Aktualności
28.09.2023

Avatr 12 Żywa indywidualność

Chińskich marek, którym marzy się podbój Europy, nie przestaje przybywać. Jedną z nich jest marka Avatr, która pozycjonuje się jako producent samochodów elektrycznych z szeroko rozumianej kategorii premium. Jej najnowszym, drugim modelem w dopiero kompletowanym repertuarze, jest zaokrąglona limuzyna o oznaczeniu 12.

Za marką Avatr z Chongqing stoją azjatyccy giganci technologiczni, którzy powołali ją do życia w 2021 roku: koncern Changan Automobile, największy producent baterii litowo-jonowych na świecie CATL oraz elektroniczny gigant Huawei plus kilku mniejszych udziałowców. Pierwszy model marki, SUV średniej kategorii wagowej o zasięgu mającym dochodzić aż do 700 kilometrów, zadebiutował w Chinach w ubiegłym roku pod oznaczeniem 11. Drugim modelem marki jest limuzyna 12, która miała swoją światową premierę na początku tego miesiąca w Monachium (w tym samym miejscu znajduje się globalne centrum projektowe firmy). W ciągu dwóch najbliższych lat oferta Avatra ma zostać powiększona do co najmniej czterech różnych modeli.

Zdjęcie Avatr 12

Avatr 12 jest kolejną limuzyną, która identyfikuje się jako coupe. Z małą niespodzianką: w samochodzie zrezygnowano całkowicie z tylnej szyby, co miało pozwolić na zaprojektowanie dużej klapy dużego bagażnika, z którą zintegrowano chowany spoiler. Drugi, niewielki bagażnik znajdziemy pod przednią klapą. Pojazd bazuje na autorskiej platformie z rozstawem osi przekraczającym trzy metrów, jego długość sięga 502 centymetrów. Z przodu w pierwszym rzędzie zainstalowano rozkładane fotele Zero Gravity, a przed kierowcą i pasażerem ustawiono ekran środkowy, 35,4-calowy wyświetlacz tuż za nim oraz dwa wyświetlacze przejmujące razem z kamerami role lusterek bocznych. Przednia szyba została uzbrojona w funkcje filtrowania światła, podobnie panoramiczny dach. Pokładowa elektronika bazuje na systemie operacyjnym HarmonyOS od Huawei.

Zdjęcie Avatr 12

Chiński elektryk ma występować w dwóch wersjach napędowych. W wersji bazowej znajdziemy jeden silnik elektryczny na tylnej osi. Jego maksymalna moc ma sięgać 230 kilowatów - 313 koni mechanicznych. Na bardziej wymagających będzie czekać wersja z napędem obu osi, w której z przodu do zestawu dołączy 195-kilowatowy motor. W takim wydaniu będziemy mieli do dyspozycji maksymalnie 578 koni mechanicznych. W najmocniejszej wersji mają być instalowane baterie o pojemności około 120 kWh. Dokładne szczegóły techniczne i osiągi obu wersji napędowych nie są jeszcze znane. Pierwsze sztuki Avatra 12 mają trafić do klientów na terenie Chin jeszcze w tym roku. W przyszłym roku marka zamierza wejść na rynki międzynarodowe.

Skomentuj na forumUdostępnij