Aktualności
03.01.2023

Quant Quantino Twentyfive Zatankuj elektryka

W ostatnich dniach minionego roku londyńskie NanoFlowcell ogłosiło utworzenie swojego oficjalnego oddziału w USA, dedykowanego podbojowi tamtejszych rynków, rozwojowi nowych technologii i produkcji aut pod własną marką Quant. Jednocześnie pokazano zmodernizowany model Quantino w wydaniu pod tytułem Twentyfive.

NanoFlowcell w różnych postaciach funkcjonuje od ponad dwudziestu pięciu lat i od kilkunastu lat skupia się na opracowaniu układów napędowych nowej generacji dla samochodów o napędzie elektrycznym, które będą wyróżniać się niską masą i dużą wydajnością. Ich najważniejsze części składowe to superkondensatory, autorskie ogniwa paliwowe oraz zbiorniki na przeciwnie naładowane elektrolity typu bi-ION, które pozostają patentem NanoFlowcell (tradycyjnych baterii w takim systemie nie ma). Pierwsze, jeżdżące prototypy samochodów własnej marki pokazano kilkanaście lat temu, a najmocniejsze z nich przekraczały 1000 koni mechanicznych. W roku 2015 na wystawie w Genewie po raz pierwszy przedstawiono prototyp małego, niespełna 4-metrowego auta o nazwie Quantino.

Zdjęcie Quant Quantino Twentyfive

Model Quantino z 2+2-osobową kabiną w najnowszym wydaniu o nazwie Twentyfive - upamiętniającym 25-lecie działalności firmy - wyróżnia się przede wszystkim zoptymalizowanym układem napędowym oraz zdejmowanym dachem. Pojazd wykorzystuje niekonwencjonalny system, pracujący pod napięciem tylko 48 voltów, który na jednym tankowaniu - elektryków Quant nie podłączamy pod stacje ładowania baterii, ale tankujemy w nich elektrolit tak, jak zwykłą benzynę - ma zapewniać zasięg aż do dwóch tysięcy kilometrów! W dwóch zbiornikach mieści się po 125 litrów cieczy bi-ION, która według producenta nie stanowi zagrożenia dla środowiska naturalnego i w sytuacjach krytycznych nie stwarza zagrożenia pożarem.

Zdjęcie Quant Quantino Twentyfive

Quantino Twentyfive opiera się na czterech silnikach elektrycznych, które osadzono przy każdym z kół i połączono w systemie inteligentnego rozdziału momentu obrotowego pomiędzy poszczególne osie i koła. Każdy z silników ma rozwijać do 59 kW (cztery razy po 80 koni mechanicznych). Osiągi: sprint od zera do setki w niecałe trzy sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do 250 kilometrów na godzinę. Samochód ma być budowany niemal w całości z materiałów, które będzie można poddać recyklingowi, a produkcja bi-ION ma odbywać się w całości z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii. Czy i kiedy to wszystko stanie się rzeczywistością i elektryczne samochody marki Quant wyjadą w większej liczbie na drogi publiczne - czas pokaże.

Skomentuj na forumUdostępnij