Rimac Nevera - 412 kilometrów na godzinę
Rimac Nevera zapisał się w historii motoryzacji po raz kolejny. Elektryczne, super sportowe coupe o mocy ponad 1900 koni mechanicznych rodem z Chorwacji wybrało się w ostatnim czasie na tor testowy w Papenburgu w celu weryfikacji prędkości maksymalnej. Efekt: zweryfikowany rekord ponad 410 kilometrów na godzinę!
Nevera jest drugim, seryjnym modelem działającego od 2009 roku Rimac Automobili i pierwszym, którego produkcja będzie liczona dziesiątkach egzemplarzy. Limitowana do 150 sztuk maszyna zadebiutowała w czerwcu ubiegłego roku, a sztukę numer jeden odebrał Nico Rosberg, mistrz świata Formuły 1. W tym roku Rimac, w który kilka lat temu zainwestowało m.in. Porsche i Hyundai, został połączony z marką Bugatti, a na podwoziu modelu Nevera swoje własne coupe produkuje włoskie Automobili Pininfarina. Chorwacka firma produkuje również elementy układów napędowych i inne wynalazki dla marek Aston Martin, Koenigsegg czy Seat. Każdą Neverę sprzedaje za co najmniej dwa miliony euro.
Do napędu Nevery wykorzystywane są cztery silniki elektryczne własnej produkcji, które dostarczają w sumie 1408 kilowatów - 1914 koni mechanicznych - oraz 2360 niutonometrów. Coupe waży około 2150 kilogramów i korzysta z adaptacyjnego zawieszenia, aktywnych elementów aerodynamicznych oraz autorskiego oprogramowania, które pozwala na precyzyjny rozdział momentu obrotowego pomiędzy poszczególne koła i osie, a także na optymalne wykorzystanie akumulatorów. Akumulatory o pojemności 120 kilowatogodzin mają pozwalać na pokonanie do 550 kilometrów. Osiągi: 100 km/h w jakieś dwie sekundy, 300 km/h w 9,3 sekundy i prędkość maksymalna ponad 400 km/h! Do tej pory prędkość maksymalną weryfikowały tylko symulacje.
Rimac Nevera zapisał się na liście najszybszych samochodów świata już w ubiegłym roku: pokonał ćwierć mili w rekordowe 8,582 sekundy! W ostatnim czasie dopisał do swoich osiągnięć rekordową prędkość maksymalną wśród drogowych samochodów o napędzie elektrycznym. Na owalnym torze testowym Automotive Testing Papenburg w Niemczech, który ma dwie 4-kilometrowe proste, osiągnięto prędkość 412 kilometrów na godzinę. Podczas próby wykorzystano ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2 R, a za kierownicą zasiadał Miro Zrnčević, główny kierowca testowy marki. To jednocześnie najszybszy samochód, jaki kiedykolwiek został zmierzony na torze w Papenburgu. Samochody dostarczane klientom ograniczone są fabrycznie do 352 km/h. Rimac może zdjąć to ograniczenie tylko przy specjalnych okazjach.
Źródło/zdjęcia: Rimac Automobili Rimac Nevera na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum