Aktualności
22.03.2023

Polestar 2 BST Edition 230

Polestar kontynuuje eksperymenty z modelem 2 i wprowadza do oferty kolejną edycję specjalną, która nastawiona jest na sportowy styl, podniesioną moc układu napędowego i podwozie zestrojone z myślą o dynamicznej jeździe. Właśnie takie wartości stawia na liście swoich priorytetów limitowana wersja BST Edition 230.

Polestar 2 w wydaniu BST Edition 230 pojawia się niecały rok po premierze seryjnej wersji BST Edition 270. Oba wydania zostały opracowane w ramach portfolio Polestar Engineered, a punktem wyjścia do ich powstania był prototyp, który w 2021 roku brylował na Festiwalu Prędkości w Goodwood. Model 2 pojawił się na rynku w pierwszych miesiącach 2019 roku, kiedy to zadebiutowała bazowa wersja z dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdej osi, o łącznej mocy 408 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym 660 niutonometrów oraz bateriami o pojemności 78 kilowatogodzin. Od tamtej pory do mniej wymagających zaadresowano również wersję z jednym silnikiem elektrycznym i napędem przedniej osi, która dysponuje mocą 231 koni mechanicznych.

Zdjęcie Polestar 2 BST Edition 230

Model BST Edition 230 idzie w ślady zeszłorocznego BST Edition 270 i rozwija poprzednie pomysły o nowe rozwiązania stylistyczne i materiałowe. Najważniejsze nowości w tym zakresie to zielony kolor karoserii Nebula, czarne malowanie Space, czarny pas na środku na całą długość karoserii z dwójką na przedniej masce oraz fotele i kierownica obszyte materiałem MicroSuede, który powstaje po części z materiałów z recyklingu. Standardem są dwa silniki elektryczne i napęd obu osi. Maksymalna moc układu napędowego dochodzi do 476 koni mechanicznych, maksymalny moment obrotowy sięga 680 niutonometrów. Osiągi: od zera do setki w 4,4 sekundy i prędkość maksymalna ograniczona do 205 kilometrów na godzinę.

Zdjęcie Polestar 2 BST Edition 230

Nowa edycja dziedziczy po poprzedniej także wszystkie modyfikacje podwozia. Najważniejsze zmiany to obniżony o 25 milimetrów prześwit, regulowane amortyzatory &Ouuml;hlins, sztywniejsze sprężyny zawieszenia, rozpora zawieszenia przednich kół, 21-calowe felgi inspirowane coupe Polestar 1 oraz ogumienie Pirelli P Zero przygotowane specjalnie dla tego modelu. Produkcja modelu 2 BST Edition 230 będzie limitowana do jedynie 230 egzemplarzy, które trafią na rynki europejskie oraz północnoamerykańskie. Obecnie w ofercie marki Polestar znajdują się tylko dwa modele. W planach do roku 2026 jest wprowadzenie do sprzedaży trzech kolejnych, a wśród nich limuzyny Polestar 5, której prototyp jeździł w ubiegłym roku na Festiwalu Prędkości w Goodwood.

Skomentuj na forumUdostępnij