilometrowe proste, osiągnięto prędkość 412 kilometrów na godzinę. Podczas próby wykorzystano ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2 R, a za kierownicą zasiadał Miro Zrnčević, główny kierowca testowy marki. To jednocześnie najszybszy samochód, jaki kiedykolwiek został zmierzony na torze w Papenburgu. Samochody dostarczane klientom ograniczone są fabrycznie do 352 km/h. Rimac może zdjąć to ograniczenie tylko przy specjalnych okazjach.

Źródło/zdjęcia: Rimac Automobili Rimac Nevera na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij